Skip to content

"חלל תקשורת" תרכוש את הלוויין עמוס 6

"חלל תקשורת" תרכוש מהתעשייה האווירית את הלוויין עמוס 6 תמורת מאתיים מיליון דולר. שיגור הלוויין מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2015 ואורך חייו עתיד להיות 16 שנים לפחות. החברה תתקשר עם חברה אחרת לקבלת שירותי שיגור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חלל תקשורת" תרכוש מהתעשייה האווירית את הלוויין עמוס 6 תמורת מאתיים מיליון דולר. שיגור הלוויין מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2015 ואורך חייו עתיד להיות 16 שנים לפחות. החברה תתקשר עם חברה אחרת לקבלת שירותי שיגור 

מאת עמי אטינגר

"חלל תקשורת" תרכוש מהתעשייה האווירית את הלוויין עמוס 6 תמורת מאתיים מיליון דולר. דירקטוריון החברה שאישר את הרכישה, אישר גם להתקדם ולהשלים משא ומתן על מימון הפרויקט של שיגור הלוויין ולבנוגע למתן שירותים ללקוח באמצעות הלוויין.

החברה מתכננת לעשות שימוש בלוויין עמוס 6 למתן שירותי תקשורת לוויינית על ידי שיווק והחכרת מקטעי החלל שבו הוא יפעל. כך נעשה כיום בלוויינים עמוס 2, עמוס 3 ועמוס 5 וכך מתעתדת החברה לעשות בלוויין עמוס 4, המתוכנן להחליף את עמוס 2, שאמור לסיים את שירותו המסחרי בשנת 2016 ולהרחיב את מגוון והיקף השירותים שמעניקה החברה.

התעשייה האווירית תייצר עבור החברה את הלוויין עמוס 6, תמסור אותו לבעלות החברה במסלול במיקום שמיים 4 מעלות מערב, שזה מיקום השמיים של עמוס 2 ועמוס 3. לאחר סיום הבדיקות במסלול, תספק תחנת שליטה קרקעית ללוויין וכן שירותי תפעול ללוויין במסלול למשך חיי הלוויין, תמורת סכום כולל של כ- מאתיים מיליון דולר.  שיגור הלווין מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2015 ואורך חיי הלוויין צפוי להיות 16 שנים לפחות.

"חלל תקשורת" מתכננת לגייס את המימון הנדרש לפרויקט עמוס 6 מקונסורציום מלווים, הכולל גורמי מימון זרים התומכים בייצוא ממדינות שבהן ממוקמים ספקים של הפרויקט וכן את התעשייה האווירית. החברה מתכננת להתקשר עם חברה אחרת שתספק שירותי שיגור ללוויין, בעוד התעשייה האווירית תתחייב לבצע את ההיבטים התפעוליים של ההתקשרות עם ספק שירותי השיגור. מחיר השיגור אינו כלול במחיר הרכישה, אולם בין החברה לתעשייה האווירית נקבעו הוראות המתייחסות לגובה התשלום שבו תישא החברה לספק שירותי השיגור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן