Skip to content

כיצד לשמור על מטבח קריר במהלך הקיץ

אחת המשימות המאמללות ביותר העונה, היא להיכנס למטבח החם ולהכין ארוחה משביעה. שי שגב מציע מבחר טיפים, איך לשמור על מטבח קריר ונעים. אם הארוחה תצא טעימה, זה כבר תלוי בכם...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחת המשימות המאמללות ביותר העונה, היא להיכנס למטבח החם ולהכין ארוחה משביעה. שי שגב מציע מבחר טיפים, איך לשמור על מטבח קריר ונעים. אם הארוחה תצא טעימה, זה כבר תלוי בכם…

מאת שי שגב

החום בשיאו – אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לבשל. הטמפרטורות רק ממשיכות להאמיר הקיץ ואנשים רבים נוהרים למסעדה הקרובה לביתם, לא בשביל לאכול, אלא כדי להתקרר במזגן. ההווה הוא זמן טוב יותר מאי פעם, להיכנס למטבח וליצור כמה יצירות מופת בליווי שפע מן הרכיבים שמציעה לנו העונה.

חם, אש...
חם, אש...

אז, איך מנצחים את החום? טוב, אין צורך לבשל בבגד ים או לקפוץ לאמבטיית קרח עם סיום הטיגון. רוב הטיפים קלים לביצוע, והם בטח יקרבו אותכם צעד נוסף להישאר יותר מחמש דקות במטבח במהלך הקיץ הלוהט.

לשמור על החום

ישנן דרכים רבות לשמור על רמת חום נמוכה במטבח, החל מכיריים הפועלות בשיטת אינדוקציה, המשתמשות בפחות חום מאשר כיריים רגילות, וכן פתחי אוורור המסלקים את האוויר החם מעבר לחלון. שני מוצרי המטבח אינם יקרים יתר על המידה, קלים לרכישה ובהחלט יקררו את המטבח בלחיצת כפתור. מה שלא כדאי לעשות: הימנעו מהפעלת התנור בכל מחיר, כיוון שהוא מהווה מקור חום הרבה יותר גדול מכל מוצר אחר במטבח.

המיקרוגל הוא החבר הכי טוב

מיקרוגל לא הומצא רק כדי להכין פופקורן – הוא מייצר מעט מאוד חום בעת הפעלתו.

מי המציא את המשפט שלכל סיר יש מכסה?
מי המציא את המשפט שלכל סיר יש מכסה?

בפעם הבאה שאתם מנסים להרתיח סיר מים כדי להכין שעועית ירוקה, שימו את השעועית בקערה עם מספר קוביות קרח, כסו והניחו במיקרוגל למשך שתיים עד שלוש דקות. נסו חלופה זו במגוון גדול של מוצרי מזון נוספים – אורז, חומוס, בורגול ועוד.

תזמון, תזמון ותזמון

נסו לבשל בבוקר מוקדם, לפני שהשמש משזפת בשיאה. חלופה נוספת, לבשל בשעות הערב, אחרי שהבית התקרר מהמזגן. אפשר תמיד להתחיל עם ההכנות בבוקר, ופינישים אחרונים אחרי השקיעה.

קטן, אבל שווה

חיתוך חומרי הגלם, כגון ירקות או בשר, לחתיכות קטנות מן הרגיל היא דרך מצויינת להוריד את החום תוך כדי בישול, כיוון שנדרש פחות זמן לבישול הרכיבים. באופן דומה, הכנת ארוחות מראש בימים קרים והקפאתן, היא דרך נוספת להימנע מבישול לוהט במיוחד.

בישול בואקום, רעיון מופלא

אם אתם מוכנים להשקיע, מתקן לבישול ואקום היא דרך נהדרת לחמוק מטמפרטורות גבוהות. פשוט מאוד, מבשלים את המזון אטום בשקית פלסטיק ובתוך מים חמים. המונח הצרפתי לשיטה זו: Sous-vide.

קיץ – לצאת מהמטבח !

לאחר שהצענו את כל הדרכים האפשריות, אם למישהו יש רעיון נוסף נשמח לדעת, אך הדרך הטובה ביותר לשבור את החום היא לא להיות שם – כלומר, צאו מהמטבח והדליקו את הגריל (אסכלה). לעשות על האש עם המשפחה והחברים היא הרפתקה טעימה ומשביעה, ודרך נוספת לא לחמם את המטבח, וחשוב מכך, להשאירו נקי.
.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן