Skip to content

מחאה, נרגילה ובעלי חיים – בתערוכת בוגרי המכון הטכנולוגי חולון

התערוכה של בוגרי המחלקות לעיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזיתית ועיצוב תעשייתי חושפת את הדור הבא של עולם העיצוב. הקונספט: עודף מידע וטווח ריכוז קצר. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התערוכה של בוגרי המחלקות לעיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזיתית ועיצוב תעשייתי חושפת את הדור הבא של עולם העיצוב דרך עבודותיהם של בוגרי המחלקות בפקולטות לעיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית ועיצוב תעשייתי. הקונספט: עודף מידע וטווח ריכוז קצר 

מאת שרית פרקול

הדרישה לצדק חברתי ולדיור בר השגה, לצד עקרונות חברתיים וקיימותיים אחרים, מוצאים ביטוי בתערוכת הבוגרים של המכון הטכנולוגי חולון (HIT). ארבע שנות לימוד בפקולטה לעיצוב הגיעו לסיומן, ולכבוד הסיום תיפתח ב-12.7 תערוכת בוגרים שתהיה פתוחה לקהל הרחב. בתערוכה מציגים בוגרים מהמחלקות עיצוב פנים בראשות ברכה קונדה, עיצוב תעשייתי בראשות דודי ראבד ועיצוב תקשורת חזותית בראשות תמיר שפר את פרויקטי הגמר שלהם.

סל-אופן בעיצוב אודי רימון (צילם: רונן טופלברג)

בהודעה לעיתון נכתב כי קונספט התערוכה השנה הוא "עידן של עודף מידע וטווח ריכוז קצר". אנחנו נמצאים בעידן בו אנו מוצפים בשפע של אינפורמציה ודימויים, הדרך היחידה שלנו להתמודד עם כל המידע שמגיע אלינו ללא הפסקה היא לסרוק אותו במהירות וללכוד פיסות מידע מעניינות. מצב של רפרוף תמידי. כולנו הפכנו לאוצרים של תוכן, אנחנו טובעים בים של אינפורמציה וזקוקים נואשות לאנשים שבוחרים, מאחסנים ומנהלים את כמות המידע הבלתי נתפשת כדי שנוכל לצרוך אותה ביתר קלות.

המחלקה לעיצוב תעשייתיאוצר: אילון ערמון – זיהוי צרכים בסביבה המיידית

המחלקה לעיצוב תעשייתי חותרת לפרוץ אל מחוץ למגדל השן האקדמי ולהציב רגל אחת (לפחות) בעולם העיצוב התעשייתי המתאים עצמו להוויה מתפתחת ומשתנה. היכולת לזהות את הצרכים והקשב למתרחש בעולם בכלל ובסביבת החיים המיידית בפרט הם מהמאפיינים הנדרשים מבוגריה.

נרגילה מודרנית
נרגילה מודרנית בעיצוב: אודי אורן (צילם: רונן טופלברג)

אודי רימון המציא "סל-אופן", מוצר המתווסף לשירות תל-אופן, שירות השכרת אופניים של עיריית ת"א. המשך למסורת מתפתחת במחלקה, בחר ערן גל-אור לנער טכנולוגית את העולם המסורתי של תעשיית הקרמיקה ופיתח טכניקה וטכנולוגיה ליצור לכלים קרמיים באמצעות Computerized rapid prototyping, תוך שהוא פותח ערוצים טכנולוגיים ועיצוביים חדשניים ומרתקים.

אודי אורן התמודד עם הניסיון להעביר את הנרגילה המסורתית לעולם הצריכה והנהנתנות העכשווי ופיתח נרגילה הפועלת באמצעות קפסולות, באופן שעיצוב משפיע ומושפע תרבותית מהקשר אנתרופולוגי רחב.

ליטל ריבלין פיתחה טכניקת יצור המבוססת על חול ים, תוך שהיא מעניקה לזיפזיף המעטר את חופי ישראל נוכחות ויוקרה חדשים.

מורן נובק ממשיכה מסורת ארוכת שנים במחלקה לעיצוב תעשייתי של פרויקטים לאוכלוסיות עם מוגבלויות ופיתחה סדרת כלי אוכל למסעדות, המאפשרת גם לעיוורים ליהנות מחוויית אכילה, ללא נוכחות ויזואלית של כלי אוכל ייחודי לעיוור.

עינב חממי ממשיך גם הוא מסורת מתפתחת במחלקה של עיסוק עיצובי בצרכיו של החבר הטוב ביותר של האדם, בטיפול רגיש ואמפתי בסדרת אמצעים ואביזרים לסייע לכלבים החוסים בכלביות לשמר את חיוניותם ועל האינסטינקטים שלהם.

צעצועים לכלבים
צעצועים לכלבים בעיצוב עינב חממי (צילם: רונן טופלברג)

המחלקה לעיצוב פנים – אוצרת: רות פלמון – ניצול מירבי של מרחב

 במחאה החברתית, המקומית והגלובלית, צפה במובהק הכמיהה לסולידריות ולתיקון חברתי. האתגר נענה בעבודות שבין המעשי-האוטופי-החוויתי והמושגי. נטלי כהן מציגה פרויקט אוטופי המציע מגורים בקפסולות מתניידות. זהו אחד מתוך מספר פרויקטים הבוחנים ניצול מירבי של מרחב, בהיותו משאב מוגבל ויקר.

ציפוף מגדלים (עיצוב: נועה כהן)
ציפוף מגדלים (עיצוב: נועה כהן)

מתוך עמדה זו, מציעה נועה כהן בפרויקט שלה לצופף מגדלים קיימים, תוך יצירת יחידות מגורים בני-השגה המשולבות בהם.  הפרויקט דן בהצעה לעיריית ת"א, לחייב יזמים המקבלים זכויות בנייה למגדלי מגורים, להקצות דיור בר השגה לציבור מעמד הביניים, בשיעור של כ20%.

בפרויקט מתודולוגי רעיוני תכננה יערה לנדאו מבנה מגורים השואב את מערכות הסדר וההקשרים שלו מהפייסבוק. טל אגא מציגה פרויקט הממקם "חממת עיצוב אקו-קהילתי" במרכז המסחרי של שכונת ג'סי כהן. הפרויקט מציע פרשנות פרוגרמטית עדכנית עם עירוב שימושים בין עבודה, קהילה ומגורים. יעל חסקין ונופר רוזנבלט התערבו במבנה קולנוע ארמון לשעבר  במרכז חולון. בעוד שיעל עיצבה מבנה ציבורי הסובב יצירת ותצוגת אמנות, נופר בחרה לעצב מגורי סטודנטים.  תמר קאופמן עיצבה סדרת אובייקטים כמחווה למחאה, תוך השראה ממטבע הלשון שיובאה: 1-99.

המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית – אוצר: אסף כהן – ספרים דיגיטליים 

התוכנית כוללת פרויקטים בשיתוף חברות ועמותות, שרבים מהם זוכים לחשיפה ואף לייצור מסחרי. השנה בולט עיסוק רב במחאה החברתית ובנושאים אקטואליים. לירן פלאח יצרה סדרת ספרים דיגיטליים ומודפסים בהם מתוארים מעשי נוער הגבעות כמעשי שובבות של חבורת ילדים הנקראת גזומב״ה. הצגת מעלליהם באופן קליל מעורר תהייה בנוגע לחברה שהפכנו להיות ולמהות הציונות בימינו. איתי מילר יצר פרויקט אינטרנטי "חוצה ישראל" המציג באופן ויזואלי-ביקורתי נתונים סטטיסטיים בנושא פערי מרכז מול פריפריה.

  מאת יאיר ולדן

יאיר ולדן יצר סרטון אנימציה דיגיטלית המציג את החלום ושברו של עגל הזהב שנקרא "תל אביב". הסרטון מציג את המציאות הקשה באמצעים ציניים, תוך שימוש בפסטורליה הפלסטית הקיימת בסרטוני נדל"ן טיפוסיים.

יעל חסון יצרה את "אגדה של מרק"- סיפור אינטרקטיבי המבוסס על אגדה רוסית בתרגום ועיבוד מקומי. בספר האינטראקטיבי התייחסה יעל לישראל כסיר של מרק- מרק של תרבויות. יעל בחרה לשים דגש על התרבויות הרוסית מול הישראלית ולחשוף את הילדים דרך האינטראקציות למוטיבים של מוזיקה, אוכל ושפה.

מאת יעל חסון

ישנו עיסוק רב גם בזהות האישית, נשיות ומיניות. אתי לייפר יצרה סדרת מגזינים לנשים שאוהבות נשים "מִפוֹת לשָׁם" – מגזין רחוב לסבי. הפורמט והעיצוב מקוריים בהתאם לנושא חודשי משתנה, החל בצעצועי מין, דרך בחישה בביצה הלסבית וכלה באוכל ומעדנים אחרים. סיוון אגם ארזי יצרה סרטון המציג חנות בוטיק שמוצריה הם למעשה דימויים של תבניות מחשבה, הקשורים לתפישת האישה בחברה.

התערוכה תוצג ב-H.I.T מכון טכנולוגי חולון בין התאריכים: 12/7-26/7  בבניינים 6, 7 
ימים א-ה 18:00-22:00, יום ו' 11:00-14:00, מוצ"ש 20:30-23:00 

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

אוצר התערוכה: אסף כהן. דקאן הפקולטה לעיצוב: אדריכל עמוס בראלי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן