Skip to content

שיפוצים בכנסת בעלות של כארבעה מיליון שקלים

עבודות השיפוצים יכללו הקמת כיתות חדשות במרכז המבקרים, שיפוץ לשכות הח"כים ובניית רמפת גישה לנכים אל פסל המנורה שמול משכן הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 צמצוצים וגזרות – אבל לא בכנסת. בשבוע שעבר יצאה הכנסת לפגרה עד לאחר החגים, ותקופה זו תנוצל בעיקר לשיפוץ והרחבות במשכן.

בתמונה: הדמיה של חדרי המפגש החדשים
בתמונה: הדמיה של חדרי המפגש החדשים

בכנסת אומרים כי העלייה במספר המבקרים בשנה האחרונה בכנסת באמצעות מרכז המבקרים, שהגיעה לכ-160 אלף מבקרים, מצריכה היערכות מחדש לקבוצות המגיעות. לשם כך, יוקמו שלוש כיתות חדישות, מאובזרות באמצעי מולטימדיה, שישמשו כחדרי מפגש. עלות הקמת החדרים תעמוד על כמיליון שקלים. בשל המספר הרב של המבקרים, הוחלט להרחיב ולהכפיל את מספר חדרי השירותים בקומה השלישית המשמשים את הקבוצות המבקרות. בין היתר יותקנו במקום שירותים נמוכים המותאמים לילדים.

גם לשכות חברי הכנסת במתחם נגבה ("ההילטונים") יזכו במהלך הקיץ לשיפוץ, זאת לאחר עשרים שנה. 48 לשכות ייצבעו ויוחלפו בהן השטיחים והריהוט בעלות של כמיליון ושלוש מאות אלף שקלים. הריהוט הישן יישמר בחלקו בכנסת לשימוש עתידי, וחלק ממנו יועבר לצה"ל.

כחלק מהנגשת הכנסת, מסתיימת בימים אלה בנייתה של רמפת גישה למנורה המוצבת בקצה גן הוורדים מול משכן הכנסת שתאפשר גישה אליה גם לאנשים בעלי מוגבלויות. עלות בניית הרמפה היא כ-350 אלף שקל.

לפני יותר מארבעים שנה הקים הפסל דני קרוון את קיר המליאה לקראת חנוכת משכן הכנסת הנוכחי. קרוון לא חתם על יצירתו בתום העבודה, ובמהלך הקיץ, כאות הוקרה, תתבצע עבודה לחציבת שמו של קרוון ושם יצירתו – "מחווה למגילת העצמאות" – בשלוש שפות בחלקו הימני התחתון של הקיר.

באולם המליאה ייערכו עבודות הכנה להחלפת מערכת ההגברה המיושנת, ובמבואת המליאה תוחלף התקרה הישנה ותותקן בה מערכת ספרינקלרים כדי לעמוד בתקן החדש לבטיחות מפני אש, בעלות של 700 אלף שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן