Skip to content

מערכת הראש מהדור החדש של אלביט ורוקוול תשולב במטוסי אף-15

המערכת מהדור-החדש מציעה יכולות ארגונומיות משופרות וכן אמינות גבוהה יותר מאשר מערכת ה-JHMCS הקודמת. המערכת מאפשרת לטייס לכוון את כלי הנשק לעבר המטרה באמצעות מבטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הראש המתקדמת מהדור החדש JHMCS II/h מתוצרת VSI, החברה המשותפת לאלביט מערכות ולרוקוול קולינס, תותקן במטוסי האף-15 החמקניים מדגם Silent Eagle של בואינג. כך הודיעה חברת בואינג בעקבות הניסויים שנערכו במדגים המטוס.

מערכת הראש המתקדמת מאפשרת לטייס לכוון את כלי הנשק לעבר המטרה באמצעות מבטו, המפעיל מגוון חיישנים ומערכות נשק, הודות לטכנולוגיית "עוקב ראש" חדישה ולתצוגה המתקדמת המותקנת בקסדת הטייס. אחת היכולות הבולטות של המערכת החדשה היא המעבר המהיר בין מצבי יום ללילה, יכולת משמעותית המגבירה את הגמישות המבצעית של המערכת.

המערכת החדשה (צילום: בואינג)

המערכת מהדור החדש מציעה יכולות ארגונומיות משופרות וכן אמינות גבוהה יותר מאשר מערכת ה-JHMCS הקודמת. כל זאת תוך הקטנת העלויות, בין היתר בשל שילוב תוכנות עיבוד חדישות לתוך מערכת הראש, במקום מערכות נפרדות המותקנות בתא הטייס ודורשות תחזוקה שוטפת ויקרה.

"הטמעתה של מערכת ה-JHMCS החדשה בדגם ה-Silent Eagle ארכה פחות משלושה חודשים הודות לטכניקת ההטמעה הפשוטה הן מבחינה פיזית והן מבחינה לוגית, וכן הודות לשיתוף הפעולה ארוך השנים של צוותי בואינג ו-VSI בתוכנית ה-JHMCS", הסביר גרג הארדי, מנהל תכנית JHMCS בבואינג.

"אנו עדים להתפתחויות טכנולוגיות משמעותיות אשר מעצבות את שוק מערכות התצוגה הצבאיות. הוכחנו בתוכנית זו את היכולת שלנו להציע במהירות טכנולוגיות בשלות ויעילות, כהמשך לביצועים המוכחים של תוכנית ה-JHMCS, שהתווספו להן יכולות חדשות ואף הקטנת העלויות של הלקוח", הוסיף נשיא VSI פיל קינג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן