Skip to content

צה"ל חיסל פעיל של הג'יהאד העולמי ופצע בכיר בארגון הטרור

שני המחבלים היו שותפים לחוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בגדר הגבול. ירי הרקטות נמשך. מהבוקר נורו עוד 15 רקטות מעזה לעבר ישובי הדרום. חיל האוויר תקף שוב אחר הצהריים מטרות במרכז הרצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני המחבלים היו שותפים לחוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בגדר הגבול. ירי הרקטות נמשך. מהבוקר נורו עוד 15 רקטות מעזה לעבר ישובי הדרום. חיל האוויר תקף שוב אחר הצהריים מטרות במרכז הרצועה 

מאת אליק מאור 

פעיל ג'יהאד עולמי חוסל על ידי צה"ל היום (רביעי) בשעות הצהריים, ובכיר בארגון נפצע קשה, כך מסר היום דובר צה"ל. בהודעתו מסר הדובר, כי בפעולה משותפת בין חיל האוויר והשב"כ, אותרה ונפגעה חוליית טרור שהייתה חלק מביצוע הפיגוע בגבול מצרים, שבו נהרג תושב חיפה שעבד בבניית הגדר, סאיד  פשאפשה.

כלי טיס של חיל האוויר תקף את הפעיל, מוחמד רשואן (26), תושב רפיח המערבית, שנפצע קשה. איתו נהרג פעיל אחר, רע'לאב ארמילת (21), סייענו של רשואן בארגון. בצה"ל מזהירים כי הארגון אליו משויכים השניים מכין בימים אלו פיגוע נוסף.  לפי הדיווחים, נהרג ארמילת כשהוא רכוב על אופנוע. עוד נודע, כי רשואן פעל בארגון "תוחיד וג'יהאד", הפועל במסגרת הג'יהאד העולמי והיה מעורב בפעילות טרור נרחבת נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל זה מספר שנים.

בצה"ל מוסרים, כי פעילותו של רשואן כללה עיסוק בשינוע אמצעי לחימה, אספקת מטענים לפעילי טרור, ירי תלול מסלול לעבר ישראל, ירי פצצות מרגמה, פיגועי צליפה והברחות גורמי טרור מעזה ואליה. הארגון הזה מקדם תפיסה רדיקלית, הנשענת על עקרונות הג'יהאד העולמי. הפלסטינים אישרו כי רשואן פונה במצב קשה לבית החולים המקומי.

ירי הרקטות נמשך. סך הכול נורו משעות הלילה (שלישי) ועד עתה 15 רקטות. סך הכול כחמישים רקטות מתחילת הסבב הנוכחי. שלוש נשים לקו בחרדה כשרקטה פגעה במבנה  הסמוך להן, רקטה אחת פגעה בלול, ושתיים נוספות גרמו לשריפות בשדות פתוחים. הבוקר נורתה רקטה לעבר באר שבע, שהתפוצצה בשטחים פתוחים סמוך לעיר.

חיל האוויר תקף שוב אחר הצהריים ברצועת עזה, בתגובה לירי רקטות ופצצות לעבר ישראל. לפי מקורות פלסטיניים, הופצץ מוצב של גדודי עז א-דין אל קסאם במחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה.

נודע כי שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, מסר כי ארצו מנהלת מגעים עם הפלסטינים כדי להשיב את הרגיעה לאיזור. לדבריו, הנוסחה היא שקט תמורת שקט. הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי היא לוקחת אחריות על ירי הרקטות וכי ירתה רקטות לעבר מעבר סופה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן