Skip to content

דירקטוריון הבורסה ידון בעוד כשבועיים במצב החברות שאינן עומדות בכללי השימור

דירקטוריון הבורסה ידון בעוד כשבועיים במצב החברות שאינן עומדות בכללי השימור. כללי השימור הינם דרישות מינימום מהחברות הבורסאיות, המהוות תנאי להמשך רישומן של החברות בבורסה, במטרה להגדיל את הונן העצמי ואת פיזור מניותיהן בקרב ציבור המשקיעים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כללי השימור הינם דרישות מינימום מהחברות הבורסאיות, המהוות תנאי להמשך רישומן של החברות בבורסה, במטרה להגדיל את הונן העצמי ואת פיזור מניותיהן בקרב ציבור המשקיעים.  

מאת עמי אטינגר  

הבורסה לניירות ערך הודיעה היום, כי החברות שברשימה שלהלן לא עמדו בכללי השימור בסוף שנת 2011 ולמרות שהן קיבלו אורכה לצורך עמידה בכללים, אך אינן עומדות בכללי השימור גם על פי הנתונים גם בסוף חודש יוני השנה. 

החברות שברשימה הן:

אדוונטק, איי.פי.סי, אינטרגאמא, אלביט מדיקל טכנ', אס.אר.אקורד, אתלון השקעות, גילאון, גלובליקום טרייד, דניאל החזקות, דנידב השקעות, דנשר, טאגור קפיטל, לידמס פרופרטיס, מטרת מיזוג, מיינרום, נפקו סטאר, נקסט ג'ן, נקסטקום, עמליה החזקות, פלייט מדיקל, פרו-סיד, פרימיום פי איי אץ, קלרום, קמן אחזקות, רג'נסי ורוזבאד.  

על פי ההודעה אמור דירקטוריון הבורסה לדון בישיבתו ביום 12.7.12 בהעברה לרשימת השימור של מניות וניירות ערך המירים של חברות אשר לא תעמודנה, עד ליום 11.7.12, בכללי השימור, כנדרש. ניירות הערך יועברו לרשימת השימור ביום ב' – 16.7.12.

מחיקת נייר הערך  

בהתאם לתקנון הבורסה, נייר ערך הנסחר ברשימת השימור, יימחק מן הרישום למסחר בבורסה אם חלפו 24 חודשים מהמועד בו חדל להיסחר במסגרת הרשימה הראשית ולא התקיימו התנאים לחידוש המסחר בו ברשימה הראשית. לפיכך, ניירות ערך שיועברו לרשימת השימור ביום 16.7.12 , כאמור לעיל, ולא יתקיימו התנאים לחידוש המסחר בהם ברשימה הראשית תוך 24 חודשים, ימחקו מן הרישום למסחר בבורסה ביום  17.7.14 ויום המסחר האחרון בהם יהיה ביום 15.7.14. לא יתקיים דיון נוסף בדירקטוריון הבורסה טרם המחיקה. 

על אף האמור לעיל, בהתאם לתקנון, לא תימחקנה מהרישום למסחר תעודות התחייבות הניתנות להמרה והן תמשכנה להיסחר במסגרת רשימת השימור, כל עוד לא מתקיים תנאי אחר למחיקתן מהרישום למסחר בבורסה. לחברות שברשימה ניתנת אפשרות להעלות טענות בכתב בפני דירקטוריון הבורסה, עד ליום 8.7.12

כללי השימור  

כללי השימור הינם דרישות מינימום מהחברות הבורסאיות, המהוות תנאי להמשך רישומן של החברות בבורסה. מטרת הכללים היא עידוד החברות להגדיל את הונן העצמי ואת פיזור מניותיהן בקרב ציבור המשקיעים. כללים מסוג זה מקובלים בבורסות בעולם והונהגו בבורסה בתל-אביב בסוף שנת 1998. 

כללי השימור נגזרים מהקריטריונים לרישום למסחר של חברות חדשות. הדרישות הכמותיות בכללי השימור נמוכות במידה משמעותית מהדרישות בכללי הרישום, מתוך מגמה לאפשר לחברות להמשיך להיסחר גם בעיתות שפל. עם זאת, אי עמידה באחת מהדרישות הכמותיות בכללי השימור, מהווה עילה להעברת נייר הערך לרשימת השימור ועשויה אף להביא למחיקתו מהמסחר בבורסה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן