Skip to content

כך נראה עתיד הטכנולוגיה… תוציאו ארנקים

"גוגל" השלימה את רכישת מחלקת הטלפונים הניידים של "מוטורולה". למה? כדי לשפר את תיק הפטנטים שלה. מה קורה בעקבות הרכישה? פיטורים הם רק השלב הראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האמונה בצדקת הכסף - איור: עמית מנדלזון

4,000 מעובדי "מוטורולה מוביליטי" עומדים להיזרק לרחוב, כדי ש"גוגל" תוכל להציג תיק פטנטים מרהיב בתחום הסלולרי. לא שזה לא היה צפוי, אבל הרכישה רק הסתיימה וכבר שלחה החברה דוא"ל לעובדיה.

"גוגל" השקיעה בעסקת רכישת "מוטורולה מוביליטי" 12.5 מיליארד דולר ומתכוונת להפוך את החברה לחברה רווחית. מובן שהפתרון היעיל ביותר תמיד הוא לפטר עובדים.

"מוטורולה", למרות סדרת מכשירים יוצאים מהכלל שהוציאה לאחרונה, נדחקה אחורה על ידי התותחים הכבדים של "סמסונג". עבור "גוגל" בראשות לארי פייג' זהו אתגר רציני, להחזיר את מוטורולה לקדמת הזירה. ספק רב אם הדבר אפשרי כמובן, אבל אחרי שזרקת 4,000 עובדים מיד עם סיום הרכישה, לפחות בשנה הראשונה, הדוחות הכספיים ייראו טוב יותר.

"מוטורולה מוביליטי" מתכוונת ליישם תוכנית די מוזרה מבחינה פיננסית. לדברי מנכ"ל החברה החדש דניס  וודסייד החברה מתכוונת להתמקד במכשירים מתוחכמים ו…איך לא, יקרים, ולצאת סופית משוק המכשירים הזולים (מישהו מכיר מכשיר זול של "מוטורולה"?) וודסייד מגדיר את שוק המכשירים הזולים כ"לא רווחי" – מעניין כמה זה מצחיק את מנהלי השיווק של "סמסונג".
"מוטורולה" מתכוונת בין היתר לצמצם את סדרת המכשירים שהיא משווקת. הצעד נשמע הגיוני בתאוריה, אבל למעשה הוא בעייתי, שכן צמצום מספר המכשירים של מוטורולה בשוק יהפוך את הלוגו שלה לאנונימי מהר מאוד. מה גם ש"סמסונג", השליטה הבלעדית בשוק הסלולרים פועלת בדיוק להפך – מכשיר לכל כיס. סביר להניח שלארי פייג' מנסה לייצר מעין "אפל" חדשה, תחת הלוגו של הגוגל.

גם אם המהלך יניב פרי כלשהו, גם לדעת האנליסטים אין ל"מוטורולה" שום סיכוי ליישר קו עם המובילות במרוץ הזה. נכון לעכשיו תשעים אחוז מהרווחים בשוק הסמארטפונים הולך ל"סמסונג" ול"אפל". אלא שטלפונים חכמים הם אפילו לא הרוב בשוק הטלפונים, ונכון להיום רק 27 אחוז מהמבוגרים ו-47 אחוז מהצעירים מחזיקים טלפון חכם זה או אחר. כך שלמעשה נסיגת "מוטורולה" משוק הטלפונים הסטנדרטיים פירושה ויתור על שישים אחוז משוק הטלפונים. אין פלא שהמהלך הראשון היה פיטורים של 4,000 עובדים…

[related-posts title="עוד על סמארטפונים ו"גוגל":"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן