Skip to content

נכה צה"ל שהצית עצמו ביהוד מת הבוקר בבית החולים

עקיבא מפעי (47), שהצית עצמו בתחנת האוטובוס באזור התעשייה יהוד, נאבק על חייו כתשעה ימים. הבוקר נפטר מפצעיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עקיבא מפעי, נכה צה"ל ממושב ברקת, מת הבוקר (רביעי) מפצעיו בבית החולים שיבא בתל השומר. לפני שבוע וחצי הצית מפעי את עצמו בתחנת האוטובוס שבאזור התעשייה ביהוד. הוא אושפז במצב קשה והונשם כשהוא סובל מכוויות דרגה ד'. הכוויות כיסו כ-80 אחוז מגופו.

עקיבא מפעי
חש כי ננטש. עקיבא מפעי

מפעי נפצע בהיות בן 23, לאחר שיקום הוא התנדב למג"ב. אחוזי הנכות שנקבעו לו במשרד הביטחון עמדו על 25 אחוז. בנוסף לכך הוא עבר אירוע מוחי בשנת 1997. הוא תבע את משרד הביטחון לקבלת אחוזי נכות נוספים בגין החמרה במצבו. תביעתו נדחתה בטענה שאין קשר בין האירוע הזה לבין שירותו הצבאי. במקביל הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי והוכרה לו נכות של 75 אחוז על ידי המוסד. מפיעי המשיך להילחם וחש כי ננטש על ידי המוסדות.

היום לפנות בוקר נפטר מפעי (47) מפצעיו. אחיו מסר לתקשורת כי יש בכוונתו להמשיך את מאבקו של אחיו, כי מאבק זה הוא מאבק לטובת הכלל ולא מדובר רק במקרה הפרטי של אחיו. עובדת רווחה שהייתה בין אלו שטיפלו בו אמרה, כי "על רקע העובדה שנקלע לחובות מונה לו לאחרונה אפוטרופוס לענייני כספים מטעם בית המשפט. על פניו, מדובר באדם ששירותי הרווחה עשו עבורו מעל ומעבר. הוא לא חי ברחוב".

אתמול (שלישי) אירועו שתי ניסיונות הצתה דומים. בכפר סבא, גבר (52) הגיע בבוקר לסניף הביטוח הלאומי וביקש מקדמה על חשבון תשלום הקצבה המגיעה לו. לאחר שפקיד המוסד סירב לבקשתו, אמר שהוא הולך הצית א עצמו ועזב את המקום בכעס. לאחר זמן קצר חזר מקום עם בקבוק דלק, אותו רכש בתחנת דלק סמוכה וניסה להצית את עצמו. שוטר המוצב במקום זינק עליו והצליח להוציא מידיו את המצית ואת הדלק.

כשלוש שעות לאחר מכן, בירושלים, ניסה גבר אחר להצית את עצמו במוסד לביטוח לאומי. גם במקרה זה הצליח שוטר המוצב במקום להשתלט על האיש ולמנוע את המעשה. שני הגברים הועברו לחקירת משטרה. בשבוע שעבר אירעו שני מקרים דומים  בנתיבות ובאופקים. גם במקרים אלו הצליחו השוטרים המוצבים שם למנוע את ההצתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן