Skip to content

מנכ"ל הליגה למניעת השמצה מזהיר: "על חברי הכנסת לחשוב מראש על ההשלכות של התבטאויותיהם"

בפגישה עם חברי כנסת הזהיר אברהם (אייב) פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "ישראל אינה עומדת בראש סדר העדיפויות של רוב היהודים בארצות הברית. יהדות ארצות הברית רואה את המדיניות ואת החקיקה בישראל דרך הפריזמה של ערכים ליברליים-דמוקרטיים, ולכן על חברי הכנסת לחשוב מראש על ההשלכות של התבטאויותיהם ופעולותיהם וכיצד יתקבלו בעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפגישה עם חברי כנסת הזהיר אברהם (אייב) פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "ישראל אינה עומדת בראש סדר העדיפויות של רוב היהודים בארצות הברית. יהדות ארצות הברית רואה את המדיניות ואת החקיקה בישראל דרך הפריזמה של ערכים ליברליים-דמוקרטיים, ולכן על חברי הכנסת לחשוב מראש על ההשלכות של התבטאויותיהם ופעולותיהם וכיצד יתקבלו בעולם"

 מאת צבי זינגר

"בעתיד, השדולה המשפיעה ביותר בקונגרס תהיה ההיספנית, והיא תקבע במידה גדולה את היקף סיוע החוץ למדינת ישראל". כך אומר היום אברהם פוקסמן, מנכ"ל הליגה העולמית נגד השמצה.

אייב פוקסמן. (צילום: Justin Hoch photographing for Hudson Union Society)

פוקסמן, שהתארח בכינוס מיוחד של השדולה לחיזוק הקשר בין יהדות ארצות הברית לישראל בכנסת, סקר את האנטישמיות בארצות הברית, הקול היהודי ויחסי ישראל-ארצות הברית. "ישראל אינה עומדת בראש סדר העדיפויות של רוב היהודים בארצות הברית", אמר. לדבריו, יהדות ארצות הברית רואה את המדיניות ואת החקיקה בישראל דרך הפריזמה של ערכים ליברליים-דמוקרטיים, ולכן על חברי הכנסת "לחשוב מראש על ההשלכות של התבטאויותיהם ופעולותיהם וכיצד יתקבלו בעולם". עוד אמר פוקסמן כי "רוב היהודים בעולם מזדהים ומזוהים עם ישראל, אך הישראלים לא תמיד מזהים את עצמם כחלק בלתי נפרד מהעם היהודי החי מהתפוצות."

בהקשר לבחירות לנשיאות בארצות הברית, אמר פוקסמן שבניגוד לדעה הרווחת בישראל, לבוחרים היהודים בארצות הברית אכפת יותר מהכלכלה מאשר מישראל. "ישראל אינה סוגיה מרכזית בבחירות ולא כדאי להפוך אותה לכזו", הוא הוסיף.

ח"כ רונית תירוש, שהקימה את השדולה לאחר שנסעה לארצות הברית במסגרת "תוכנית רודרמן", אמרה כי השדולה משמשת פורום חשוב לדיאלוג בין מחוקקים ישראלים ליהדות ארצות הברית, ותורמת להבנה גדולה יותר. בסופו של דבר אנחנו צריכים אחד את השני כדי להבטיח את קיומה העתידית של מדינת ישראל".

ג'יי רודרמן, נשיא קרן רודרמן הוסיף: "הקמתי את תוכנית רודרמן כי חברי הכנסת בישראל אינם תמיד מבינים את המורכבות והאתגרים שעומדים בפני הקהילה היהודית בארצות הברית היום. חשוב לי שיבינו שחקיקה בישראל משפיעה גם על החיים של יהודי ארצות הברית.".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, שהשתתף בדיון אמר כי התמיכה האמריקאית בישראל היא חוצת מפלגות ורבת שנים. השר הודה על הפעילות הברוכה של הליגה נגד השמצה וקרן רודרמן אשר נועדה להביא לחיזוק מעמדה של ישראל בארצות הברית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן