Skip to content

מופז: מי שרוצה ללכת ולהצטרף למושחתים – שיילך

במסיבת עיתונאים שקיים במשכן הכנסת, הכריז מופז, כי חברי הכנסת אבי דואן, אריה ביבי, עתניאל שנלר ויוליה שמאלוב-ברקוביץ אינם עוד חברים בקדימה וכי פרשו ממנה. עד הבוקר עוד נדמה היה ששישה חברי כנסת כבר הצטרפו לצחי הנגבי - וחסר רק חבר כנסת אחד להשלמת המהלך של פילוג, אולם המהלך התפורר במהירות. צחי הנגבי, שהוביל את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצעד חסר תקדים ערך יו"ר קדימה, שאול מופז, היום בצהריים, טקס גירושין פומבי מארבעת חברי הכנסת שהיו שותפים לניסיון הפילוג של "קדימה". תוך שימוש במילים חריפות ובוטות הכריז מופז, במסיבת עיתונאים שקיים במשכן הכנסת, כי חברי הכנסת אבי דואן, אריה ביבי, עתניאל שנלר ויוליה שמאלוב-ברקוביץ אינם עוד חברים בקדימה וכי פרשו ממנה.

מופז (צילום: דן בר דוב)
"מדובר במקרה מובהק של פרישה מסיעה". מופז (צילום: דן בר דוב)

במכתב ששיגר במקביל ליו"ר ועדת הכנסת, יריב לוין, ביקש מופז לכנס את הוועדה – ולהכריז על הארבעה כפורשים.

"קדימה לא תצא להרפתקאות מבצעיות…"

"כל מי שניהל משא ומתן עם נתניהו והיה מוכן להיות חלק מהחרפה הזאת, צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו, עם משפחתו, עם ילדיו ועם הציבור ששלח אותו לכנסת", פתח מופז את דבריו במסיבת העיתונאים. "משא ומתן, על מנת לקבל שוחד פוליטי ותמיכה בחוק הפוגע בשוויון בנטל ופוגע בילדות ובילדים שלנו ובעתידם בארץ הזאת. מי שרוצה ללכת ולהצטרף למושחתים – שיילך. מי שרוצה ללכת ולהצטרף למשתמטים – שיילך. מי שרוצה לקבל שוחד פוליטי, תפקיד זוטר בממשלה מנופחת ולמכור את ערכיו – שיילך. מי שרוצה לחבור לנתניהו ולהכשיר את חרפת ההשתמטות, בדמות חוק טל 2 – שיילך עכשיו. אין לו מקום ב'קדימה' ואין לנו רצון שיישאר".

"מי שלא רוצה להישאר בקדימה – אנחנו לא מחזיקים אותו בכוח", המשיך מופז לתקוף. "אף אחד לא יוריד את קדימה על הברכיים. קדימה תטרפד את מתווה ביבי לחוק ההשתמטות. אנחנו נעמוד נגד ולא ניתן לו להעביר את 'חוק טל 2' בכנסת, להביא חרפה על מדינת ישראל ולפגוע בעתידם של הצעירות והצעירים המשרתים.לא נאפשר לראש הממשלה להכשיר את חרפת ההשתמטות בעזרת שוחד פוליטי ומתנות.

"קדימה לא תצא להרפתקאות מבצעיות, שיסכנו את עתיד הבנות והבנים שלנו ואת עתידם של אזרחי ישראל במדינת ישראל. קדימה לא תעמוד מנגד מול אטימות הלב של הממשלה, אל מול המצוקה והכאב של האנשים. לצערי אותה מצוקה מתנפצת אל קיר האטימות והשחיתות שעומדת מאחורי המהלך האחרון. קדימה תמשיך ותפעל למיגור השחיתות השלטונית ולשינוי שיטת הממשל הרעה ותשים סוף לחרפת העבדים, משלמי המסים, המשרתים שלא שורדים את החודש. לקדימה יש דרך. לקדימה יש אג'נדה. ומי שלא חלק מאותה דרך ומי שפועל על פי האינטרסים הפרטיים שלו ובוחר בהם על פני האינטרס הלאומי – יכול ללכת. אף אחד לא יהלך עלי אימים. קדימה תמשיך לשרת את העם מאופוזיציה, בראש מורם ותהווה חלופה ערכית לממשלה הרעה של נתניהו".

מכתב ליו"ר וועדת הכנסת

במכתבו ליו"ר ועדת הכנסת, כותב יו"ר קדימה: "אבקש לכנס את ועדת הכנסת על מנת לקבוע כי חברי הכנסת אבי דואן, יעקב אדרי, אריה ביבי, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ועתניאל שנלר פרשו מסיעת קדימה, וזאת בהתאם לסעיף 10 לחוק הכנסת. "בשעות האחרונות פורסם כי חברי הכנסת האמורים סיכמו עם ראש הממשלה על פרישה מסיעת קדימה תמורת קבלת תפקידים של שרים, סגני שרים ויושבי ראש ועדות בכנסת", כותב מופז. "כך למשל, חה"כ דואן פרסם הודעה מטעמו לפיה: 'קיבלתי תיק לא פשוט בימים אלו… אל לאזרחי ישראל לשכוח כי במקרה הטוב עומדת לרשותי שנה…'  יתרה מכך, חה"כ אבי דואן אף הודיע בקולו, בראיון שפורסם בגלי צה"ל אמש בחצות, כי 'קיבלתי החלטה להצטרף לליכוד'.

"חה"כ אריה ביבי הודיע, כי סיכם עם ראש הממשלה על פרישה מקדימה, וקבלת תפקיד של סגן השר לביטחון פנים. חה"כ אריה ביבי צוטט בראיון אומר: '..הגיע הזמן לפרוש ואני מתכוון לחבור בסוף המהלך לליכוד'; חה"כ עתניאל שנלר הודיע על פרישה מסיעת קדימה תמורת הבטחה לתפקיד של יו"ר ועדה בכנסת. חה"כ שנלר נימק זאת בכך שקדימה היא 'כלי ליישום הערכים המהותיים וכשהכלי מקולקל אין תכלית בשימורו'; בנוסף, לפי הפרסומים בתקשורת, גם חה"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' סיכמה עם ראש הממשלה על פרישה מקדימה תמורת תפקיד של סגנית שר התקשורת.

הנגבי: "המהלך לא צלח... כוונותי היו טובות" (צילום: ויקיפדיה)

"מדובר במקרה מובהק של פרישה מסיעה, בו חברי כנסת מטעם סיעת קדימה, אשר פרשה לאופוזיציה ומהווה את סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר, חוברים לקואליציה לטובת תפקידים", נאמר במכתבו של שאול מופז. "אשר על כן, ובהתאם להוראות סעיף 10 (א) לחוק הכנסת, אבקש כי ועדת הכנסת תקבע, בישיבתה הקרובה, כי חברי הכנסת האמורים פרשו מסיעת קדימה.

"כמו כן מתבקשת ועדת הכנסת לקבוע כי מספר חברי הסיעה לא השתנה, וזאת לפי הוראות סעיף 13 (ב')".

צחי הנגבי: "אני חוזר לליכוד"

עד הבוקר עוד נדמה היה ששישה חברי כנסת כבר הצטרפו לצחי הנגבי – וחסר רק חבר כנסת אחד להשלמת המהלך של פילוג "קדימה". אולם המהלך החל להתפורר במהירות לאחר שח"כ יעקב אדרי – שהיה מועמד לכאורה להיות שר או יו"ר ועדת הכלכלה – הודיע שהוא "אינו חתום על מסמך ואינו מצטרף לשום גוף". גם חברי כנסת אחרים ששמם נקשר לנושא מיהרו להכחיש את חלקם.

ח"כ נינו אבסדזה, שגם שמה הוזכר כמי שעשויה לפרוש, כדי להצטרף מאוחר יותר לאחת ממפלגות השמאל, הודיעה: "לא אהיה שותפה למהלך שיחזק את נתניהו ויאפשר לו להעביר חוק טל ריק מתוכן ותקציב אכזרי". היא הוסיפה, כי "אין ספק שקדימה סיימה את תפקידה אבל אם אעשה מהלך פוליטי הוא יהיה אך ורק על רקע אידיאולוגי, ללא כל תמורה, ולא כחלק מקומבינה".

אחר הצהריים – אחרי שהוביל את מהלך הפילוג הכושל בקדימה – הודיע צחי הנגבי, בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא חוזר לליכוד: "הנהגת קדימה של היום אינה מייצגת עוד את עמדותיי. לפיכך נעניתי להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשוב לשורות הליכוד. בימים הקרובים אחתום באופן רשמי על טופס ההתפקדות לתנועה שבה הייתי חבר למעלה מ-20 שנה. למרות שאני נפרד מתנועת קדימה, אני מאחל לה ולכל נבחריה וחבריה הצלחה בהמשך הדרך". הנגבי הודה במפורש בכשלונו: "המהלך לא צלח, ומבחינה ציבורית אכן יש בו טעם לפגם. כוונותיי היו טובות וממלכתיות, ואני מצר על כך שכשלו המאמצים להעניק יציבות פוליטית למערכת השלטונית בעת הכרעות גורליות".

הליכוד הגיב על הודעת מופז באמרו: "מופז הפך ליו"ר של רבע סיעה. גם אלה שישבו לידו לא מאמינים לסיסמאות שלו, כמו שלא האמינו לו כשהכריז 'בית לא עוזבים' – כך לא מאמינים לו כשהוא מדבר על השוויון בנטל. כולם זוכרים את מה שמופז אולי שכח, שהוא זה שאישר את חוק טל כשהצביע בהתלהבות בממשלה בעדו ב2007."

שלי יחימוביץ: "מוזמנים להצטרף". (צילום: אתר הכנסת)
שלי יחימוביץ: "ח"כים ערכיים מוזמנים להצטרף". (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לאירועים הפוליטיים של הימים האחרונים בישיבת הסיעה ואמרה כי ישראל חייבת ללכת לבחירות, וכי למפלגת העבודה יש חובה לקרוא לאותם חברי כנסת ערכיים, שהבינו  שקדימה סיימה את תפקידה – כדי להעצים את הכוח מול נתניהו.

"חייבים ללכת לבחירות", אמרה יו"ר העבודה. "התאריך שהצענו – 27 בנובמבר בעינו עומד. יש גבול לכוח הסבל של הציבור, הכרעות רבות עומדות בפנינו. סוגיית ערך השירות בצבא העם, סוגיית שילוב החברה החרדית, זירת המזרח התיכון שנעשית מורכבת יותר ודורשת יותר מאי פעם אחריות ומתינות, סוגיית שלטון החוק – אין להכריע בסוגיות האלו אלא בבחירות לכנסת.

יחימוביץ': "בלי הבטחות, ג'ובים, שריונים וחלוקת שלל"

"בשנה האחרונה, אחרי התרגיל המכוער של כניסת מופז לממשלת נתניהו, היו כמה חברי כנסת מקדימה שהודיעו שהם אופוזיציה ומזדהים עם דרכנו", אמרה יחימוביץ'. "ראש הסיעה, הרצוג, הודיע שנעניק להם רשת בטחון חקיקתית ובכל פעם שיצביעו נגד הקואליציה האימתנית נסייע להם. נשמח לקבל לשורותינו את חברי הכנסת האלה, את אותם חברי כנסת מעטים, טובים, ערכיים, שמחוברים גם בהשקפת עולמם למפלגת העבודה והבינו שקדימה סיימה את תפקידה ורוצים להיות חלק מבית אידיאולוגי אהוד בציבור. בלי הבטחות, ג'ובים, שריונים ובלי חלוקת שלל. מסיבות אידיאולוגיות וכחלק מהמאבק לחברה צודקת, אבל לא כחלק ממהלך שיחזק את ממשלת נתניהו".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית' הגיב על הניסיון לפילוג קדימה: "מכירת החיסול של ארבעת הח״כים פשוט מביישת. רק לפני מספר חודשים צעקו חלק מסגני השרים החדשים קריאות ברחובות, בוועדות ובשדולות למען צדק חברתי ורק לפני מספר ימים נאמו חלקם נאומים חוצבי להבות למען ציבור המשרתים והשוויון בנטל. עכשיו קונים אותם בנזיד עדשים והם הולכים לשמש עלה התאנה של ממשלה שרוצה להכשיר את קומבינת הגיוס של בוגי יעלון ובהמשך להנציח את אי השוויון בתקציב המדינה. ברכותיי, הצטרפתם לממשלה המנופחת והאטומה, ולעולם תזכרו כמי שהסכימו למכור את הצעירים בעבור אאודי ושני מאבטחים״

 מטה המאבק לשוויון בנטל: "נגמרו הספינים, ב-1.8 מתחילים לגייס את כל בני ה-18. ביום רביעי הקרוב מאהל הפראיירים יעבור לעמוד מול משרד הביטחון – עם דרישה ברורה: "על פי המצב המשפטי- צריך לשלוח צווי גיוס לכל החרדים בגיל 17, ואילו כל החרדים שנהנו מפטור –צריכים להתגייס בתוך שנה. ברור שכל ניסיונות נתניהו והזגזן התורן יעלון-נכשלו, עכשיו, הגיע הזמן לפעול על פי הנחיות בג"ץ ודרישת הציבור- וצה"ל כאשר הוא מקבל משימה –יודע לעמוד בה בהצלחה. אנחנו גם מזכירים לשר הביטחון ברק, אבי חוק טל – שסוף סוף יש לו הזדמנות לקיים את הבטחתו עוד משנת 98 – ולהביא לגיוס החרדים למען חברה ישראלית שוויונית וסולידרית יותר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן