Skip to content

אכזבה ב"מאהל הפראיירים" ממחויבות ליברמן ומופז למאבק. מאיימים ב"החרפה דרמטית" של המאבק

שר החוץ אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ביקר ב"מאהל הפראיירים" בתל אביב והצהיר: "כולנו מתכוונים להצביע אך ורק על חוק אשר נותן תשובה מלאה. לא נסכים לחצי כוס מלאה אלא רק לחוק שכולל הכול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נראה שהלחץ החרדי עובד, ואם, בשבוע הבא, אכן מסקנות פלסנר יהיו מריחה וכניעה נוספת למשתמטים – מאבק השטח יוחרף באופן דרמטי", אומרים ראשי המאבק. גם ליברמן וגם מופז הבטיחו תמיכה – אך נמנעו מלאיים על שלמות הקואליציה, אם תהיה כניעה לחרדים                                             

מאת צבי זינגר

אווירה קשה במטה המאבק בחוק טל. ראשי המטה חוששים, כי ועדת פלסנר מתכוונת להתפשר על חשבון השוויון בנטל – ומאיימים בהחרפת המאבק.

"על פי האמירות ביום האחרון בנוגע לוועדת פלסנר, מתחילה להסתמן תמונה מדאיגה: הוועדה החליטה על פטור מוחלט לחרדים עד גיל 23 – שזו קו אדום מבחינתנו", נאמר בהודעה שפירסמו אמש ראשי המטה. במיוחד הם מביעים את אכזבתם על כך שליברמן ומופז, שביקרו היום ב"מאהל הפראיירים", לא הכריזו כי "ילכו עד הסוף" למען חוק שירות לכולם. "נראה שהלחץ החרדי עובד, ואם, בשבוע הבא, אכן מסקנות פלסנר יהיו מריחה וכניעה נוספת למשתמטים – מאבק השטח יוחרף באופן דרמטי", הכריזו ראשי המאבק למען שירות שווה לכולם.

ואכן, שני השרים שהגיעו היום למאהל הכריזו הכרזות תקיפות – אבל נמנעו מלאיים על שלמות הקואליציה. שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר ל"מאהל הפראיירים" של תנועת "המחנה המשותף" בתל אביב וחתם על העצומה לחוק שירות לכול. בביקורו אמר ליברמן כי "מפה אני נוסע לירושלים להיפגש עם פלסנר (ח"כ יוחנן פלסנר, ראש הוועדה לגיבוש חלופה לחוק טל, צ"ז). חשוב שגם בישורת האחרונה, הדברים יהיו כפי שצריכים להיות".

ליברמן חותם על העצומה למען חוק שירות לכול. (צילום: דן בר-דוב)

ליברמן המשיך ואמר כי "להגיד שאני בטוח שהכול יעבור כמו שצריך – לא! כולנו מתכוונים להצביע אך ורק על חוק אשר נותן תשובה מלאה, אנחנו לא נסכים לחצי כוס מלאה אלא רק על חוק שכולל הכול".

"צריך לעזור לשני מגזרים חשובים להשתלב בחברה הישראלית כדי שהחברה תהיה יותר צודקת. אם מדברים על שני שנתונים הכוללים את הערבים והחרדים, מדובר ב-40 אלף איש אשר יכולים לשרת במשטרת ישראל. מנסים כיום לבנות מערך כיבוי אש חדש, גם שם יש מקום להשתלב. סיעוד, בתי חולים – יש מספיק מקום לכולם וצריך לבנות שירות אזרחי רציני", אמר ליברמן. "כיום נוצרו כל הנסיבות, דעת הקהל והתקשורת, יחד עם הממשלה, אם ננסה לחפף, נחמיץ הזדמנות היסטורית. החוק הזה יותר מדי חשוב."

כאשר נשאל שר החוץ על מתווה אלקין, שבו גלומה פשרה כלפי החרדים, ענה: "אני לא מכיר שום מתווה". הוא לא השיב לשאלה האם ישראל ביתנו תפרוש מהממשלה אם החוק לא יעבור ואמר כי "אם אנחנו נצביע לחוק וגם קדימה – החוק יעבור, באמת נוצרה פה קונסטלציה מיוחדת כאשר גם הקואליציה וגם חלק מהאופוזיציה, כולם מאוחדים, גם הציבור, זו באמת הזדמנות יחידה, שהציבור יידע שגם בפוליטיקאים יש רציניים ומילה זו מילה".

לשאלה האם תהיה חובת שירות, השיב השר: "חובה! חייבת להיות חובת שירות שכל מי שמגיע לגיל 18, חייב להתגייס. אם זה איננו, כל השאר לא שווה, זה יהיה ישראבלוף" וסיכם: "דיברתי עם שאול מופז, דיברנו על הנוסח הזה וגם הוא נחוש בעניין".

לא נסתפק בחצי הכוס המלאה. ליברמן ונציגי המאהל (צילום: דן בר-דוב)

אחר הצהריים ביקר במאהל יו"ר קדימה, המשנה לראש הממשלה, השר שאול מופז ופגש את פעילי "מאהל הפראיירים". השר מופז אמר: "נוביל לחוק היסטורי שתכליתו אמנה חברתית חדשה. אין דילים. הצעת החוק הממשלתית תחייב את כולם". עם זאת הדגיש מופז כי הוא "מתנגד לפופוליזם" שלטענתו "מנסה להפוך את המאבק הצודק על שוויוניות בשירות למלחמת אחים". לדבריו "זהו לא חוק נגד אלא חוק בעד. בעד השירות, בעד מדינת ישראל. עליו להיות ישים ובסופו של דבר לצרף קבוצות נוספות אל מעגל השירות והתעסוקה ".

מופז אמר לחברי המאהל כי הציב שני מבחנים לועדת פלסנר: שינוי מהותי בהסדרים הקיימים ואת מבחן הביצוע של החוק החדש. "לא תהיה חזרה אחורה לחוק טל" שהפך לדבריו ל"ריק מתוכן ולחוק שאינו עומד במבחן הביצוע והמעשה".

  "איני זקוק להטפות מוסר מאיש" הדגיש מופז "שירתתי למעלה מ-35 שנה בתפקידי הפיקוד  והמטה של צבא ההגנה לישראל. כרמטכ"ל וכשר הביטחון, אני הוא זה שייסדתי את מסלולי השירות לחרדים בצה"ל. בני משרתים כיום. הכוונות שלי רציניות.".

 מופז התייחס למסקנות וועדת פלסנר הצפויות: "לעולם השינוי לא ירצה את כולם. יהיו לו מתנגדים עזים מהמגזר החרדי ומאלה שרוצים להרוויח נקודות על גב המגזר החרדי" אמר מופז והדגיש: "מה שמנחה אותי הוא מה שנכון וראוי למדינת ישראל".

"הגיע הזמן שקברניטי השלטון יצאו ממגדל השן, יתחברו לציבור ויעמדו בהבטחותיהם לחוקק את חוק השוויון בנטל. אנו מקווים שביקורו של מופז היום אינו במטרה לנסות ולמרוח את הציבור בתירוצים, אלא מתוך כוונה ועשייה אמיתית אשר תביא את בעיית השירות הצבאי והלאומי לפתרון שלפיו כל אזרחי המדינה משרתים. הגיע הזמן שנפסיק להיות פראיירים", אומרים עידן מילר ובועז נול, ראשי תנועת המחנה המשותף המובילים את המאבק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן