Skip to content

סוללת כיפת ברזל הוצבה בעיר אילת

הסוללה נפרשה וכוילה. אתמול היא הוכנסה לשימוש מבצעי להגנה על עיר הנופש הדרומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הצבת סוללה באילת (צילום: דו"צ)
הצבת סוללה באילת (צילום: דו"צ)

סוללת כיפת ברזל נפרשה אתמול (רביעי), באילת. במהלך הימים האחרונים שקדו במערך ההגנה האווירית על פרישת הסוללה וכיולה. אתמול היא הוכנסה לשימוש מבצעי.

לפני כחודש אותרו שרידי רקטת גראד באיזור עובדה, סמוך לאילת, לאחר נשמעו הדי פיצוץ באזור. בצה"ל העריכו, כי השיגור נעשה מתוך חצי האי סיני. באפריל לפני כשנתיים, נורו מספר רקטות לעבר אילת. אחת מהן חלפה מעל אילת והתפוצצה בעקבה שבירדן.

עד כה יוצרו ברפא"ל (רשות לפיתוח אמצעי לחימה) ארבע סוללות של כיפת ברזל. שתיים נוספות אמורות להמסר לצה"ל במהלך השנה הבאה. בצה"ל קיימת הערכה, כי על מנת להגן על ישראל באופן סביר, נדרשות לצה"ל  12 סוללות כאלו. הקונגרס האמריקני אישר לאחרונה 947 מיליון דולר כסיוע לפרויקט כיפת ברזל והוא מצטרף ל-680 מיליון דולר, שאושרו בתחילת השנה.

נודע כי 300 מיליון דולר מתקציב זה יועבר לטובת פיתוח פרויקט שרביט קסמים, שהוא מערך ההגנה מפני טילים בגובה בינוני, בין טילי החץ המיירטים איומים בגובה רב לבין כיפת ברזל המיירטת איומים  בגובה נמוך. במערכת הביטחון טענו לא מכבר, כי סיני הפכה למרחב לטרור משגשג, המשמש כערוץ הברחה עיקרי לאמצעי לחימה מלוב, תוך ניצול החולשה הביטחונית של מצרים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן