Skip to content

דיאט, או לא דיאט?

המשקה התוסס הנפוץ בעולם הוא הקוקה קולה. אבל כשמביטים סביב, תמיד נראה את הרזים שותים קולה ואילו את השמנים, המלאים ועבי כרס שותים דיאט. מה הם באמת רוצים שנחשוב?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדוע אנשים שמנים שותים דיאט?

הבעיה היא "לא שהם לא" מצליחים לרזות באמצעות החיסכון בקלוריות שבשתיית משקאות דיאט. הבעיה טמונה בעובדה, שהם נשארים שמנים בגלל שהם ממשיכים לשתות משקאות דיאט !

משקה דיאט: מקסימום הטעם, במינימום סוכר! ככה נוכל להמשיך לשתות את המשקה האהוב עלינו, ללא חשש בעליה במשקל… האם זה באמת יכול להיות, או שזה Too Good To Be True?

מה רוצים שנחשוב…?

נכון, במשקאות דיאט אין את אותן קלוריות משמינות כמו שיש במשקאות מוגזים רגילים. אז אם זה ככה, לא היינו צריכים לרדת במשקל לאחר תקופה מסויימת, שבה "חסכנו" כמות גדולה של קלוריות? בעיקרון כן. הפחתת הקלוריות שאנו צורכים אמורה להוביל לירידה במשקל, כל עוד אנו שורפים יותר מאשר אנו צורכים.

מה באמת קורה…?

כמו שרובנו בוודאי יודעים, במשקאות דיאט מכניסים כל מיני ממתיקים מלאכותיים המזיקים לגופנו, אשר לא יודע כיצד לעכל אותם, לא פחות מאשר השד הלבן – "הסוכר". היום כבר ידוע, שאותם ממתיקים מלאכותיים "תמימים", עלולים להפריע לתפקוד מערכת העצבים, לכאבי ראש ואפילו לסרטן.

קיבה שמוכנה לקלוריות שלא מגיעות

כאשר אנו שותים משקה דיאט ללא סוכר, אך עדיין בעל טעם מתוק, בשל הממתיקים המלאכותיים, התהליך הוא כזה: המוח שלנו מזהה את הטעם המתוק שבחלל הפה, ושולח מסר לקיבה להתחיל להפריש את החומרים המיוחדים שלה לפירוק סוכר, או בעצם פחמימות.

אך לאחר שלא מגיעים שום סוכרים או פחמימות לקיבה שלנו, המלאה באותם חומרי עיכול "מובטלים", היא בעצמה שולחת מסר חזרה אל המוח: "שמע, מה קורה פה? אני מוכנה לפירוק. איפה הסוכר?! כדאי לך מאוד למצוא משהו ולשלוח פנימה בהקדם!"

אז בעוד שהמוח המסכן והמבולבל מנסה להבין מה קרה, ולא רוצה לצאת טמבל… הוא שולח את המסר: "הכניסו סוכרים ומהר!". ואז מגיעה השעה שבה אנו הולכים, ופונים באופן לא מודע אל המקרר או ארון הממתקים, ומחפשים משהו מתוק או עתיר קלוריות, בשביל להרגיע את המוח הרגיש שלנו. מכאן רבותיי, אין דרך חזרה.
 .

אז מה עדיף באמת? משקה רגיל או דיאט?

באין מוצא אחר, רצוי ללכת על הרע במיעוטו. לצערי הרב, אני אעדיף שתיית משקאות קלים רגילים ועתירי סוכר ולא משקאות דיאט. לפחות כך, אנו באמת רואים כמה קלוריות אנו מכניסים לגוף באופן ישיר, ולא מערבים עוד מערכות תת מודעות שאיננו שולטים עליהן כלל.

באופן כללי, אני ממליץ בחום על שתיית מים מרובה, ולמי שרוצה לגוון בטעמים מתוקים בריאים וטעימים, תוכלו להעשיר את הידע שלכם בהכנת משקאות אייס טי מעולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן