Skip to content

יונייטד תקבל את מטוס 787 דרימליינר בסוף ספטמבר השנה

בכך תהיה יונייטד חברת התעופה הראשונה בצפון אמריקה שתקבל את הדריליינר. במטוס יהיו 219 מושבים – 36 מושבים המחלקת עסקים-ראשונה, 72 מושבים במחלקת תיירים פלוס ו-111 מושבים במחלקת תיירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת האחזקות יונייטד תקבל בסוף ספטמבר השנה את מטוס בואינג 787 דרימליינר הראשון שלה. בכך תהיה חברת האם של יונייטד, חברת התעופה הראשונה בצפון אמריקה שתקבל את המטוס, שכל כך הרבה זמן ציפו לכניסתו לשירות. המטוס יכנס לפעילות מסחרית ביונייטד בעונת הסתיו.

הדרימליינר של יונייטד. זמן רב ציפו לכניסתו לשירות
הדרימליינר של יונייטד. זמן רב ציפו לכניסתו לשירות

חומרים מורכבים ולא סמרור פחי אלומיניום

מטוס הדרימליינר, שהראשון מסוגו סופק בסתיו שחלף לחברת התעופה היפנית אול ניפון, הוא מטוס נוסעים רחב גוף עם שני מעברים מרכזיים בתא הנוסעים שלו. המטוס מציע את היחס הטוב ביותר בין ניצולת דלק לטווח טיסה מבין המטוסים בגודל שלו ומציע לנוסעים מרחב נוחות הרבה יותר טוב בזמן הטיסה.

הדרימליינר הוא מטוס יצוק כולו מחומרים מורכבים, ולא בנוי מכיפוף וסמרור פחי אלומיניום, כמקובל במטוסים הקונבנציונליים. פריצה טכנולוגית-הנדסית, זו מגבירה את כושרו של גוף המטוס לעמוד בטיסה בגובה רב בלחץ ההפרשי שבין הלחץ הגבוה השורר בתוך המטוס לבין הלחץ הנמוך השורר מחוץ למטוס.

כושרו של הגוף לעמוד בהפרשי הלחצים הללו, מאפשר להגדיל מאוד את חלונות תא הנוסעים ותא הטייסים, ולדחוס עוד יותר את פנים המטוס ולאפשר לנוסעים והטייסים לחוש כאילו הם נמצאים בגובה של 1.82 ק"מ (6,000 רגל), במקום 2.48 ק"מ (8,000 רגל), כמקובל במטוסים "הרגילים".

יונייטד, החברה הדומיננטית ביותר בנמל התעופה או'הייר בשיקגו ובאזור כולו, הודיעה כבר בעבר שהיא תפעיל מטוס 787 בנתיבים משיקגו לכל המאוחר ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית. לדבריה, במטוס 787 שהיא תפעיל, יהיו 219 מושבים – 36 מושבים במחלקת עסקים-ראשונה, 72 מושבים במחלקת תיירים פלוס ו-111 מושבים במחלקת תיירים.

אימוני טייסים וטכנאים

במסגרת ההכנות לקבלת הדרימליינר, הוצב במרכז החברה ביוסטון, טקסס, סימולטור טיסה מתקדם, בו עוברים הטייסים אימונים בתפעול המטוס. צוות הדיילות והדיילים, כמו גם המכונאים ואנשי התחזוקה, עברו השתלמות מקיפה בתפעול המערכות במטוסי הדרימליינר. השתלמויות נוספות עתידות להיערך במרוצת החודשים הקרובים.

בספטמבר, לאחר קבלת המטוס הראשון, תבצע החברה סידרת מבדקים ואימונים, הכוללים השלמת בדיקת ההתאמה לדרישות מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב וטיסות הרצה. בתום שלב זה, ייכנס ה-787 ללוח הטיסות של החברה, כבר בסתיו הזה.

במרוצת 2012 עתידים להצטרף לצי המטוסים של יונייטד חמישה מטוסי בואינג 787.
50 מטוסי הדרימליינר חדשים, כבר הוזמנו על ידי החברה, ויסופקו בהדרגה עד שנת 2019.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן