Skip to content

"קווים" זכתה במכרז להפעלת תחבורה ציבורית במודיעין ורמלה

לפי תנאי המכרז שבו זכתה "קווים" היא תידרש להגדיל את תדירות נסיעת האוטובוסים ב-35 אחוז, להציב שילוט אלקטרוני בתחנות ועמדות לטעינת "כרטיס חכם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת ההסעות "קווים" המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בפתח תקווה, עפולה ובית"ר עילית, זכתה היום במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי תחבורה ציבורית בערים מודיעין, מכבים-רעות, מודיעין עילית, רמלה והיישובים שסביבן. במסגרת אשכול זה יופעלו כ-375 אוטובוסים ויופעלו לראשונה בישראל מכשירי "קורא כרטיסים" שיוצבו מחוץ לאוטובוס ויאפשרו לבעלי כרטיס "רב-קו" לדלג על הנהג ולעלות לאוטובוס גם דרך הדלת האחורית, כנהוג ברבות ממדינות אירופה.

המכרז כולל את קווי התחבורה הציבורית העירוניים והאזוריים ברמלה, קווים בין-עירוניים מרמלה לתל אביב, קווים עירוניים במודיעין עילית וכן את קווי חברת קונקס העירוניים והבין-עירוניים בעיר מודיעין. קווים אלה מופעלים כיום על ידי חברות "סופרבוס" ו"קונקס".

המכרז הגדול ביותר

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין, כי מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה שמנהיג משרדו בתחבורה הציבורית. למכרז ניגשו שש חברות שעברו את שלב המיון המוקדם (P.Q): "מטרופולין", "קווים", "אפיקים", "נתיב אקספרס" וקבוצת "תנופה" המורכבת מחברת התחבורה הספרדית "יורנטה" וחברת "מאיה טורס".

במסגרת המכרז החדש תגדל תדירות הנסיעה בקווים אלה ביותר מ-35 אחוז בממוצע. כמו כן, ישופר הקשר בין יישובי האשכול למוקדי פעילות מרכזיים, ברחבי האשכול כמו תחנות רכבת, אזורי תעשייה ומרכזי קניות. כמתחייב מהצעתה למכרז תפעיל חברת קווים באשכול 375 אוטובוסים בין-עירוניים ועירוניים, רובם חדשים.

חברת קווים תחל בהפעלה מדורגת של הנתיבים בתוך כמה חודשים, והיא נדרשת להקים לאורך מסלולי האוטובוסים של האשכול יותר ממאתיים עמדות לטעינת "כרטיס חכם" וכן יותר ממאתיים שלטים אלקטרוניים חדישים, שיודיעו לנוסע בזמן אמת על מועד ההגעה של האוטובוס הבא. החברה תשקיע בשיפורים נוספים כגון מידע בתוך האוטובוס, שיפור הנגישות לבעלי מוגבלויות ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן