Skip to content

הותר לפרסום: סמים במאות אלפי שקלים הוברחו לישראל בסיוע חיילי יחידת הגששים

בפיקוד דרום מופתעים מהיקף הפרשה. 15 איש נעצרו, מתוכם 12 חיילי קבע וסדיר ומרביתם מגדוד הסיור. נתפסו סמים מסוג הרואין, חשיש כדורי ואקסטזי בשווי 800 אלף שקל. בנוסף נתפס רכב שהסליק סמים באופן מתוחכם. החיילים נעצרו, נחקרו והודו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפיקוד דרום מופתעים מהיקף הפרשה. 15 איש נעצרו, מתוכם 12 חיילי קבע וסדיר ומרביתם מיחידת הגששים. נתפסו סמים מסוג הרואין, חשיש כדורי ואקסטזי בשווי 800 אלף שקל. בנוסף נתפס רכב שהסליק סמים באופן מתוחכם. החיילים נעצרו, נחקרו והודו

מאת אליק מאור 

חשיש בתוך גלגל רזרבי (צילום דובר צה"ל)
חשיש בתוך גלגל רזרבי (צילום דובר צה"ל)

הותר לפרסום: כנופיית סמים, שהבריחה סמים ממצרים לישראל, הפעילה חיילי צה"ל שסיפקו בעיקר מידע מודיעיני בדבר פעילות הצבא והמשטרה בגבול מצרים. 15 איש נעצרו עד עתה ומתוכם 12 חיילים, בהם אנשי קבע מיחידת הגששים. בפיקוד דרום מתקשים לעכל זאת.

היום, סמוך לחמש אחר הצהריים, התירו המשטרה הצבאית ויחידת מגן במרחב הדרומי במשטרת ישראל לפרסום פרשיית הברחת סמים ענפה וקשה. על פי הפרסום, בתחילת 2012, עלתה יחידת מגן המשטרתית על עקבות מבריחי סמים ובעקבות מידע מודיעיני שהצטבר, התברר כי המבריחים נעזרים בחיילי צה"ל. רפ"ק נועם קייזר הסביר, כי "לנוכח השינויים בגבול ישראל-מצרים הנחה מפקד המחוז הדרומי, ניצב יוסי פריינטה, לפעול בגבול. בתחילת השנה התחלנו לפעול בפרשיית מודיעין וגילינו קשרים של חיילים ברשת הברחה. מבריחים הגיעו לגבול במטרה לבצע פעילות להברחות ועסקאות סמים. נכנסנו לפעילות משותפת ובשילוב זרועות של צבא ומשטרה ואמצעים טכנולוגיים רבים עצרנו מספר מעורבים".

לאחר שלמשטרה הוברר כי חיילים רבים מעורבים בהברחה, הוכנסה יחידת הימל"ם במשטרה הצבאית. סא"ל  גיל ממון, מפקד הימל"ם, אמר כי הפרשה שמתפרסמת כעת לראשונה, עדיין לא הסתיימה. "פתחנו בפעולות סמויות עם יחידת מגן של משטרת ישראל והגיע אלינו מידע על חיילים שסייעו להברחות. הופעל סוכן ימל"ם ונתפסו סמים מסוג הרואין, חשיש כדורי ואקסטזי בשווי 800 אלף שקל. בנוסף נתפס רכב שהסליק סמים באופן מתוחכם: בתוך הגלגל הרזרבי. החיילים נעצרו, נחקרו והודו".

סא"ל ממון ציין עוד, כי "בניית גדר בין ישראל מצרים הולכת ומושלמת בימים אלו ובשל כך מקורות ההברחה מצטמצמים". חקירת הפרשה התחלקה לשניים: שלב החקירה הסמויה החל להתנהל לפני מספר חודשים ובשלב החקירה הגלויה נעצרו, לפני כשבועיים, החשודים במעורבות בהברחות. יחידת הימל"ם, בשיתוף פיקוד דרום, הגיעה למספר חיילים, חלקם אנשי קבע, אשר העבירו מידע על פרצות בגבול ומארבים מתוכננים לאזרח בדווי, אשר העביר את המידע לאזרח בדווי מצרי.

גורמים צבאיים מסרו, כי עבור סיוע לכל הברחה קיבלו החשודים סכום כסף לא מבוטל. ואכן, בתום איסוף הראיות נגד החיילים, הכוללות גם הקלטות וצילומים, הוחלט לעבור לחקירה גלויה ולעצור את החשודים. ביניהם: שבעה משרתי קבע ומרביתם בני מיעוטים המשרתים כגששים ביחידת הגששים באוגדת עזה ועוצבת אדום בפיקוד הדרום. בנוסף ל-12 החיילים  נעצרו גם שלושה אזרחים שעסקו בהברחת הסמים.

בפיקוד הדרום מתחו הערב ביקורת חריפה ביותר על המעורבים בפרשה וטענו, כי המידע המודיעיני שהעבירו החיילים על הפעילות המבצעית יכול בהחלט לשמש את ארגוני הטרור שפועלים לאורך גבול מצרים. עם זאת, קצין במהמשטרה הצבאית הדגיש, כי בשלב זה לא נמצא קשר בין הברחות הסמים לפעילות טרור.

סא"ל  גיל ממון, מפקד הימל"ם:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן