Skip to content

הנשיא ורה"מ נפרדו מהספורטאים היוצאים לאולימפיאדת לונדון

המשלחת של ישראל, שתצא בפעם ה-15 למשחקי האולימפיאדה, מונה 38 ספורטאים, מתוכם 18 נשים, ב-8 ענפים, כשהבולטים הם התעמלות (10 ספורטאים), שחייה (8) ושייט (7). בפעם הראשונה ייצג את ישראל משה זילברמן, ספורטאי בבדמינטון (כדור נוצה) ואריק זאבי צפוי להיות הספורטאי השלישי בישראל שישתתף ב-4 אולימפיאדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות הספורט לימור לבנת נפרדו אתמול מהמשלחת האולימפית היוצאת בימים הקרובים ללונדון.

נתניהו והטניסאית שחר פאר. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו והטניסאית שחר פאר (צילום: משה מילנר/לע"מ)

ראש הממשלה והשרה לבנת נפגשו היום עם 38 ספורטאי המשלחת, יו"ר הוועד האולימפי צביקה ורשביאק ומנכ"ל המשלחת האולימפית אפרים זינגר. בפגישה העניק ראש הממשלה נתניהו לספורטאיות ולספורטאים מדליות משוקולד וביקש מהם לחזור עם מדליות אמתיות שייתוספו ל-7 שכבר צברה ישראל מאז 1992. בנוסף, צייר ראש הממשלה עבור מוזיאון הוועד האולימפי ציור לנבחרת הספורטאים של ישראל, עליו כתב: "יותר מהר, יותר גבוה, יותר חזק. לנבחרת האולימפית של ישראל, בהצלחה, בנימין נתניהו".

הציור של נתניהו: יותר מהר, יותר גבוה, יותר חזק
הציור של נתניהו: יותר מהר, יותר גבוה, יותר חזק

בהמשך הפגישה ברך ראש הממשלה את הספורטאים וציטט את המשפט מהסרט 'מבצע סבתא' " השיטה היא להתחיל הכי מהר שאפשר, ולאט לאט להגביר את הקצב. כל אחד שעבר מבחנים פיזיים ונפשיים יודע שזה דורש ריכוז עצום – גיוס כל הכוחות בפנים, מתוך הנפש פנימה, מתוך השרירים הכואבים והריאות המתפוצצות. אבל יש פה פוטנציאל גדול. כבר הבאתם תוצאות וכשאנו שומעים את ההמנון – אנחנו יודעים מה זה עושה לכל אחד ואחד מאיתנו".

בהתייחסו לטבח באולימפיאדת מינכן אמר ראש הממשלה: "אני זוכר שזה קרה ואת הזעזוע העצום שפקד את כולנו. אני קורא לוועד האולימפי שיקדיש דקה דומיה לטבח ספורטאים באולימפיאדה. זה דבר מתבקש".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה לספורטאים: "מדינה שלמה עומדת מאחוריכם ונושאת עיניה אליכם. אנו גאים בכל אחת ואחד מכם. צאו בשלום וחזרו בשלום".

תמונה קבוצתית עם הנשיא פרס. "עיניה של מדינה שלמה נשואות אליכם ללונדון". (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)
תמונה קבוצתית עם הנשיא פרס. "עיניה של מדינה שלמה נשואות אליכם ללונדון". (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הצדיע הערב לספורטאי ישראל היוצאים ללונדון ומאמניהם באירוע קבלת פנים שערך במשכן הנשיא. הנשיא נפגש עם שתי המשלחות – האולימפית ומשלחת הספורטאים הפראולימפית – המשתתפת באולימפיאדה לספורטאים נכים.

בעיצומו של הטקס הועבר בטקס מרגש, במעמד הנשיא, דגל ישראל מידי נציגי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת בייג'ינג, חותר הקיאקים מיכאיל קלגנוב והשחיין יזהר כהן לחברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון, הגולש שחר צוברי והקלע דורון שזירי.

הנשיא בירך את חברי המשלחות האולימפיות והפראולימפיות בברכת דרך צלחה עם יציאתן לאולימפיאדת לונדון 2012 ואמר: "אני שמח לברך את המשלחות האולימפית והפראולימפית. עיניה של מדינה שלמה יהיו נשואות אליכם ללונדון ויעקבו אחריכם באהבה ובתמיכה. הצלחתכם היא הצלחה של מדינה שלמה ואני בטוח שכל אחד מכם יעשה כמיטב יכולתו להביא כבוד למדינת ישראל." בחיוך הוסיף  הנשיא: "זה לא רע לקבל מדליה. התנסיתי בזה בעבר, אבל לצערי לא בתחום הספורט". הנשיא הדגיש: "אני אדם אופטימי וחולם שיבוא יום שבו ישראל תארח אולימפיאדה. כמו בתחומים אחרים, אני מאמין שצריך לצפות לדברים גדולים, לחלום עליהם וגם להביא אותם."

הוועד האולימפי בישראל מציין השנה 60 שנה לאולימפיאדה הראשונה בה השתתפה ישראל בהלסינקי, 40 שנה לטבח הספורטאים במינכן ו-20 שנה למדליות האולימפיות הישראליות הראשונות באולימפיאדת ברצלונה 1992 (יעל ארד ואורן סמדג'ה). המשלחת של ישראל, שתצא בפעם ה-15 למשחקי האולימפיאדה, מונה 38 ספורטאים, מתוכם 18 נשים, ב-8 ענפים, כשהבולטים הם התעמלות (10 ספורטאים), שחייה (8) ושייט (7). עוד במשלחת, ייצג  את ישראל בפעם הראשונה משה זילברמן, ספורטאי בבדמינטון (כדור נוצה), ואריק זאבי צפוי להיות הספורטאי השלישי בישראל שישתתף ב-4 אולימפיאדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן