Skip to content

כשהגיטרה בוכה משמחה

לשמוע ולראות את פט מטני (Pat Metheny) גורם לגיטרה שלו לבכות משמחה, זהו עונג אמיתי. גם אם אתה לא חובב ג'ז. רשמים מפסטיבל הג'ז "חמש היבשות", שנפתח אמש במרסי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פט מטני - צילום: עמית מנדלזון

ג'אז אינו הצד החזק שלי, אבל כמה פעמים בחיים יוצא לבן אדם לראות את פט מטני בגודל טבעי? פסטיבל הג'אז המסורתי במרסי, "חמש היבשות", מארח כל שנה את הגדולים ביותר. אתמול הוא נפתח עם רפאל אימברט אמן קלרינט וסקסופון, מנצח בתזמורת ומלחין מוערך, בג'אז קיצבי שהקפיץ אלפים בכיכר העיר במרסי.

רפאל אימברט ולהקתו – וידאו: עמית מנדלזון

כריס פוטר - צילום עמית מנדלזון

אחריו הופיע פט מטני. כל סופרלטיב שבעולם כבר נשפך על מטני, הוא מוצב בין הגדולים מכולם: גארי בורטון, ג'וני מיטצ'ל וצ'יק קוראה. האיש וירטואוז אמיתי וגורם לגיטרה שלו לבכות משמחה – והקהל מרותק. הוא נותן את הנשמה באוויר הלח של מרסי ומולו אלפי אוהדים, שמציפים את הגן היפהפה של ארמון המים ה"לונגשום".

 

בן ויליאמס - צילום: עמית מנדלזון

מטני מכיר את צרפת והצרפתים מכירים אותו, הכרטיסים להופעה שלו נמכרו הרבה זמן מראש. להקתו, "היונטי בנד" כוללת את כריס פוטר בסקסופון, בן ויליאמס על הקונטרבס ואנטוניו סנצ'ז על התופים. כולם נהדרים, כולם משתפים איתו פעולה וכולם יודעים מתי לזוז הצידה ולתת לאגדה את הבמה. והוא, מטני, לוקח את הבמה, את הגיטרה ואת הקהל לתוך עולם מדהים של צלילים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן