Skip to content

איבדתם את האמת ואיבדתם את הבוחר. כולכם שאול מופז

החלק בעם שנושא בנטל זועק לשינוי. זה ה-20% שמשלם עבור כולם, וחוזר על המנטרה "שיש צרכי ביטחון, מה לעשות?", אבל זה גם מי שהתעורר בקיץ הקודם. בשם השוויון וחלוקת הנטל - אני מאשים!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מאשים את ממשלות ישראל לדורותיהן, את חברי הכנסת, את הפוליטיקאים, את פקידי הממשלה, את היועצים, הלוחשים לסוסים, המעלים באוב וזורקי הנרות למדורות לילה. כולכם אשמים בחירבון המדינה האזרחית שיש לנו. אני מאשים אתכם בכניעה לסחטנות, בהונאה ציבורית מתמשכת, בחוסר אומץ לב אזרחי, בהפקרות שלטונית, בצפצוף ארוך ובלתי נגמר על הבוחר הישראלי, בפחדנות אישית מהליכה לבחירות הראויה רק לרחמים, כי איבדתם את האמת, ואיבדתם את הבוחר. כולכם שאול מופז.

לא עשיתם דבר לקראת העתיד, אתם פועלים רק למען העבר, עבר שהוא התשתית לקיום שלכם. הבעיות שיש במדינה ידועות, קיימות, מדווחות ולא נסתרות, ואילו אתם, רק אתם, שמחליטים ויכולים לשנות, מחכים לזמן פציעות שלאחר החלטת בג"ץ בשביל להקים ועדה שתחליט על חוק חדש לשמירת הקיים, ולא חלילה לשינוי, שהחלק בעם שנושא בנטל, זועק אליו. לחלק הזה אין פוליטיקאים, אין לשון מאזניים, אין לחץ על הממשלה. זה ה-20% שמשלם בהכנעה עבור כולם, וחוזר על המנטרה "יש צרכי ביטחון, מה לעשות?", אבל זה גם חלק מהחלק שהתעורר בקיץ הקודם.

גיוס חרדים (צייר: יונתן שתיל)
חלוקת הנטל (צייר: יונתן שתיל)

אתם אשמים בספין העלוב של "גיוס" ערבים, כי אין כזה גיוס ולעולם לא יהיה

לא צריך לחכות ליאיר לפיד שיזעק נְכוֹחָה כי בעוד תריסר שנים למעלה ממחצית בני ה-18 במדינה יחתמו בגיל ורינה על טפסים מאושרים בחותמת צה"לית כי "תורתם אומנותם" והנטל יהיה כבד יותר לנושאים בו. זה קיים היום, אתמול, לפני עשור, ביום יצירת החוק הבזוי והעלוב מפי הפוליטיקאי ברק, שאמר את שאמר על גיוס בחורי ישיבות ושוויון בנטל.

אתם אשמים בספין העלוב של "גיוס" ערבים, כי אין כזה גיוס ולעולם לא יהיה, ואתם רק רוצים להסיט את הדיון בשביל צרכים פוליטיים. חוק טל מדבר על הסדרת ההשתמטות מגיוס לצה"ל ולא על מעורבות בקהילה, לא שירות לאומי, לא התנדבות. כולכם רק מחפשים מוצא הישרדותי מגיוס חרדים, השאר לא מעניין אתכם. מעולם לא עניין. מעולם לא שמעתי את ליברמן ושקרניהו מדברים על גיוס לשירות לאומי של ערבים. זה גם בטעות לא הנושא.

אופוזיציה זו קייטנה ודמי בטלה על חשבון המדינה, וגם היא שקטה שקטה שקטה

עשור שלם היה לכם, פוליטיקאים זחוחים ומדושנים, להקים חי ועדות, לדון בציבור, בשקיפות, לשאול להתייעץ להחליט, משאל עם, אפילו להביא חוק מקובל בעם לגיוס בחורי ישיבות, אם בכלל צריך לגייס אותם. היה לכם המון זמן, ה-מ-ו-ן, אבל אתם בשלכם. למה לעשות משהו אקטיבי, אזרחי, צודק, עם מחשבה ועומק למען המדינה? נוח יותר להתחפר והתכרבל באור הזרקורים, לקבל משכורות שמנמנות, להגדיל אותן כל רבעון, לטוס לחו"ל על חשבוננו ולא לעשות כלום. בישראל אין עונש לרעה פוליטית. אופוזיציה זו קייטנה ודמי בטלה על חשבון המדינה, וגם היא שקטה שקטה שקטה. מה אמרה ליבני שלוש שנים בנושא? מה עשתה? עשור שלם בזבזתם, לא עשיתם דבר. עשור שלם, והטיפשים בקלפי יצביעו לכם שוב. עשור.

למי מעלים את המיסים מחר בבוקר? את המע"מ? את מי מזמנים למילואים? מי ישלם יותר על חשמל? מים? ארנונה? ואל תגידו לי שגם החרדים ישלמו יותר, כי להם יש אלפי גמ"חים שמקבלים "תרומות" מכספי המדינה בשביל לעזור למשפחות נזקקות, להם יש הנחות מפליגות בארנונה, להם יש עשרות אלפי שקלים למשפחות מרובות ילדים, להם יש קייטנות ממומנות בקיץ, יום לימודים ארוך עם ארוחות חמות והסעות וכיתות של 15 תלמידים. יש להם דירות מסובסדות ומשכנתאות בתמיכה מהמדינה. לי אין! להם יש, ואני מאשים אתכם, את כולכם, דרעקס של פוליטיקאים, שאתם נותנים למי שלא מגיע לו לקבל, רק כי אתם רוצים להיות פוליטיקאים. ולי עדיין אין. אני שייך לזן הטיפש שמשלם, שמשרת במילואים.

ישיבות מייצרות כלום, רק פרזיטיות למתקדמים

אני מאשים את התקשורת שקונה את סיפורי המעשיות של חברי כנסת כמו החרדי מיהדות התורה, מר משה גפני, שקורא לבטל את ההקצבות לאוניברסיטאות, ולסטודנטים שלא משרתים, כקונטרה לדרישה לבטל את הכסף לישיבות ולאברכים. אוניברסיטאות מייצרות אנשים עמלים, רעיונות, פתרונות, חדשנות, מעורבות בקהילה, מערכי תמיכה רפואיים וסוציאליים, מחקרים לטובת הכלל, ידע, ובעיקר משלמי מיסים. מה מייצרות ישיבות? מה? ישיבות מייצרות כלום, רק פרזיטיות למתקדמים.

סטודנטים בישראל לא מקבלים דמי מחייה חודשיים של מאות ואלפי שקלים, מגורים בחינם ואוכל כמו בישיבה, ואין להם אוטובוסים בקווים ממומנים ממשרד התחבורה, לכל החיים במחירים זולים זולים. סטודנטים בעלי משפחות עדיין מתפרנסים למחייתם במקביל ללימודיהם, ולא מקבלים כלום. כלום. כלום. סטודנטים משלמים על דמי הלימוד שלהם, כל שנה, ומענקים מקבלים אלו שמשרתים. סטודנטים שסיימו ללמוד לא מקבלים תפקידים מקבילים לרבנים ערים במשכורות של עשרות אלפי שקלים לחודש.

צה"ל לא מגייס את כולם, על פי החלטתו, ויש סטודנטים פטורים משירות בגלל סיבות רבות ואמיתיות, ולא בגלל השתמטות מוסדרת כ"תורתו אומנותו" בשעה שהוא לא בכלל לומד בישיבה. חילוני שמשתמט נעצר ונענש. סטודנט לרפואה שקיבל פטור חוקי מצה"ל שווה 100,000 משתמטים חרדים (המספר לא חשוב) שלא עושים כלום. ישיבות מייצרות רשימות פיקטיביות של תלמידים בשביל לקבל עוד ועוד כספים מרומים, כספים בהונאה. תעשיות חרדיות של רמאים וזייפנים מתפרנסות מזה, ולא שמעתי על כאלו שיש באוניברסיטאות.

אתם לא רוצים לפתור את הבעיה הזו, אתם לא רוצים בשוויון

אני מאשים אתכם, כי אתם נזכרים לזעוק ולצעוק רק ברגע האחרון, והרגע הזה קיים רק כי בג"ץ הכריח אתכם להכיר בקיומו, פעמיים הכריח כי אתם מצפצפים עליו! הרגע הזה קיים היום בשביל התקשורת בלבד, עבור ההישרדות הווירטואלית שלכם, ואין מאחוריו אידיאולוגיה, אין מאחוריו תוכנית, אין מאחוריו מעשים ואין אמת. אני מאשים אתכם כי אתם לא רוצים לפתור את הבעיה הזו, אתם לא רוצים בשוויון, לא רוצים בחלוקת הנטל, אתם לא רוצים לבנות לנו מדינה ועתיד, כי אם אלו יתקיימו, הסקרים מראים שהפוליטיקה תשתנה, הבוחרים יבחרו באג'נדות אחרות שמשנות ומטיבות את חייהם, ולא יבחרו על סמך הפחד מאיראן, פרס יחלק את ירושלים, והרבה אמר שמי שיצביע מקומו בגן העדן מובטח. השינוי הזה, זה הדבר הראשון שמונע מכם לפעול והדבר האחרון שאתם רוצים לעשות.

אני מאשים אתכם, פוליטיקאים מגונים, שזהו המצב הידוע, הקיים, וקולכם לא נשמע עשור שלם. תוכניות באינטרנט שוות לפונטים על המסך ותו לא. סטטוסים ותגובות לעיתונות שוות עוד פחות מזה. אתם האופוזיציה, תתפטרו מהכנסת, תפסיקו להיות חלק מהשיטה "לשנות מבפנים", קחו את ההובלה החברתית, השוויונית, הצדק. היו מובילים מבחוץ. עשו את השינוי, אל תדברו עליו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן