Skip to content

גבון שרפה טונות של שנהב

נשיא גבון, עלי בונגו, התכבד בהצתת חמישה טונות של שנהב פילים בשווי מיליוני דולרים. המטרה: להדגיש את מחויבות ממשלתו למאבק בציד בלתי חוקי של פילים ומסחר בשנהבם מאת אורי קציר על הפגנה כזו של מחויבות טרם שמענו. נשיא גבון, עלי בונגו, הצית אמש את כל מלאי השנהב המצוי בידי ממשלתו. המלאי, שמשקלו הכולל חמישה טונות, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא גבון, עלי בונגו, התכבד בהצתת חמישה טונות של שנהב פילים בשווי מיליוני דולרים. המטרה: להדגיש את מחויבות ממשלתו למאבק בציד בלתי חוקי של פילים ומסחר בשנהבם

מאת אורי קציר

פיל יער בגבון. עשרות אלפים ניצודים מדי שנה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

על הפגנה כזו של מחויבות טרם שמענו. נשיא גבון, עלי בונגו, הצית אמש את כל מלאי השנהב המצוי בידי ממשלתו. המלאי, שמשקלו הכולל חמישה טונות, דרש את הריגתם של 850 פילים.

"גבון נוקטת מדיניות של אפס סובלנות כלפי עבירות הקשורות בחיות בר ואנו מניחים את התשתית להקמת המנגנונים ולחקיקת החוקים שיבטיחו את אכיפת המדיניות הזו", אמר בונגו. הוא הוסיף: "איננו רוצים שילדינו יירשו מאיתנו יער ריק. מסיבה זו, לא נוכל להרשות שסחר בלתי חוקי זה יימשך".

המיצג המרהיב של שריפת חטי השנהב ושל מוצרי השנהב ב"עיר הדמוקרטיה", קומפלקס ענק של משרדי ממשלה, התקבל בברכה על ידי פעילי שימור הטבע. לאחרונה התברר כי מימדי המסחר הבלתי חוקי בפילחים ובתוצרי השנהב שלהם הגיע במרכז אפריקה לממדים חסרי תקדים, והתגייסותה של ממשלת גבון להאבק בתופעה הזו נתפסת על ידם כהישג חשוב.

המשקל המדויק של ערימת השנהב שעלתה באש אתמול הוא 4.825 טון. באוצר שעלה באש מצויים 1293 חטים וכן 17,730 עבודות שנהב. כך מסרה הקרן העולמית למען חיות הבר (WWF). "אנו מאמינים כיזהו איתות חשוב על כוונת גבון לפעול נגד ציד לא מורשה ונגד מסחר בלתי חוקי בחיות בר, שעה שיש לחץ לפעילות ענפה כזו במרכז אפריקה, מקום בו חיסול בלתי חוקי של פילים למען שנהבם הגיע לממדי שיא", נאמר בהודעת הקרן.

חלק מהשנהב שהושמד אתמול היה בן יותר מעשר שנים, אך רובו הוחרם מציידים ומסוחרים בחמש השנים האחרונות. כך אמר לי ווייט, העומדבראש סוכנות הפארקים הלאומית של גבון. "אם לא נפעל בזהירות, ניאלץ יום אחד לנסוע לגני חיות בחו"ל כדי לראות בעלי חיים כאלה", הזהיר ווייט.

על פי הערכות שונות, מצויים כיום שלושים אלף פילים בשטחה של גבון. ווייט מסר כי ציד פילים הוא בעייה בינלאומית וגבון מצויה במצור שהוטל עליה על ידי כנופיות של ציידים וארגוני פשיעה המבריחים שנהב למדינות אסיה. "אלא אם כן תהיה תגובה בינלאומית חזקה שתעצור את הפשעים נגד חיות הבר, ובמיוחד את הברחת השנהב, יערות גבון לא יוסיפו עוד להיות לרעוד מהלמות צעדיהם של פילי היער", הזהיר.

דו"ח שפורסם השבוע על ידי CITES, ארגון של האו"ם המפקח על המסחר הבינלאומי בחיות בר, קובע כי שנת 2011 הייתה השנה הגרועה ביותר בנוגע לציד פילים בלתי חוקי באפריקה. על פי הערכה שנמסרה בדו"ח, עשרות אלפי פילים נורים למוות באפריקה מדי שנה.

 

 

1 Comment

  1. חגי קמרט
    8 ביולי 2012 @ 20:07

    הייתי מכניס את הציידים האלו לכלובים ומעמידם לתקופת מה בגן החיות אלו באמת פראי אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן