Skip to content

על רקע המשבר הכלכלי בצרפת, מתיחות בין הנשיא לתעשיית הרכב

השעיר לעזאזל נמצא, חברת פיז'ו-סיטרואן מתכוונת לפטר 8,000 עובדים ולסגור את אחד ממפעלי ההרכבה שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הולנד - מציאות נושכת
הולנד - המציאות נושכת

ה-BBC מדווח כי נשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד, הסוציאליסט שהבטיח במצע הבחירות להחיות את כלכלת צרפת ואת תעשיית הרכב שלה, וליצור בהן משרות חדשות, נאלץ להתמודד עם מציאות קשה.

חטיבת הייצור של חברת פיז'ו-סיטרואן, יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה, מתכוונת להתמודד עם הפסד תפעולי בסך 242 מיליון דולר בשנה באמצעות סגירת אחד ממפעליה בעיירה אולניי הסמוכה לפריז. מניות החברה צנחו בעשרים אחוז מאז התפרסם דבר התכנית.

הנשיא פרנסואה הולנד ביקר את הצעד בחריפות כ"בלתי מקובל," ושר התעשייה, ארנו מונטבור, תמה כיצד יכולה החברה המפסידה להמשיך לשלם דיווידנדים למשקיעים. הדברים עוררו תגובה חריפה של מועצת המנהלים של פיז'ו.

תיירי פיז'ו, יו"ר החברה, שבני משפחתו מחזיקים ב-25.2 אחוזים ממניותיה וב-37.9 אחוזים מזכויות ההצבעה בה, התראיין ליומון הצרפתי, לה-פיגארו ואמר שביקורת הממשלה יצרה מצב "מסוכן," החלישה

פיז'ו - תחילת רפורמה בשוק העבודה?
פיז'ו - תחילת רפורמה בשוק העבודה?

את אמון המשקיעים וחשפה את החברה להשתלטות עוינת. "אנו מוכנים לקבל ביקורת, אבל יש גבולות… להתקפות הנוכחיות על החברה יש תוצאות מיידיות על תפיסות המשקיעים. זהו מצב מסוכן," אמר פיז'ו, והוסיף: "אנו מודעים היטב לחומרת התכנית לקצץ 8,000 משרות. הצעדים האלה כואבים. אני מבין שהם עלולים לזעזע את החברה, את הממשלה ואת כל המדינה."

היום ייפגשו ראש ממשלת צרפת, ז'אן מארק איירו, ומנכ"ל פיז'ו, פיליפ וארין כדי לחפש מוצא ממשבר האמון. לקראת סוף השבוע מתכוונת ממשלת צרפת לחשוף חבילת סיוע לתעשיית הרכב במדינה. הכוונה היא בעיקר לעודד את הצרכנים הצרפתים לרכוש רכב מתוצרת המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן