Skip to content

כוכב הקולנוע סר פטריק סטיוארט בא לצוד פילים בישראל ורוצה לעשות שלום בינינו לבין הפלסטינים

כוכב סרטי X Men ו"מסע בין כוכבים" ואחד מהשחקנים הגדולים בעולם, נחת היום בישראל כדי להשתתף בסרטו של רשף לוי, "לצוד פילים". במסיבת עיתונאים שנערכה הערב במלון "הילטון" בת"א גילה סטיוארט מעורבות פוליטית באזורנו כאשר השיב לשאלת "מגפון": "אילו הייתי נשיא ארה"ב או ראש ממשלת בריטניה, הייתי שם את הסכסוך הישראלי פלסטיני בראש סדר העדיפויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילומים: ציפי מנשה

נענה לקריאה להחליף ברגע האחרון את ג'ון קליז. סטיוארט וששון גבאי במסיבת העיתונאים, הערב

רק לפני שלושה שבועות קיבל סר פטריק סטיוארט, הנחשב לאחד השחקנים המובילים בעולם, את התסריט של סרט הפעולה "לצוד פילים", שכתב ומביים רשף לוי ("הבורר") ואתמול הוא נחת בישראל כדי להשתתף בצילומים.

סר פטריק סטיוארט, שגילם את פרופ' צ'ארלס קסבייר בסדרת סרטי "אקס-מן" וקפטן ז'אן לוק פיקארד בסדרת סרטי הטלוויזיה והקולנוע "מסע בין כוכבים" (Star Trek), לוהק לסרט הישראלי במקום השחקן ג'ון קליז, שעבר אירוע לבבי.

"לצוד פילים", בהפקתם של אהוד בלייברג ומשה ולאון אדרי, בתקציב של 10 מיליון שקל, עוסק בשוד בנק שמבצעים סב ונכדו כנקמה על מותו של האב בתאונה באותו בנק.

הסרט, שהחל להצטלם בשבוע שעבר בירושלים, כולל נבחרת שחקנים מפוארת: ששון גבאי, מוני מושונוב, משה איבגי, צביקה הדר, יעל אבקסיס, תיקי דיין, שושיק שני, עזרא דגן ואחרים.

"לא ניתן לחיות בעולם המודרני מבלי להיות פוליטי". סטיוארט

במסיבת עיתונאים, שנערכה הערב במלון "הילטון" בתל-אביב, השתתפו סטיוארט, ששון גבאי, רשף לוי (שהגיע באיחור אופנתי) והמפיקים בלייברג ואדרי. סטיוארט נולד במערב יורקשייר שבאנגליה, שם לדבריו מאוד נוח לחיות ביחס למדינת ישראל או למזרח התיכון. עם זאת, הוא לא ראה סכנה בביקור כאן. ההיפך הוא הנכון.

סטיוארט, שנראה חביב וידידותי, גילה שהגיע לישראל בפעם הראשונה בשנה שעברה כתייר ומאוד נהנה כאן ולא רצה לעזוב. "היה לי ביקור מדהים והייתי בטוח שאחזור לישראל.  והנה, כעבור שנה קיבלתי חבילה עם תסריט, שמזמינה אותי לצלם סרט בישראל.

"התסריט נראה טוב בעיני והחוויה של צילומי סרט בישראל שימחה אותי מאוד". סטיוארט, שידוע כשחקן שקספירי מוערך, סיפר, שבעבר היו שתי הזדמנויות שונות בהן נבחן שיתוף פעולה עם תיאטרון הבימה, שלצערו לא יצאו אל הפועל. "מכל הסרטים שהשתתפתי בהם עד היום", אמר סטיוארט בהומור בריטי אופייני, "הפרויקט הזה בישראל יהיה ייחודי, מכיוון שאני היחיד על הסט שלא מדבר עברית".

פטריק מעולם לא פגש את רשף קודם למסיבת העיתונאים ולא ראה את סרטו "איים אבודים" ולעומת זאת פרגן בהתרגשות לששון גבאי, כוכב "ביקור התזמורת" וציין שהסרט היה יפהפה בעיניו והמשחק יוצא דופן באיכותו. ששון גבאי פירגן בחזרה, נרגש מהסרט ומהמפגש עם סטיוארט, וציין ששניהם מופיעים במקביל גם בתיאטרון וגם בקולנוע.

אי אפשר להתעלם מהעובדה, שהבחירה הראשונה של רשף והמפיקים הייתה בקומיקאי ג'ון קליז, אך כולם מסכימים שהחלופה הנוכחית מוצלחת לא פחות. בסרט, שעוסק גם בתקופת המנדט, סטיוארט ישחק דמות של בריטי ארוגנטי, בומבסטי ונפוח משהו – "וזה חלק מהדמות שלי עצמי", הוא אומר בחיוך. "החלום שלי תמיד היה להיזכר בעתיד כמי שהצחיק את כולם. לא הייתי בטוח שזה יצליח. אבל כעת יש לי הזדמנות נפלאה לכך בזכות התסריט המשעשע והמענג של רשף לוי".  

פגישה ראשונה בין השניים במסיבת העיתונאים. סטיוארט ורשף לוי

רשף לוי שיתף אותנו במימד האישי הנכבד בסרט. "הסרט עוסק בזיכרונות של אבי, איש לח"י, ששדד בנקים יחד עם חבר שלו, כדי לגייס כסף להקמת המדינה. הוא נפטר ואני לא יודע מה הוא היה חושב על מצב הקשישים בישראל כיום – שקופים, עלובים, נעזבים ומה היה קורה אם היום הם היו שודדים בנק כדי להחזיר לעצמם את הכבוד האבוד שלהם. הפעם עשיתי סרט לכל המשפחה, כדי שגם הילדים שלי יוכלו ליהנות ממנו, שלא כמו 'הבורר' או 'איים אבודים'".

רשף נשאל לכמות הדיאלוגים באנגלית, כתזכורת לפלופ של "ביקור התזמורת" בהקשר זה, כאשר לא זכה במועמדות לאוסקר בקטגוריית סרט זר, כי רוב הדיאלוגים היו באנגלית ולא בשפת המקור. רשף השיב, כי הסרט נעשה מתוך רצון לספר סיפור מרגש ומצחיק ולא במטרה להשיג פרס כזה או אחר. הוא הצטנע ואמר ש"עם כזה צוות של שחקנים לא צריך הרבה בימוי" ופירגן לפטריק סטיוארט על הסכמתו לבוא ולקחת חלק בסרט בהתראה כה קצרה.

לשאלת "מגפון" על עמדתו הפוליטית ביחס לסכסוך הישראלי פלסטיני, השיב סטיוארט, שהיה מופתע משאלה, שלא עסקה ישירות בסרט. "אי אפשר לחיות בעולם המודרני בלי להיות פוליטי" הוא אומר. "כבר כשהייתי בן 5 הייתי מעורב בפוליטיקה. כל חיי אני חבר במפלגת הלייבור ותמכתי בטוני בלייר. גם היום אני עוסק בפעילות פוליטית בעולם.

"רוצה להיזכר בעתיד כמי שהצחיק את כולם". סטיוארט ורשף לוי

"לגבי המזרח התיכון אכן יש כאן קשיים רבים וקונפליקטים מורכבים, אבל זאת אינה סיבה לא לבקר כאן. כשסיפרתי לחברים שלי מוושינגטון שאני מגיע לישראל, הם נתנו לי המלצה אחת: אם אני רואה אנשים רצים, אני צריך לדעת לרוץ איתם ולתפוס מחסה. עם זאת כאשר רואים את הים והשמש לקראת שקיעה אי אפשר לחשוב על סכנה קיומית כלשהי.

"הבעיות במזרח התיכון משפיעות על כל העולם יום יום ושעה שעה. הפלסטינים והישראלים חיים זה לצד זה וכל העולם רוצה שהבעיות ייפתרו. אם הייתי ראש ממשלת בריטניה או נשיא ארצות הברית, הייתי שם את הבעיה הזו בראש סדר העדיפויות שלי. להיות כאן בישראל זה משהו שאני שמח לעשות לטובת המצב במזרח התיכון והעולם כולו.

"ממש אתמול הייתי באצטדיון האולימפי בלונדון במסגרת צילומים שנעשו במיוחד לאולימפיאדה, ושם שאלו אותי מה הפרויקט הבא שאני אעבוד עליו, ומאוד שמחתי לספר שכבר מחר (כלומר היום) אני נוחת בתל-אביב לשלושה שבועות של צילומי סרט ישראלי חדש". אז כבר יש לנו יחסי ציבור מצוינים.

 

4 Comments

  1. בנצי
    9 ביולי 2013 @ 22:23

    With all do respect for the good intentions, I'd suggest Sir Patrick to begin his good deeds with his own backyard. In other words- Sir Patrick should start with Ireland before coming to here to preach us all.

    אני מציע שסר פטריק יתרכז דבר ראשון בחצר האחורית שלו וינסה להשכין שלום באירלנד בין הפרוטסטנטים לקתולים ובין האנגלים לאירים. כל דבר אחר יהיה בבחינת יהירות של גמל שאינו רואה את הדבשת של עצמו.

    • ענת מנדל
      10 ביולי 2013 @ 18:02

      סר פטריק סטיוארט, שחקן ואדם סימפטי, צנוע וחביב מאוד. הוא בטח לא יהיר ולא התכוון לעשות כאן שליחות פוליטית מכל סוג שהוא. הוא נשאל שאלה פשוטה וענה תשובה פשוטה. האמת צריכה להיאמר – כולם רוצים שלום. לא רק הוא.
      על מחיר השלום – צריך להתדיין, וסר סטיוארט בוודאי לא נכנס לזה (וגם אני לא).

  2. עוז
    10 באוגוסט 2012 @ 14:42

    all aboard
    אין עליו.

    • ענת מנדל
      10 ביולי 2013 @ 17:59

      אכן, He is the Best 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן