Skip to content

מפגינים מול בית יו"ר העבודה: "שלי, צאי מהמרפסת, המדינה קורסת"

בהפגנה מתחת לחלון ביתה של יו"ר העבודה עמדו כ-50 מפגינים בגשם וקראו לה לפעול מיידית למניעת פינוי מאהל התקווה. מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהפגנה מתחת לחלון ביתה של יו"ר העבודה קראו המפגינים לשלי יחימוביץ'  לפעול מיידית למניעת פינוי מאהל התקווה הצפוי ביום ראשון הקרוב. "שלי, אל תתקרנפי, תוכיחי שאת לא רק מדברת" צעקו המפגינים. ההפגנה עברה בשקט ללא התערבות משטרתית 

 מאת: אליק מאור

כחמישים פעילי מחאה עמדו הערב (יום חמישי), בגשם השוטף, מול ביתה של יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', ותבעו ממנה להתערב למניעת פינוי מאהל התקווה בבוקר יום ראשון הקרוב. הפעילים תבעו ממנה להוכיח שהיא אכן מחויבת למחאה החברתית, כפי שהתבטאה לא פעם בציבור ומעל במת הכנסת.

יואב פקטה מפעילי המחאה הבולטים אמר למגפון: "שלי יחימוביץ' חייבת להוכיח במעשים ולא בדיבורים את מחויבותה למען הדיור הציבורי ופתרון בעית מחוסרי הדיור. אנו מצפים ממנה לפעול פיזית למניעת פינוי מאהל התקווה והשלכת המשפחות והילדים הגרים שם לספסלי הרחוב".

לשאלה מה מסוגלת יחימוביץ לעשות? השיב פקטה ש"היא כיו"ר העבודה, יכולה בהחלט לפעול בכנסת ובממשלה למניעת הפינוי, הלא הגיוני וחסר הבושה, של המאהל על יושביו על ידי עיריית תל אביב. אנו תובעים ממנה לא להסתפק בדיבורים, אלא לפעול מיידית ולהוכיח לציבור שפיה וליבה שווים".

למגפון נודע כי ח"כ דב חנין מסיעת חד"ש פנה הבוקר לראש עיריית תל אביב במכתב בהול בו ביקש ממנו  שלא לפעול לפינוי המאהל הצפוי.

בתחילת השבוע שעבר אישר בית המשפט השלום בתל אביב את ביטול הקפאת צו הפינוי  שנתן לעירייה בעבר. בית המשפט ציין כי למרות שבפקודת העיריות כתוב שעל הרשות לדאוג לדיור וקורת גג לתושביה, הרי שעמדת העירייה הגורסת שאין היא יכולה לבנות דיור ציבורי בעצמה ומתן היתר לדיירי המאהל להיוותר במקומם, יעודד אוכלוסיות נוספות להגיע לתל אביב ולתבוע לעצמם תנאי דיור.  האיזון, לדעת בית המשפט, בין יכולותיה של העירייה לבין מה שהיא מציעה לדיירי המאהל,  מתקיים ולכן היא זכאית להמשיך בתהליך הפינוי שהוקפא בעבר לבקשת דיירי המאהל.

פעילי המחאה מתכננים הפגנות נוספות מחר ובמוצ"ש למניעת הפינוי. הפעילים הכריזו על ליל שבת כלילה שחור (בניגוד לאירועי תרבות בלילה לבן שמארגנת הרשות מעת לעת –א.מ.), אליו הוזמנו פעילים מרכזים מכל הארץ שינסו יחדיו ביום ראשון למנוע בגופם את הפינוי.

שלי יחימוביץ' לא יצאה אל המפגינים הפעילים, ואלו מצידם השאירו לה בתיבת הדאר הזמנה להפגנה ולעצרת המחאה המתוכננת ביום הפינוי. במכתב נוסף שהשאירו לה מצוייר על צידו האחד של הדף קרנף ומצידו השני כתבו לה הפעילים שתפסיק להתקרנף ותפעל למניעת הפינוי. יצוין כי הפעם לא הגיעו ניידות משטרה ויס"מ כפי שהורגלו המפגינים בזמן האחרון, למעט ניידת שיטור אחת שעמדה מהצד ולא התערבה.

"כנראה בגלל שלא פתחנו אירוע בפיסבוק ושמרנו על דממת אלחוט בנוגע להפגנה" אמר פקטה בסיפוק, "לא הגיעו ניידות יס"מ ושיטור ולא גודרנו ונדחפנו ועוכבנו לחקירה, כפי שאירע לנו לאחרונה במקרי מחאה רבים. הפעם הגיעה ניידת אחת שצפתה בנו בשקט עד שסיימנו להפגין".

3 Comments

  1. אוהד ברדה
    6 בינואר 2012 @ 23:39

    בתור תומך שלי יחימוביץ' ותומך במחאה לצדק חברתי אני חושב שההפגנה שלכם אכן במקום. צודקים מי שיגידו ששלי יחימוביץ' אינה בקואליציה כך שאין בידה סמכויות לשנות החלטה בנושא פינוי התקווה אך בהחלט יש מקום בקריאה שלנו לשלי שתפנה לחברי מועצת עירית תל אביב על מנת שאלה ידחו/יבטלו את פינוי התקווה. כל הכבוד חברים!

  2. יהודה עתי
    6 בינואר 2012 @ 12:16

    היה גדול גדול. יחימוביץ מצד אחד מעלה דגל חברתי ומצד שני חבריה למועצת עיריית תל אביב-יפו זורקים ילדים ובוגרים מהרחוב לרחוב ולא דואגים לדיור הוגן. נמאס מהדיבור הכפול של שלי יחימוביץ.

    אנו דורשים משלי יחימוביץ כיו"ר מפלגת העבודה להודיע לכל חבריה בקואליציה של תל אביב-יפו וערים אחרות לא לשתף פעולה עם העוול הזה ,לעצור את פינוי המאהלים ולדאוג לדיור הוגן ומכובד.

  3. דורון א. טל (טירקל)
    6 בינואר 2012 @ 11:02

    מה הפלא? השוטרים נשארו לשבת בניידת בגלל הגשם…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן