Skip to content

מזל טוב, מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און נישא לבחירת לבו רי סול-ג'וּ

אמצעי התקשורת הנשלטים בידי המדינה אישרו לראשונה כי המנהיג נשוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מזל טוב
מזל טוב. קים ג'ונג און ואשתו הטרייה בטקס חנוכת פארק שעשועים

צפון-קוריאה היא מונרכיה צבאית. השלטון בה עבר עד כה ממיייסדה ומקימה קים איל סונג אל בנו קים ג'ונג איל ולאחר מותו – אל נכדו של המייסד, קים ג'ונג און. אבל למנהיג הנוכחי של צפון-קוריאה אין עדיין ילדים משלו. צעד ראשון בדרך לתיקון המצב הבעייתי הזה עשה קים היום, כשנשא לאשה את מי שמכונה כעת בתקשורת המקומית "החברה רי סול-ג'ו".

על חייו הפרטיים של קים נפוצו בשבועות האחרונים לא מעט שמועות, בעיקר לאחר שצולם באירועים פומביים כשלצידו אשה בלתי מזוהה. בצפון-קריאה פועלת זמרת ששמה רי סול-ג'ו, אך לא ברור אם רי זו היא אותה רי שנישאה עתה לקים. התקשורת הצפון-קוריאנית אף לא דיווחה על המועד בו התקיים טקס נישואין.

מכל מקום, גברת רי נחשבת ל"אשת המסתורין, שליוותה את קים לכמה אירועים בשבועות האחרונים, ואשר לבושה ותסרוקתה בסגנון המערבי הובילה אחדים לספקולציות על השפעת חינוכו האירופי קצר הימים של המנהיג הצעיר. לפי חלק מההערכות, ההופעה בחברת בת-זוג עשויה להיות חלק מסגנון רשמי פחות שקים מנסה לטפח, בניגוד לנוהגיו הנזיריים של אביו.

קים ג'ונג-און היה למנהיג המדינה אחרי מות אביו קים ג'ונג-איל בדצמבר 2011. משקיפים בוחנים כל העת את קים ומקורביו בניסיון לנחש את הכיוון שאליו יובילו את המדינה המבודדת. בשבוע שעבר ערכו השלטונות חלופי גברי בפיקוד צבא שפורשו על ידי משקיפים רבים כניסיון לבסס את סמכות השליט החדש על צבאה החזק של המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן