Skip to content

ליברמן יבקש ממדינות האיחוד האירופי לכלול את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור

לדברי שר החוץ, הפיגוע שבוצע בבורגס בשבוע שעבר - שיש ראיות מוצקות הקושרות את ארגון החיזבאללה אליו - הוא פשע טרוריסטי נוסף של החיזבאללה בשורה ארוכה של אירועי טרור להם אחראי הארגון במשך השנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, יצא הבוקר  לבריסל, לשורת פגישות עם שרי חוץ אירופאיים ולמפגש מועצת האסוציאציה של ישראל עם האיחוד האירופי.

ליברמן: יבקש לצרף את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. (צילום: יוסי זמיר)
ליברמן: יבקש לצרף את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור. (צילום: יוסי זמיר)

השר ליברמן ייפגש בבריסל עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון ועם שרי החוץ של צרפת, בריטניה, בולגריה, אסטוניה, צ'כיה, הולנד, קרואטיה, סלובקיה, שבדיה, בלגיה ועם סגן שר החוץ של יוון. השר ליברמן ייפגש גם עם שרת החוץ של קפריסין, המשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, ד"ר ארטו קאזקו מרקוליס, עם הנציב להרחבה של האיחוד האירופי, סטפן פולה ועם הנציב ליזמות ותעשייה של האיחוד, אנטוניו טייאני.

ליברמן צפוי להעלות בפגישות את רצונה של ישראל שמדינות האיחוד האירופי יכלילו את ארגון החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור ולבקש כי יהדקו את סידורי הביטחון בשדות התעופה ועל מתקנים ישראליים ויהודיים במדינותיהם.

שר החוץ אומר, כי הפיגוע שבוצע בבורגס בשבוע שעבר – שישנן ראיות מוצקות הקושרות את ארגון החיזבאללה אליו – הוא פשע טרוריסטי נוסף של החיזבאללה בשורה ארוכה של אירועי טרור להם אחראי הארגון במשך השנים. אחריותו הגדולה של החיזבאללה לאלימות ולחוסר השקט והיציבות במזה"ת ובעולם מחייבת את מדינות אירופה לפעול ולהתייחס אליו בהתאם.

 בפגישותיו ידון השר ליברמן גם בחיזוק הקשרים בין ישראל והאיחוד האירופי, בנושאים בילטראליים ובהתפתחויות במזרח התיכון והשפעתן על האזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן