Skip to content

שר החוץ הבולגרי לליברמן: הפיגוע תוצאה מפצצה שהוטמנה באוטובוס ולא פיגוע התאבדות

השר ליברמן: "במקביל לפעולות משרד החוץ לטיפול בנפגעים באירוע ובמשפחותיהם, ממשלת ישראל תפעל בכל המישורים על-מנת שהאחראים לפיגוע, באופן ישיר ובאופן עקיף, ישלמו את המחיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 שר החוץ וסגן רה"מ, שוחח לפני כמה דקות עם שר החוץ של בולגריה, ניקולאי מלדנוב, שנמצא במקום הפיגוע בבורגס. במקום נמצאים גם נשיא בולגריה, רוזן פלבנייב והשר לביטחון פנים של בולגריה.

השר מלדנוב עדכן את השר ליברמן, כי הפיצוץ אירע מפצצה שהוטמנה באוטובוס שהוביל תיירים מטיסת צ'רטר שהגיעה מישראל. בטיסה היו 154 נוסעים ובהם אזרח אמריקני אחד, אזרח איטלקי אחד ואזרח סלובקי, 8 ילדים ותינוק.

במקום האירוע ישנן 6 גופות, פצוע אנוש נוסף נפטר בבית החולים ו-2 פצועים קשה נוספים נמצאים בטיפול נמרץ. בנוסף ישנם 30 אנשים נוספים המקבלים טיפול. השר מלדנוב עדכן את השר ליברמן כי מתבצעות פעולות חקירה במקום.

שגריר ישראל בסופיה, שאול כמיסה, נמצא בדרכו לבורגס ומשרד החוץ יתגבר את השגרירות בבולגריה.

שרת החוץ של קפריסין, ארטו קאזקו מרקוליס, המשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, שוחחה עם השר ליברמן בטלפון והביעה זעזוע מהמקרה.

השר ליברמן אומר כי במקביל לפעולות משרד החוץ לטיפול בנפגעים באירוע ובמשפחותיהם, ממשלת ישראל תפעל בכל המישורים על-מנת שהאחראים לפיגוע, באופן ישיר ובאופן עקיף, ישלמו את המחיר.

בעקבות הפיגוע בבולגריה נדחו טיסות אל על לסופיה וממנה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן