Skip to content

בנקאי מג'ורג'יה נעלם – ואיתו 17 מיליון דולר

אוברי פרייס העביר מיליוני דולרים לחברת קש שהקים בניו יורק וששימשה כמקום מסתור לכספים שהוציא ממשקיעים תמימים. פרייס פיזר שמועות על כוונתו להתאבד, אך חוקרים פדרליים מעריכים שנמלט לאמריקה הלטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה נשמע כמו סצינה הנטולה מ"השותף" של ג'ון גרישם, אבל הפעם זה קורה במציאות. בנקאי ממדינת ג'ורג'יה, שנעלם בחודש שעבר באורח מסתורי, מבוקש לחקירה על ידי הרשויות הפדרליות בחשד שמעל במיליוני דולרים מכספו של הבנק בו עבד.

אוברי "לי" פרייס (46), מואשם שבונה והוציא כספים במירמה מיותר ממאה משקיעים בסכום של 17 מיליון דולר לפחות, במהלך השנתיים האחרונות. כך נאמר בתלונה פלילית שהוגשה נגדו על ידי משרד התובע הכללי במחוז המזרחי של ניו יורק.

פרייס זכה בעבר לכותרות חיוביות בעיתונות לאחר שחברה בבעלותו רכשה את השליטה בבנק מונטגומרי שבעיר איילי בג'ורג'יה. הוא היה אמור להשקיע את הונו של הבנק. במקום זאת, כך טוענת התביעה, פרייס השתמש בחברת סליקה ניו יורקית – חברת קש שהקים כדי להסתיר באמצעותה כסף גנוב – כדי לכסות על העברות כספים והשקעות בלתי חוקיות שביצע.

מונטגומרי בנק אנד טראס בעיר איילי – מרחק 280 קילומטרים מאטלנטה – הוא בנק ותיק, שפעל קרוב לתשעים שנה עד לסגירתו ביום שישי האחרון על ידי שלטונות ג'ורג'יה. התאגיד הפדרלי לביטוח השקעות (FDIC) נטל על עצמו את התחייבויות הבנק. לדברי ה-FDIC, בנק אמריס, הממוקם בעיר מולטרי שבג'ורג'יה, נטל על עצמו להפעיל את את החשבונות של בנק מונטגומרי ואת שני סניפיו.

פרייס נעלם באורח מסתורי לפני כשבועיים לאחר שהודיע לכמה חבריו שהפסיד סכום כסף גדול בהשקעות שביצע. בתלונה נגדו מצוטט גם מכתב שכתב פרייס ביוני לכמה מחבריו בקהילה העסקית, ובו הצהיר על כוונתו להתאבד בלב ים לאחר שיקפוץ הימה ממעבורת. אלא שהחוקרים הפדרליים, כולל האף.בי.איי, סבורים שפרייס, שבבעלותו רכוש בוונצואלה ובגוואטמלה, פשוט נמלט. סוכן האף.בי.איי מייקל הווארד כתב בתלונה כי לדעת החוקרים יתכן שבבעלותו של פרייס ספינה גדולה דיה כדי לגמוא את המרחק שבין פלורידה לגוואטמלה".

פרייס נראה לאחרונה באמצע יוני בקי ווסט שבפלורידה. בתלונה נאמר כי על אף שמשמר החופים ערך חיפוש נרחב במי פלורידה, גופתו לא נמצאה. התובעים מסרו כי רישומי חברות התעופה מראים שפרייס שב ב-2 ביוני לארצות הברית מביקור שערך בוונצואלה.

אם יילכד ויורשע על העבירות המיוחסות לו, צפוי פרייס לספוג עונש של עד שלושים שנות מאסר בפועל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן