Skip to content

מאהל מחאה הוקם גם באשדוד. העירייה: לפרק ומייד

הפעילים טוענים: יש בידינו רישיון משטרתי. רונה מור: "קיבלתי רישיון, הצגתי בפני פקח שהגיע, אותו זה לא מעניין והוא הבטיח לחזור עם כוח גדול ולפרק". בתל אביב הוקם מאהל מחאה ברישיון לתשעה ימים בככר רבין. מקימיו תובעים מהליכוד לקיים את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפעילים טוענים: יש בידינו רישיון משטרתי. רונה מור: "קיבלתי רישיון, הצגתי בפני פקח שהגיע, אותו זה לא מעניין והוא הבטיח לחזור עם כוח גדול ולפרק". בתל אביב הוקם מאהל מחאה ברישיון לתשעה ימים בככר רבין. מקימיו תובעים מהליכוד לקיים את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי

מאת אליק מאור

עימות נוצר בין פעילי מחאה באשדוד לבין פקחי העירייה בעיר. מאהל מחאה הוקם הערב (ראשון) בפארק הסיטי שבאשדוד באישור משטרתי, אך פקחי העירייה דורשים לסלקו מייד מהפארק. בידי פעילות המאהל אישור ממשטרת ישראל, המתייחס להתנהלות המחאה והמאהל בפארק. את העירייה זה כנראה לא מעניין ועתה ממתינים הפעילים לעימות הצפוי.

רונה מור עם האישור מהמשטרה (צילום: ברק סגל)
רונה מור עם האישור מהמשטרה (צילום: ברק סגל)

היום אחר הצהריים הגיעו פעילות המאהל, יחד עם פעילי המחאה, ברק סגל ומשה כהן, והקימו את מאהל המחאה בפארק הסיטי, השוכן בצומת רחובות בגין והרצל באשדוד. יצוין כי קודם לכן פנתה רונה מור (44), אם חד הורית, למשטרת העיר וביקשה רישיון לקיים מאהל מחאה כולל אסיפות עם בפארק. כשהתקבל הרישיון, הוקם המאהל. "הגיע פתאום אדם שהזדהה כפקח בעירייה", מספר כהן, "ומייד רצה לפרק את המאהל. מנענו ממנו את הפירוק והצגנו בפניו את האישור המשטרתי. הוא איים עלינו כי עוד נשמע ממנו והלך".

לרונה הצטרפו עוד אמהות לילדים, אורלי אלימלך (44), חד הורית ואם לשניים, ומאיה קנזווילי (36), נשואה ואם לשניים. "הצטרפתי למחאה למרות שאני נשואה ועם בית משלי", אומרת מאיה, "אני לא צופה עתיד לילדים שלי במצב הנוכחי, אני גם לא רוצה שמנת חלקם תהיה מנת חלקם של ילדים כיום. ללא אפשרות לדיור וללא אפשרות לחינוך נאות", היא טוענת.

15 פעילי המאהל מהווים לדבריהם כוח חלוץ והם הזעיקו הערב פעילים נוספים מאשדוד, מהדרום ומכל הארץ לעמוד לימינם, אם תנסה העירייה לפנותם. "איננו מתכוונים להיות עלה התאנה של העירייה", אמר בעניין בכיר באחת מתחנות המשטרה בארץ והוסיף: "מבחינת המשטרה, מותר וצריך לאפשר מחאה וזוהי זכות האזרח לחופש הביטוי על פי חוק. מצד שני, עם העירייה תאלצו להתמודד בעצמכם". בינתיים פעילי המאהל מתכוננים לעימות.

רונה מור: "הפעם אנחנו לא נחמדים לבעלי אינטרסים פוליטיים ואישיים, שינסו לבצע מחטפים פוליטיים על הגב שלנו. כל הבעיות במדינה נובעות מהשיטה הקיימת וקשרי הון-שלטון. העיסוק המרכזי שלי הוא להשקיע את מאמצי במטרה להחזיר את שלוות המגורים לאנשים. בעיית הדיור זאת עוולה חברתית שאסור ואין להשלים איתה בשום מחיר". מעיריית אשדוד טרם התקבלה תגובה.

אוהל המחאה בככר רבין, עם פסלו של ז'בוטינסקי גם (צילום: דן בר דוב)
אוהל המחאה בככר רבין, עם פסלו של ז'בוטינסקי גם (צילום: דן בר דוב)

בתל אביב הוקם היום אוהל בככר רבין. מקימיו, תמיר חג'ג', פעיל מחאה שקיבל רישיון זמני מעיריית תל אביב להקמת אוהל מחאה בודד בכיכר רבין, מהאחד ביולי ועד התשעה ביולי (תשעה ימים), עם שחר עבוד, נציג הסטודנטים בבית ברל ופליאה סנטר, נציגת אגודי נשים, התייצבו היום למסיבת עיתונאים בככר.

חג'ג' הניח את פסלו של זאב ז'בוטינסקי במרכז התמונה וטען כי הוא תובע מהליכוד לקיים את חמשת המ"מים של ז'בוטינסקי – מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא. לדבריו, עד שהמאהל יפורק, יתקיימו בו יום יום אירועי מחאה שונים.


 

5 Comments

  1. עודד
    2 ביולי 2012 @ 15:14

    מה שגל לא אומר לכם הוא שהאיש עליו הוא מדבר הוא יאיר אולמרט, לא אהוד אולמרט, והוא לא רץ לכנסת. גל, אתה נבל בן נבלה.

  2. גל
    2 ביולי 2012 @ 15:10

    אני לא מוכן לעבוד חינם ועד שמשלמים לי מצדי שכולם ידעו שאני עובד בשביל משרד ראש הממשלה… הבטחתם תקיימו גם טוקבקיסט זה מקצוע והאינטרנט בבית שלי לא חינם!!

  3. גל
    2 ביולי 2012 @ 8:16

    הגברת רונה מור היא מורעלת שנשלחה מטעם אולמרט לקדם אותו לכנסת.מסיתה וסכסכנית.גועל נפש של התנהגות ופוליטיזציה של המאבק."מאהל" אינטרסנטי וצבוע שכזה לא ראוי להיות כל עוד אולמרט ושליחיו מנהלים אותו מאחורי הקלעים ועושים פוליטיקה אגואיסטית על הגב של המחאה.בושה!

  4. איתי_85
    1 ביולי 2012 @ 22:58

    לפרק את העיריירה ומייד…

  5. חחח
    1 ביולי 2012 @ 22:39

    סחתיין אליק! תן להם בראש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן