Skip to content

ברק על ההתפתחות בסוריה: "נקודת מפנה שתאיץ את נפילת משפחת אסד"

"אנחנו עוקבים מקרוב ובערנות אחרי מה שקורה בסוריה, בעיקר אחר האפשרות שהמצב הזה של התערערות השליטה המרכזית, תוביל לניסיון של החיזבאללה לקחת מסוריה מערכות לחימה מתקדמות, או חומרים כימיים", אומר שר הביטחון ברק. "זו כמובן התפתחות שיכולה להיות חמורה. הסורים במלחמת אזרחים למעשה, האיראנים והחיזבאללה הם היחידים שמסייעים למשפחת אסד, ואנחנו עוקבים אחרי פעולותיהם בסוריה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "הריגתם של אסף שאוקת, של שר ההגנה ושל בכירים נוספים במשטר הסורי, באמצעות פצצה במטה של כוחות הביטחון הסורים הוא הישג חשוב ביותר באופוזיציה או של גורמי הטרור שאתה ומכה קשה מאוד למשטר הסורי", כך אמר שר הביטחון, אהוד ברק, בתגובה להתפתחויות בסוריה.

"אני משוכנע שזו תהיה נקודת מפנה שתאיץ את נפילתה של משפחת אסד", אמר ברק. "אנחנו מקיימים הערכת מצב עם הרמטכ"ל, עם גורמי המודיעין והביטחון בהמשך להערכת המצב שקיים הרמטכ"ל. אני בקשר עם רה"מ בנושאים הללו.  אנחנו עוקבים מקרוב ובערנות אחרי מה שקורה בסוריה, בעיקר אחר האפשרות שהמצב הזה של התערערות השליטה המרכזית, תוביל לניסיון של החיזבאללה לקחת מסוריה מערכות לחימה מתקדמות, או חומרים כימיים, או דברים מהסוג הזה. זו כמובן התפתחות שיכולה להיות חמורה. הסורים במלחמת אזרחים למעשה, האיראנים והחיזבאללה הם היחידים שמסייעים למשפחת אסד, ואנחנו עוקבים אחרי פעולותיהם בסוריה ואחרי כל מה שקורה שם. כמובן שהערנות ברמת הגולן תהיה קצת גבוהה יותר ובאופן דומה ההיערכות במערכי המודיעין שלנו, אבל בסה"כ אני לא חושב שישראל ככזאת נמצאת בסיכון ממשי מתהליך שהוא חשוב מאוד של נפילת משפחת אסד".

שר הביטחון ברק גם שוחח הערב עם מזכיר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה. השניים דנו בהתפתחויות בסוריה וכן בפיגוע נגד האזרחים הישראלים בעיר בורגס שבבולגריה.

שר הביטחון ברק עדכן את מזכיר ההגנה פנטה כי ישראל עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בסוריה. ברק אמר לעמיתו האמריקאי: "להערכתנו חיסול בכירי הממשל הסורי יאיץ את נפילת שלטון משפחת אסד. אנו עוקבים בערנות אחר אפשרות ניסיונות של חיזבאללה להעביר מסוריה ללבנון מערכות נשק מתקדמות או חומרים כימיים".

ברק ופנטה סיכמו להמשיך בקשר שוטף נוכח האירועים באזור. פנטה צפוי להגיע לארץ בימים הקרובים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן