Skip to content

ח"כ אבסדזה שכנעה בשפה הרוסית והפלסטינים לא התקבלו לארגון לביטחון ושת"פ אירופי

ח"כ נינו אבסדזה נאמה בשפת אמה, בדרמטיות ובשפה גבוהה לעדותה, והצליחה לשכנע את רוב מדינות בריה"מ לשעבר להתנגד לקבלת הפלסטינים לארגון הבין פרלמנטרי לביטחון ולשיתוף פעולה אירופי (אבש"א)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות הפלסטינית לא תתקבל כחברה-עמיתה בארגון הבין פרלמנטרי לביטחון ושיתוף פעולה אירופי (אבש"א). כך הוחלט אמש הודות לפעילות אינטנסיבית של חברי הכנסת שי חרמש ונינו אבסדזה (קדימה), יחד עם היועץ המדיני לכנסת, עודד בן-חור.

ח"כ נינו אבסדזה: הרוסית שכנעה. (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ נינו אבסדזה: לפתע הורמו גבות במליאה. (צילום: אתר הכנסת)

"זו הפעם השלישית שהפלסטינים מנסים להיכנס לארגון. הפעם הם זכו לסיוע מצד נציג איסלנד, שהגיש את הבקשה", מספר ראש המשלחת, ח"כ שי חרמש, בשיחה ממונקו, שם התקיימה ההצבעה. "מצאנו את עצמנו בזירה בלתי אפשרית. אפילו נציגי ארה"ב אמרו לנו שאין סיכוי לסכל את ההצעה. מדינות סקנדינביה, יחד עם צרפת, בריטניה וספרד, פעלו נגדנו, בעוד קנדה, ארה"ב, איטליה וגרמניה התייצבו לימיננו. העמדות שהצגנו היו ברורות וחד משמעיות: הרשות הפלסטינית איננה מדינה, ורק מדינות נוטלות חלק בארגונים כאלה. בנוסף, ניכר כי הפלסטינים מנסים בכל דרך להתקבל לארגונים בינלאומיים וזו דרכם לעקוף את המשא ומתן עם ישראל. עוד התרענו בפני הארגון, כי ייתכן מאוד שבבחירות הקרובות ברשות ייבחר החמאס ואז ארגון טרור בינלאומי יהיה חבר בארגון".

לאחר שנתקלו באמפתיה רבה לבקשת הפלסטינים, החליטו חברי המשלחת הישראלית שאת הנאום הישראלי תישא ח"כ אבסדזה ברוסית, שפת אמה: "לפתע הורמו גבות רבות במליאה. נאמתי בדרמטיות, בשפה גבוהה. הדגשתי שאנחנו מקווים שתקום ביום מן הימים מדינה פלסטינית, אבל קבלת זכויות בארגון בינלאומי כבר עכשיו תחליש את הדיאלוג שמתקיים בין הצדדים. כך גייסנו לטובתנו את מרבית המדינות הסובייטיות", אומרת אבסדזה.

"התאכזבנו מכך שרוסיה לא הצביעה איתנו, חרף כבוד המלכים שפוטין זכה לו בביקורו בארץ", מוסיף ח"כ חרמש. "נציגיה ניגשו לשולחננו וסיפרו שקיבלו הוראה ישירה ממוסקבה לא להתערב בסוגייה, לכן קמו ויצאו מהאולם בעת ההצבעה. עם זאת, בסופו של דבר נדחתה היוזמה הפלסטינית-איסלנדית ברוב של 28 מתנגדים, מול 21 תומכים ו-3 נמנעים. בתום ההצבעה שלחתי אס.אמ.אס ליו"ר הכנסת וכתבתי לו שלא אלמן ישראל. הכנסת מיצבה עצמה כגורם משפיע בזירה הבינלאומית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן