Skip to content

גישה חדשה למכור רכב – חנות BMW בשאנז-אליזה

BMW פתחה לאחרונה חנות למכירת מכוניות מתוצרתה, ומראה לכל סוכנויות הרכב, דרך אחרת למיצוב, עיצוב וחווית קנייה ללקוחות היוקרה. רק בפריז לעת עתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

BMW פתחה לאחרונה חנות למכירת מכוניות מתוצרתה, ומראה לכל סוכנויות הרכב דרך אחרת למיצוב, עיצוב וחווית קנייה ללקוחות היוקרה. רק בפריז לעת עתה

מאת דני בר

שדרות האליזה בפריז הפכו בשנים האחרונות לחלון הראווה של מותגי רכב, לצד מותגי היוקרה האופנתיים כמו לואי-וויטון, שאנל, ועוד, המתחרים על כל משבצת או חנות שמתפנה בשדרה.

BMW פתחה חנות ברחוב קרוב ומראה ליצרניות רכבי היוקרה, שאפשר למכור רכב כמו כל אופנה אחרת, ולא במגרשי המכירה עמוסי המכוניות, כפי שעושים כבר שלושה דורות בעולם המערבי. האם בעוד עשר שנים יהיו כל היצרנים שם? האם ישרדו סוכנויות מכירת הרכב המסורתיות, עתירות השטח ועמוסות המכוניות? ימים יגידו.

חנות הקונספט של BMW היא כמו כל-בו יוקרתי, לבן ושטוף אור. תקרות וחללים גבוהים נותנים הרגשה של ארמון ושל עולם אחר. מעצב החנות הוא האדריכל אריק קרלסון, שהתמחותו היא חנויות מותגי יוקרה כמו טיפני, טג-הויר ועוד. זו המכונית הראשונה שהוא מעצב לה חנות, ולא בכדי נבחרה סביבת שדרות האליזה למיקום הראשון של חנות הקונספט של מכונית היוקרה ממינכן.

לוגו BMW ( מקור ויקיפדיה )

איאן רוברטסון, מנהל השיווק והמכירות של BMW, אמר בפתיחת החנות: "עולם הקמעונאות השתנה ללא הכר, התנהגות צרכנים, צרכי הצרכן וציפיות הצרכן השתנו גם הם, וכך גם הדרך לתקשר עם הצרכן מתאימה עצמה לצרכן החדש".

לדברי רוברטסון, BMW מתאימה עצמה ואת הדרך להגיע לצרכן החדש, ע"י חנות הקונספט החדשה של המותג ואולי אפילו הולכת בעקבות חנויות APPLE ברחבי העולם.

ההבדל העיקרי בין חנויות אפל, הממוקמות גם הן במיקומים הכי אופנתיים, כך גם בכוונת החברה למקם את חנויות המותג, אולם קיים הבדל אחד. בחנויות אפל מוזמן הצרכן לחוות חווית משתמש, ואילו בחנויות BMW אי אפשר יהיה לנסוע לנסיעת מבחן.

החנות הפריזאית עמוסה במסכי פלזמה גדולים התלויים מהתקרה, ממוקמות סביב מספר מכוניות והסרטים המוקרנים בהן, סרטי טבע ושמיים, מעניקות למבקר הרגשה של תנועה מהירה סביב המכונית. חלק מהתפיסה הקמעונאית החדשה של BMW היא גם מכירת מוצרים כמו בגדי ספורט, אביזרי גולף, משקפי-שמש, מטריות ועוד, כחלק מחוויית הביקור והקנייה, והכול במיתוג החברה.

גם לילדים יש מה להציע למותג היוקרה. דגמי מכוניות BMW במחיר החל מארבעה יורו הם בהחלט השלמה נאה לחוויית המבקר, אולי הלקוח העתידי של מכונית היוקרה.

חנויות נוספות מתוכננות להיפתח בסין, בריטניה והולנד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן