Skip to content

בלארוס חונקת את האינטרנט

בלארוס, מדינה בה אין כמעט כלי תקשורת אחד שאיננו בבעלות המדינה, חונקת לחלוטין את השימוש באינטרנט בסדרה של חוקים דרקוניים. ארגון "עיתונאים ללא גבולות" כבר הכריז על בלארוס כאחת המדינות  המוגדרות כאויבות האינטרנט. מאת: עמית מנדלזון סדרה של חוקים "מדכאי אינטרנט" חדשים נכנסים היום לתוקף בבלארוס. בינהם: חובת זיהוי גולשים בבתי קפה אינטרנט, וחובת המעקב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלארוס, מדינה בה אין כמעט כלי תקשורת אחד שאיננו בבעלות המדינה, חונקת לחלוטין את השימוש באינטרנט בסדרה של חוקים דרקוניים. ארגון "עיתונאים ללא גבולות" כבר הכריז על בלארוס כאחת המדינות  המוגדרות כאויבות האינטרנט.

מאת: עמית מנדלזון

חונקים את האינטרנט - בלארוס

סדרה של חוקים "מדכאי אינטרנט" חדשים נכנסים היום לתוקף בבלארוס. בינהם: חובת זיהוי גולשים בבתי קפה אינטרנט, וחובת המעקב אחרי גלישתם של המבקרים במקום. 35 אתרים נחסמו, רובם, אמנם, אתרי פורנוגרפיה ואתרים בעלי אופי פוגעני, אך ברשימה נכללים גם אתרים מתנגדי שלטון.
חברות המעוניינות לספק שירותים או למכור סחורה בתחומי בלארוס, מחוייבות לעשות שימוש בכתובת IP מקומית. חברות שלא יענו לדרישות החוק יועמדו לדין. שלטונות המס, שירותי הביטחון והמשטרה רשאים לחקור כל אירוע ולהעמיד לדין.

החוקים הללו נוספו לשורה של גזירות, שממשלת בלארוס  טוענת שנועדו לקדם את האינטרנט במדינתם, אם כי לא ברור לאיזה כיוון הם מתכוונים במושג "לקדם". על פי החוק חייב ספק אינטרנט לאכסן כל פיסת מידע על הגולש ופעילותו במשך שנה שלמה ולהעבירו מיידית לפי דרישה לרשויות החוק. הספקים אף נדרשים לחסום כל אתר שידרשו תוך 24 שעות מצאת צו הרגולטור לאור.

נציגי האיחוד האירופי גינו את סדרת החוקים הללו ומבהירים, שאין ספק שלא מדובר בקידום האינטרנט אלא בשליטה על גישת הציבור למידע חופשי מהאינטרנט ופגיעה מכוונת במתנגדים פוליטיים.

כאן המקום אולי לציין שבלארוס היא אחד מאותן מדינות שהונאות אינטרנט הפכו להיות מקצוע רשמי ושבנוסף לנוכלים פשוטים שורצת האקרים וקראקרים מתוחכמים למדי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן