Skip to content

ליברמן – לביקור באיטליה ובסן מרינו

ברומא ייפגש השר ליברמן עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, עם שר החוץ, ג'וליו טרצי ויקיים פגישות נוספות. במירנדולה ימסור השר ליברמן תרומה לנפגעי רעידות האדמה שאירעו בחודש מאי בצפון איטליה. בווארזה יבקר השר ליברמן במפעלי חברת אירמקי, לקראת החתימה בין מדינת ישראל לחברה על עסקת רכש של כ-30 מטוסי אימון והדרכה חדישים ומתקדמים מסוג […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברומא ייפגש השר ליברמן עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, עם שר החוץ, ג'וליו טרצי ויקיים פגישות נוספות. במירנדולה ימסור השר ליברמן תרומה לנפגעי רעידות האדמה שאירעו בחודש מאי בצפון איטליה. בווארזה יבקר השר ליברמן במפעלי חברת אירמקי, לקראת החתימה בין מדינת ישראל לחברה על עסקת רכש של כ-30 מטוסי אימון והדרכה חדישים ומתקדמים מסוג M-346

מאת צבי זינגר

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, יצא היום לביקור באיטליה ובסן מרינו.

ליברמן (צילום: דן בר דוב)
יביע הערכה לעמדה האיטלקית בנושא איראן. ליברמן (צילום: דן בר דוב)

ברומא ייפגש השר ליברמן עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, עם שר החוץ, ג'וליו טרצי, ויקיים פגישות נוספות, בהן גם עם שר החוץ האיטלקי לשעבר, פרנקו פראטיני, שפעל רבות יחד עם השר ליברמן לחיזוק הקשרים בין המדינות. השר ליברמן ייפגש ברומא גם עם ראשי הקהילה היהודית בעיר.

במירנדולה יערך טקס עם נציגי מחוז אמיליה-רומאנה, בו ימסור השר ליברמן תרומה לנפגעי רעידות האדמה שאירעו בחודש מאי בצפון איטליה. מדובר בתרומה משותפת של משרד החוץ והנדבן ואיש העסקים וולטר ארביב, ובסיועה של קרן היסוד קנדה, של ארבעה מבנים מצוידים לחלוטין, שישמשו כמרכז רפואי אזורי ליולדות.

בווארזה יבקר השר ליברמן במפעלי חברת אירמקי, לקראת החתימה בין מדינת ישראל לחברה על עסקת רכש של כ-30 מטוסי אימון והדרכה חדישים ומתקדמים מסוג M-346, בעסקה שהיקפה יותר מ-2 מיליארד דולר והיא כוללת גם רכש גומלין איטלקי בישראל. העסקה תתרום גם ליצירת מקומות עבודה חדשים רבים בשתי המדינות. השר ליברמן יצפה בטיסה של המטוס בהדגמת יכולת וידון גם באפשרות לייצא תוצרים משותפים של הטכנולוגיות למדינות שלישיות.

בפגישותיו המדיניות צפוי השר ליברמן לדון עם מארחיו בנושאים בילטראליים, בהכנות למפגש הממשלות ישראל-איטליה שצפוי להתקיים באוקטובר בישראל, בהתפתחויות במזרח התיכון ובהמשך הסנקציות על איראן. מחר ייכנסו לתוקפן הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על הסחר עם איראן ואיטליה היתה בין המדינות שדחפו להטלת הסנקציות, למרות קשרי הסחר הענפים בין המדינות.

השר ליברמן יביע את הערכתו לעמדה האיטלקית ויאמר כי יש להמשיך ולהחריף את הסנקציות נגד איראן ככל האפשר על-מנת להביא להפסקת המירוץ הגרעיני שלה, שמהווה סכנה לא רק למזה"ת אלא לאירופה ולעולם החופשי כולו.

השר ליברמן יקיים גם ביקור ראשון של שר ישראלי בסן מרינו, שהיא הרפובליקה העתיקה בעולם. בסן מרינו ייפגש השר ליברמן עם ראשי המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן