Skip to content

נתניהו צייר פיל לילדים והבטיח להוריהם שיחסכו 800 שקל לחודש

לפי הנתונים שסיפק שר החינוך, בסיור המשותף עם נתניהו, כ-270,000 ילדים, גילאי 3-4, שהם כ-85% מהשנתון - יזכו בשנת הלימודים הקרובה לחינוך חינם. השר גדעון סער אמר עוד כי לשם ביצוע החוק נוספו עוד 860 גני ילדים חדשים ו-910 גננות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקח לעצמו היום פסק זמן מהאתגרים הרי הגורל בנושא האיראני ובנושא הטרור בסיני, הניצבים בפניה של מדינת ישראל. הוא יצא בשעות הצהריים, עם שר החינוך גדעון סער, כדי לסייר באשכול של גני ילדים חדשים ברחובות – שנבנו לקראת החלת חוק חינוך חינם, לגילאי 3-4, בשנת הלימודים הקרובה.

צייר הפילים: "חיסכון של 800 ש"ח בחודש ל-270,000 ילדים זה דבר עצום" (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
צייר הפילים: "חיסכון של 800 ש"ח בחודש ל-270,000 ילדים זה דבר עצום" (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

נתניהו – שכבר הפגין לאחרונה את כשרון הציור שלו בכמה הזדמנויות, שרבט לילדי הגן רישום של פיל ושוחח עם הילדים, עם ההורים ועם הגננות. אבל, בעיקר, הקפידו הוא ושר החינוך לשנן שוב ושוב את דף המסרים שלהם  – לפיו הורי הילדים חוסכים 800 שקל לחודש, על כל ילד, כתוצאה מהחלת חוק חינוך חינם על הזאטוטים בני ה-3-4.

על פי הנתונים שסיפק שר החינוך, כ-270,000 ילדים, בגילאי 3-4, שהם כ-85% מהשנתון – יזכו בשנת הלימודים הקרובה לחינוך חינם. השר גדעון סער אמר עוד, כי לשם ביצוע החוק נוספו עוד 860 גני ילדים חדשים ו-910 גננות.

כותב על הלוח. מתחם גן הילדים ייקרא ע"ש אחיו, יוני נתניהו ז"ל. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
כותב על הלוח. מתחם גן הילדים ייקרא ע"ש אחיו, יוני נתניהו ז"ל. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

נתניהו אמר להורים, שאותם פגש בגן הילדים: "חיסכון של 800 ש"ח בחודש ל-270,000 ילדים זה דבר עצום. זאת לא רק הקלה בכיס, זה גם נותן שוויון הזדמנויות ואת היכולת להתחיל מוקדם יותר כדי להגיע גבוה יותר. אנחנו עושים מהפכה בחינוך מהשורשים עד הצמרות. מהגן ועד ההשכלה הגבוהה".

גם שר החינוך הקפיד לחזור על המסר: "ההשקעה בחינוך חינם לגילאי 3-4 היא השקעה בסדר גודל היסטורי. אנחנו מסירים היום משכנתה שנייה שרבצה על כתפי המשפחות הצעירות בישראל – 800 ש"ח בחודש, 8,000 ש"ח בשנה. 27 שנים היו לממשלות תירוצים למה לא ליישם את חוק חינוך חינם מגיל שלוש. הממשלה הנוכחית קיבלה את ההחלטה בינואר השנה ואנחנו נפעל בנחישות במטרה לתת את המענה לרוב המכריע של הילדים כבר בשנת היישום הראשונה".

במהלך הסיור מסר ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, שאשכול הגנים שבו סיירו ייקרא ע"ש יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה, שנפל בפעולת החילוץ באנטבה ביולי 1976.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן