Skip to content

לראשונה זה כעשר שנים יוקם מלון חדש באילת

משרד התיירות אישר בקשות לסיוע להקמתם של חמישה מלונות חדשים בהיקף השקעה כולל של כ-450 מיליון שקלים, בהם מלון חדש באילת ומלון בבית שאן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה זה כעשור אושר סיוע להקמתו של מלון חדש באילת, הצפוי לכלול 62 סוויטות ברמה בינונית (רמה (C. היקף ההשקעה הכולל במלון זה הינו כ-31 מיליון שקל, מתוכם יעניק משרד התיירות כ-6 מיליון שקלים.

מלון נוסף שיזכה לסיוע יוקם בבית שאן, בהיקף השקעה של כ-23 מיליון שקל, מתוכם יעניק משרד התיירות כ-4.5 מיליון שקל. במסגרת מלון זה ייבנו 25 חדרים ברמה גבוהה (רמה A).

מלונות באילת. מלון חדש זה עשור צילום באדיבות עיריית אילת
מלונות באילת. מלון חדש זה עשור. צילום באדיבות עיריית אילת

הקמתם של המלונות באילת ובבית שאן התאפשרה הודות להכללתם של אזורים אלו במפת אזורי העדיפות בחודשים האחרונים.

הסיוע למלונות אושר על ידי מנהלת ההשקעות במשרד התיירות, שאישרה השבוע שמונה בקשות לסיוע בהקמתם של חמישה מלונות חדשים, הרחבת בית מלון אחד ושיפוץ שני מלונות נוספים, כל זאת בהיקף של כ-450 מיליון שקל.

כמו כן אושר סיוע להקמתו של מלון חדש במושבה הגרמנית בירושלים. המלון, השייך לרשת ישרוטל, יוקם בהיקף השקעה כולל של כ-256 מיליון שקל, מתוכם יעניק המשרד כ-51 מיליון שקל. המלון יכלול 245 חדרים ברמה גבוהה (רמה A).

באוקטובר 2011 הודיעה רשת ישרוטל כי חתמה על הסכם לרכישת קרקע באזור היוקרתי של המושבה הגרמנית שבירושלים, עליה היא מתכוננת להקים מלון ברמת חמישה כוכבים דה-לוקס, שיצטרף לקבוצת מלונות היוקרה של הרשת "ישרוטל אקסקלוסיב קולקשיין". ליאור רביב, מנכ"ל מלונות ישרוטל, אמר אז כי "רכישת הקרקע בירושלים תואמת את האסטרטגיה העסקית שלנו של צמיחה והגדלת מספר בתי המלון שבבעלות ובניהול רשת ישרוטל, וכן של התרחבות וביסוס שליטה באזורי תיירות נוספים בארץ".

הדמיה של מלון ישרוטל המתוכנן במושבה הגרמנית בירושלים. (הדמיה: פייגין אדריכלים)
הדמיה של מלון ישרוטל המתוכנן במושבה הגרמנית בירושלים. (הדמיה: פייגין אדריכלים)

הקרקע ממוקמת ברחוב עמק רפאים פינת דרך בית לחם, במבואות שכונת המושבה הגרמנית בירושלים; ובמלון מתוכננים כ-200 חדרי אירוח, מסעדות, ספא, בריכת שחייה, חדר כושר, מרכז עסקים הכולל אולם כנסים מפואר וחדרי ישיבות, ומגרש חנייה. המלון יבנה באופן שיתאם לאופי שכונת המגורים שמסביב, וכן מתוכננים להישמר שני מבנים היסטוריים מרשימים מתקופת הטמפלרים המצויים בשטח הקרקע שנרכשה.

מנהל מרכז ההשקעות במשרד התיירות, ערן ניצן, אמר כי אישור הקמתו של המלון בירושלים, שיכיל חדרים יוקרתיים ואיכותיים, מהווה זריקת עידוד לענף התיירות בעיר, הסובלת ממחסור חמור בחדרים. בניית מלון נוסף באילת היא התחלה של תהליך שדרוג האזור וחידושו של המוצר התיירותי באילת.

שר התיירות סטס מסז'ניקוב מעריך שהגדלת היצע החדרים יאפשר התמודדות עם מחירי הלינה הגבוהים המאפיינים את המלונות בישראל. "אנו מצפים כי ריבוי היצע יוביל לירידה במחירים. אישורים חדשים אלה מאפשרים לנו להעלות את אטרקטיביות המוצר התיירותי הישראלי ומגוון סוגי החדרים עבור תיירים נכנסים ועבור נופשים ישראלים כאחד", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן