Skip to content

לאחר שביתת רעב בת 12 יום, הוחזר לשובת רישיון הנהיגה

"ניצחתי" - פרץ בבכי שובת הרעב, הלל קניגסברג, לאחר 12 יום בהם שבת מול משרדי ההוצאה לפועל. בית המשפט החזיר לידיו את הרישיון שנלקח ממנו עקב תקנה הקובעת שמותר לשלול רשיון נהיגה מקצועי מחייב שאינו עומד בתשלומים. הוחלט גם לפרוס חובותיו לתשלומים והוא יוכל לחזור לעבודה. חבריו ליוו אותו בשעות הקשות ופעלו למענו מול הרשויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שובת הרעב, הלל קניגסברג (45), ששבת רעב 12 יום מול משרדי ההוצאה לפועל בתל אביב. הפסיק היום בצהריים את שביתת הרעב לאחר שראש ההוצאה לפועל הורה להחזיר לידיו את רישיון הנהיגה המקצועי שלו.

הלל קניגסברג (צילום: ציפי מנשה)
מעולם לא ברחתי מחוב. הלל קניגסברג (צילום: ציפי מנשה)

מקניגסברג, נהג משאית, נשלל רישיון בהוראת ההוצאה לפועל בהסתמך על תקנה 66 א' בחוק, שמאפשרת להוצאה לפועל לפעול בתיקי חייבים, לשלול ולמנוע מנהגים לקבל לידיהם את רשיון בנהיגה שלהם כשאינם עומדים מסיבות שונות בתשלום חובותיהם. רישיונו נשלל לפני בשנה ושבעה חודשים, לאחר שצבר כשלוש מאות אלפי שקלים בתיקים שונים בהוצאה לפועל כולל תיק מזונות.

קניגסברג, גרוש ואב לשניים, עבד כנהג משאית למחייתו. חובותיו, שכללו חובות בשוק האפור, גזלו ממנו כל שקל והוא נותר חסר אמצעים. למרות זאת, הוא המשיך בעבודתו וניסה לכסות את חובותיו. "מעולם לא ברחתי מחוב," אמר למגפון, "פשוט הגעתי למצב בו כל משכורתי לא כיסתה את החובות שהלכו וצברו רביות מטורפות". לאחר שרישיונו נשלל, נותר קניגסברג לפני שוקת שבורה. החובות המשיכו לתפוח והוא נותר ללא עבודה ושכר.

"הגעתי למצב", סיפר קניגסברג, "שבעל הדירה טוב הלב בה אני גר בשכירות הבין שאינני יכול לשלם את שכר הדירה ונתן לי מעת לעת סכומי כסף קטנים. כדי לאכול, ירדתי לפחי הזבל של המסעדה הסמוכה והוצאתי משם שאריות מזון ובלבד שלא אגנוב". לפני 12 יום החליט הנהג שלא עוד. הוא התייצב ליד בית המשפט בשד' שאול מלך בתל אביב, משרדי ההוצאה לפועל, ופתח בשביתת רעב. במשך 12 יום התקיים על מים ומלחים בלבד. פעילי מחאה ובראשם אבי בלכרמן, התייצבו לעזור לו ולפעול למענו בלשכת הוצאה לפועל. בלכרמן שהה עמו מרבית שעות היום, דאג ליצבו וניסה לדבר על לבו להפסיק את שביתת הרעב.

היום, נערך דיון בעניינו בלשכת הרשם ושם הוחלט להחזיר לנהג את רישיונו. את חובותיו, למעט חוב המזונות, פרס בית המשפט לתשלומים בני מאתיים שקל. קניגסברג המאושר פרץ בבכי ואמר כי בכוונתו לחזור לעבודה ברגע שרשיונו יוחזר לידיו במהלך השבוע הבא. "אני מתכוון לפעול במסגרת שדולה ואצל הנוגעים בדבר, לביטול הסעיף הדרקוני השולל מנהג מקצועי את רשיון הנהיגה שהוא הכלי לעבודתו", הבטיח.

2 Comments

  1. מוטלה דני
    11 במרץ 2013 @ 14:06

    חייבים להעביר את הרגולטורים לחסות העם ולא לחסות השלטון שמשתמש בהם לניצול ציני בעל אינטרסים צרים , הון שלטון.
    אזרחי ישראל הפכו מטרה לסחיטת כספים
    j14.org.il
    בשנים האחרונות מרגיש יוסי רוזמנן יותר ויותר כמו לימון שמנסים לסחוט ממנו עד טיפת המיץ האחרונה. לאן שהוא לא פונה, מנסים להכניס את היד לכיס שלו, לסדר אותו ולגזול ממנו בעורמה ,

  2. א_85
    9 באוגוסט 2012 @ 23:35

    חדשה אחת טובה ליום… 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן