Skip to content

"המוסד הוביל את משטרת קפריסין למעצר מחבל חיזבאללה, שתכנן פיגוע המוני"

ראש הממשלה בתגובה ללכידת המחבל הלבנוני: "אין גבולות לטרור האיראני. אחרי שאיראן שלחה את אנשיה להתנקש על אדמת ארה"ב בשגריר הסעודי, ולבצע פיגועים באזרביג'אן, בנגקוק, טיביליסי, ניו-דלהי ואפריקה - עכשיו נחשפת כוונתה לבצע פיגוע טרור גם על אדמת קפריסין. הקהילה הבינלאומית צריכה להילחם ביצואנית הטרור הגדולה בעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המוסד הוביל את משטרת קפריסין למעצר פעיל חיזבאללה, שתיכנן לפוצץ מטוס או אוטובוס ישראלי בעיר הנמל הדרומית לימסול. כך דווח היום באמצעי התקשורת בקפריסין, עקב הודעתה של משטרת קפריסין על מעצר החשוד.

מצודת לימסול בקפריסין (צילום: Ewa Dryjanska, ויקימדיה)
תכנן לפוצץ מטוס ישראלי או אוטובוס. מצודת לימסול בקפריסין (צילום: Ewa Dryjanska, ויקימדיה)

דובר משטרת קפריסין, אנדריאס אנגילידס, מסר היום כי חשוד בניסיון הפיגוע, לבנוני שנשא עליו דרכון שוודי, נתפס לפני שבוע. "האזרח שנעצר הוא בן 24, ומעצרו בוצע בעקבות עבירות חמורות", אמר אנגילידס. "הוא נמצא במעצר לפי צו של בית המשפט". דובר המשטרה הוסיף: "מדובר בפרשה חמורה. מתבצעות חקירות בקפדנות רבה, ואנו חוקרים כל פרט כדי להגיע לתוצאות בחקירת הפרשה הזאת".

על פי דיווחים של אמצעי התקשורת בקפריסין, הלבנוני תכנן לפוצץ מטוס ישראלי או אוטובוס שבו תיירים ישראלים בעיר הנמל הקפריסאית לימסול. בכליו של העצור נתפסו, על פי הפרסומים, גם צילומים של יעדים ישראליים, מקומות בילוי של תיירים ישראלים ומידע על המראות ונחיתות של חברות תעופה ישראליות מקפריסין ואליה. בחקירתו הודה האיש, כי הוא פעיל חיזבאללה וממסכמים שהחזיק עלה כי אכן תכנן לפגוע בישראלים.

בתחילה פורסם, כי שירות מודיעין זר הוביל את המשטרה הקפריסאית אל החשוד. מאוחר יותר נחשף, על ידי התקשורת המקומית, כי סוכני מוסד היו מעורבים במעצר או בחקירת הלבנוני שנעצר.

בהתייחסות רשמית ראשונה לפרסומים על מעצר פעיל החזבאללה, נמסר מלשכת ראש הממשלה: "אין גבולות לטרור האיראני. אחרי שאיראן שלחה את אנשיה להתנקש על אדמת ארה"ב בשגריר הסעודי, ולבצע פיגועים באזרביג'אן, בנגקוק, טיביליסי, ניו-דלהי ואפריקה – עכשיו נחשפת כוונתה לבצע פיגוע טרור גם על אדמת קפריסין. הקהילה הבינלאומית צריכה להילחם ביצואנית הטרור הגדולה בעולם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן