Skip to content

שני צעירים נהרגו הלילה בתאונת דרכים בגליל המערבי

ופא עבדאללה (18) וחוסא עבדאלה (17) נהרגו הלילה בהתהפכות רכבם מסוג פיאט, שהתדרדר לתהום סמוך לכניסה לכפר סמיע. נער שלישי (15) נפצע אנושות. הגורם: איבוד שליטה על הרכב. הנהג קיבל רק השבוע אישור לנהוג ללא מלווה. במגזר הערבי והדרוזי רווחת בשנים האחרונות אופנה של שידרוג רכבים ישנים שמהווים סכנה על הכביש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד מוות חסר תכלית – שני צעירים, תושבי הכפר סמיע שבגליל המערבי, נהרגו הלילה (שבת), בתאונת דרכים בכניסה לכפר. צעיר שלישי נפצע אנושות והוטס לבית החולים רמב"ם בחיפה. גורם התאונה הוא, ככל הנראה, איבוד שליטה על הרכב.

ופא עבדאללה (18), וחוסא עבדאלה (17) נהרגו הלילה בהתהפכות רכבם מסוג פיאט, שהתדרדר לתהום סמוך לכניסה לכפר סמיע בכביש המוביל לכפר כיסרא. נער שלישי (15) נפצע אנושות והובהל במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. לוויותיהם של השנים יערכו היום ב-12:00.

תאונה בגליל המערבי. (צילום: מאתר פאנט)
הרכב התדרדר לתהום של עשרה מטרים ופגע בעץ. תאונה בגליל המערבי (צילום: מאתר פאנט)

תושבים רבים מגיעים לבית העם בישוב לנחם את המשפחות האבלות. לדברי משטרת ישראל,  מסתמן כי הרכב נסע במהירות מופרזת, הנהג כנראה איבד שליטה על הרכב והוא התדרדר לתהום של עשרה מטרים ופגע בעץ. כתוצאה מכך הרכב פשוט נחצה לשניים. שני ההרוגים חולצו מהרכב כשהם ללא רוח חיים על ידי צוותי מד"א ואילו הנער שנפצע אנושות, נמצא מוטל מחוץ לרכב. עוד נודע, כי הנהג קיבל רק השבוע את האישור לנהוג ללא מלווה, כנדרש אחרי הוצאת רישיון נהיגה.

במגזר הערבי והדרוזי רווחת בשנים האחרונות אופנה של שידרוג רכבים ישנים. צעירים רוכשים רכבים ישנים, שהם בהישג יד, ומשקיעים בהם כסף  רב, משפרים את מהירות התגובה של המנוע או את מהירות הנסיעה. הרכבים מצוידים בדרך כלל גם במערכות שמע, שלרוב מחירן עולה על מחיר הרכב עצמו. רכבים כאלו הפכו לתופעה בכפרים ואפשר להבחין בהם במיוחד בשעות הערב, כשהם "קורעים" את הכביש. לעתים קרובות הרכבים אינם מתוחזקים כראוי ואינם מיועדים לנסיעה מהירה. לא מעט תאונות "טיפשיות" כאלו מתרחשות ונראה שמשטרת ישראל לא נוכחת במקום כדי לאכוף את החוק.

במפגש עם ראשי הרשויות מהצפון, שיזם יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שנערך עם יוחנן דנינו לפני מספר חודשים, ביקשו ראשי הרשויות מהמשטרה להגביר את נוכחות ביישוביהם. נאמר להם כי הבעיה נעוצה במחסור בכוח במשטרה והובטח כי תהיה תשומת לב לכך בהיערכות החדשה של המשטרה, על פי תוכנית העבודה שאישר המפכ"ל.   

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן