Skip to content

בעקבות השיטפונות, צפון קוריאה זקוקה לסיוע מידי

פיוניאנג מבקשת משלוחי מזון מידיים, ולדברי מנהיגה היא פונה לדרך הפיתוח הכלכלי ולשיפור רמת החיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צפון קוריאה מתחננת לעזרה
צפון קוריאה מתחננת לעזרה

ה-BBC מדווח, כי פקידים בכירים שביקרו במחוזות בקוריאה הצפונית, שהוצפו בחודש שעבר, הדגישו את דחיפות הצורך בסיוע. הטלוויזיה הרשמית של המדינה דיווחה, כי 119 בני אדם נספו ורבבות נותרו חסרי בית. הנזקים לתשתיות ולחקלאות החמירו מאוד את המחסור במזון במדינה הסגורה, הנשלטת על ידי דיקטטורה קיצונית.

תושבי האיזורים שנפגעו קשה בשיטפונות בדרום מערב המדינה משוועים לאספקת מזון ומי שתייה, מאחר שביוב זיהם את מקורות המים בהם.

דובר האו"ם בניו יורק אישר, שממשלת צפון קוריאה ביקשה מהארגון להעביר אליה בדחיפות משלוחי מזון ודלק. כמה ארגונים בינלאומיים החלו כבר באיסוף אספקה ותרומות. ביום שלישי הודיע הצלב האדום הבינלאומי, שהוא יקצה יותר מ-300,000 דולר לקרבנות השיטפונות.

השיטפונות, שבאו בעקבות בצורת קשה, עוררו מחדש דאגה על אודות מאבקה של המדינה המבודדת להאכיל את אוכלוסייתה. צפון קוריאה אינה מסוגלת לייצר די מזון להאכיל את עמה. רעב שהשתולל בה בשנות התשעים גרם כנראה למות מאות אלפים מהם. מדו"ח שפרסם האו"ם בחודש שעבר עולה, כי שני שלישים מעשרים וארבעה מיליון אזרחי צפון קוריאה סובלים ממחסור כרוני במזון.

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי אתמול, יום חמישי, נפגש מנהיג המדינה הצעיר, קים ג'ונג-און, בפיונגיאנג עם פקיד סיני רם דרג. סין היא בעלת בריתה היחידה של צפון קוריאה, שותפתה העיקרית לסחר ולמעשה נוטלת אותה תחת חסותה.

סוכנות הידיעות הסינית, חינאוה, מצטטת את קים, שבחודש שעבר הידק את אחיזתו בשלטון, כאומר שמטרתו היא: "פיתוח הכלכלה ושיפור תנאי המחיה כדי לאפשר לעם הקוריאני חיי אושר ותרבות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן