Skip to content

ברקן משיק את מרכז המבקרים לחובבי יין הגדול במזרח התיכון

מרכז המבקרים בקיבוץ חולדה מציע את חוויית היין הגדולה ביותר באזורנו • לאחר שבע שנות הקמה והשקעה של 40 מיליון שקל, הושק היקב המחודש של ברקן ומציע סיורים, טעימות ואפילו אודיטוריום רב-חושי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יקב ברקן החל את דרכו לפני למעלה ממאה שנה בפתח תקוה, עבר לאזור התעשיה ברקן הסמוך לאריאל, ולאחר תקופה מסוימת עבר לפעול בסמוך לאחד מהכרמים הגדולים בישראל, הפועל בשותפות של יקבי ברקן עם קיבוץ חולדה, על שטח של למעלה מ-1,200 דונם.

מרכז המבקרים החדש והמרשים של יקב ברקן
מרכז המבקרים החדש והמרשים של יקב ברקן

כמה מטרים לפני הכניסה לקיבוץ, ניצב מרכז המבקרים החדש של ברקן, בתכנונו של משרד פייגין אדריכלים, המתמחה בתכנון בתי מלון ואתרי תיירות. מרכז המבקרים תחת השם "חויית ברקן" (Barkan Experience) הושק אמש באופן רשמי, לאחר מסע הקמה בן שבע שנים והשקעה הקרובה ל-40 מיליון שקל.

המבנה המרשים כולל אודיטוריום רב-חושי, חדר טעימות, חנות, חלל חביות ובקרוב גם מסעדה. מתוך מטרה להעניק חוויה בלתי נשכחת מעולם היין, המבקרים מוזמנים להשתמש בגשר הליכה עילי כדי לבקר באולם החביות, לטייל מעל לחוות המיכלים, לצפות על הכרמים ממגדל התצפית, לבקר במרתף החביות וכמובן לטעום יינות משובחים. לברקן אולם החביות הגדול בארץ המכיל כ-5000 חביות.

אפשרויות הסיור ב-Barkan Experience

כמגוון היינות המיוצרים ביקב כך גם מגוון הביקורים, המתאימים לרמות השונות בתחומי העניין המגוונים של כל אורח. בתיאום מראש יוכלו המבקרים לבחור את הסיור המתאים ביותר עבורם.

אולם אודיטוריום רב-חושי בלב המרכז
אולם אודיטוריום רב-חושי בלב המרכז

תהליכי עשיית יין בארץ ישראל – סיור מודרך וטעימות יין – החוויה מציעה הכרות עם עולם היין דרך סיור, המתחיל בצפייה בסרט המוקרן במסך של 180 מעלות, ביקור באולם החביות ובאולם המילוי בסיום טעימות מיינות ברקן. משך הביקור כולל טעימה כשעה ורבע.

ביקור ביקב בליווי אומני היין / סיור VIP עם יינני יקבי ברקן – הסבר מעמיק על עולם היין ותהליך הייצור. הסיור מלווה בטעימות יינות יוקרה. התאמת סוגי כוסות יין לסוגי יין, הכרות מרכיבי היין והטעמים שלו, למידה כיצד לטפל ולהגיש יין לאורחים בהדרכת היינן. האירוח מלווה בכיבוד (בבחירה מתוך תפריטי המקום). משך הסיור כשלוש שעות, המחיר נקבע על-פי רמות הביקור, הכיבוד והיין. ניתן לשלב שף להסבר על אוכל בשילוב עם יין.

בית גידול, סוגי הענבים ודרכי עשיית היין חוויה מהאדמה הגפן והכרם – הכרות עם זני גפנים וסוגי יינות על-פי הבית הגידול (טרואר) הייחודי של כל אחד מהם. הבנה מעמיקה של המושג טרואר, של הגורמים המרכיבים אותו כגון האקלים וסוגי הקרקע והשפעתו על מגוון סוגי היין והטעמים השונים. החוויה כוללת סיור ייחודי ומעמיק בכרמים עם אפשרות לצרף את אגרונום היקב להסברים, בליווי טעימות יין בחדר VIP וכיבוד על פי בחירה. משך הביקור כשלוש שעות, המחיר ייקבע על-פי רמות הביקור, הכיבוד והיין.

ימי הביקור

ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-16:00. המרכז סגור בשבתות, חגי ישראל וימי זיכרון. עלות למבקר לסיור הכולל שלוש טעימות יין 30 שקל (הסיור הבסיסי ביותר). לתאום ביקורים מראש: 08-9447790.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן