Skip to content

החלו כנראה עיצומי הטייסים באל על. בוטלה טיסה לסנט פטרבורג

לדברי ההנהלה כמה טייסים לא הופיעו לטיסתם ומאשימה ש"קברניט ניר צוק ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים". הטייסים: "צוק לא נתן הוראה. היה חסר קצין ראשון וההנהלה, במקום לפנות לוועד לקבל אישור להביא במקומו קברניט, החליטה להכפיש אותנו ולבטל את הטיסה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנהלת אל על טוענת, כי כמה טייסים לא התייצבו אמש לטיסתם וכתוצאה מכך היא החליטה לבטל את הטיסה לסנט פטרבורג וגם את טיסת החזור. ההנהלה מאשימה את קברניט ניר צוק, כי ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים. הוועד טוען, כי צוק לא נתן הוראה כזאת ושההנהלה החליטה על הביטול "כדי להכפיש את הוועד, כאשר קצין ראשון לא הופיע לטיסה".

"לצערנו, נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן מספר טייסים לא התייצבו הערב לטיסתם. אי לכך, נאלצנו לבטל את טיסה LY623 במטוס 737 לסנט פטרבורג, אשר הייתה מתוכננת לצאת הערב בשעה 18:15 ועליה 140 נוסעים, ואת טיסת החזור לתל אביב LY 624 ועליה 132 נוסעים, אשר הייתה אמורה לצאת בשעה 23:05", נמסר מהנהלת אל על והדגישה, כי "אל על תפעל כדי למצוא פתרונות חלופיים הולמים לנוסעים".

הטייסים טוענים, כי לא פתחו בעיצומים: "קברניט צוק לא נתן הוראה לא להתייצב לעבודה. לטיסה האמורה היה חסר קצין ראשון ואל על רצתה להביא במקומו קברניט. לפי ההסכם, במצב זה, אמורה ההנהלה להתקשר לוועד הטייסים ולקבל את אישורו להביא קברניט במקום קצין ראשון וגם במקרה הזה הוועד היה מאשר זאת. אבל כדי להכפיש אותנו, הם ביטלו את הטיסה".

עוד מסרו הטייסים, כי "אנחנו מוכנים לתרום את חלקנו לתכנית ההתייעלות של החברה, אבל שגם הבכירים יתנו את חלקם ושבעלי המניות יכניסו כסף לחברה".

ההנהלה אל על הוסיפה, כי "ברצוננו להדגיש, כי כפי שידוע לנו, הפעולות שביצע קברניט ניר צוק אינן מתואמות, אינן מאושרות ואינן על דעתם של יו"ר נציגות עובדי אל על, אשר אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני".

האירוע, שנראה כעיצומי הטייסים, החל יום לאחר שוועד הטייסים הודיע, כי נכשל המו"מ שלהם עם הנהלת החברה וכי צפויים הקיץ שיבושים. הרקע לסכסוך הוא רצונה של הנהלת אל על ליישם תוכנית התייעלות בחברה, כדי לשפר את מצבה הכלכלי. לצורך כך היא ניהלה במשך כחודש מו"מ עם עובדי אל על, בחסות ההסתדרות, כדי להכניס שינויים דרושים בהסכם הקיבוצי, לקראת מימוש תכנית ההתייעלות בחברה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן