Skip to content

לופטהנזה: המושב במטוס שנציע לישראל – פחות טוב

בשעה שחברות תעופה, כמו אל על ודלתא, מפנקות את נוסעי מחלקות העסקים שלהן במיטות שטוחות ומיני מטעמי שפים, ובריטיש איירווייס מבטיחה לשדרג את המוצר הקיים בשירות הנהוג רק בקווים ארוכי טווח, חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, גוזרת על הישראלים שיטוסו איתה החורף, כולל אנשי העסקים, מטוס צר-גוף וחוויית טיסה ללא מערכת בידור אישית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נכון, זה שינמוך (downgrading) של מושב, זהו מושב פחות טוב, אבל טיסה בלופטהנזה היא מוצר שלם. אנחנו מוכרים לישראל יעדים לכל העולם ומקווים שהלקוחות יבינו שטיסה היא לא רק מושב", אומר קרסטן שייפר, סגן נשיא לופטהנזה והמנהל האזורי לדרום אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. זאת לאחר, שמחודש אוקטובר תעבור לופטהנזה למטוסי איירבאס 321A הקטנים, מהלך שיביא לקיצוץ של 15% בקיבולת מושבי הנוסעים במטוסי החברה בטיסות לישראל וממנה.

קרסטן שייפר, סגן נשיא לופטהנזה והמנהל האזורי החדש לישראל. החלטות קשות
קרסטן שייפר, סגן נשיא לופטהנזה והמנהל האזורי החדש לישראל. החלטות קשות

לדברי שייפר, עם חתימת הסכם השמים הפתוחים בין האיחוד האירופי לישראל (שטרם אושר בממשלה ובפרלמנט האירופי, ע.ר.), תפעל לופטהנזה לקבלת תדירויות נוספות מפרנקפורט, מינכן וברלין. בעקבות ההסכם, ייפתחו נמלי התעופה הללו בהדרגה ושלוש תדירויות נוספות יתאפשרו מכל עיר, ובסך הכל תשע תדירויות שבועיות נוספות.

מספר טיסות חסר תקדים

במפגש עם עיתונאים בביקורו הראשון בתפקידו החדש, אמר שייפר, שהשוק הישראלי היה ותמיד יהיה בעל חשיבות מירבית עבור לופטהנזה. הוא הדגיש שמתחילת חודש יוני מפעילה החברה 21 טיסות שבועיות בין תל אביב לפרנקפורט, מינכן וברלין. "מדובר במספר חסר תקדים של טיסות עבור לופטהנזה, במיוחד לאור העובדה, שעד 2009 הופעלו סך הכל 14 טיסות שבועיות, ורק בקו פרנקפורט-תל אביב".

לדברי שייפר "מדובר בכסף רב שייחסך ממטוס רחב גוף עם מחלקת עסקים יוקרתית, למטוס קטן יותר. זה יפגע בנו, אבל לפעמים צריך להחליט. החלטנו להעדיף את הגדלת התדירויות, מאשר להפסיד על המטוסים הגדולים. אנשים רוצים כיום מבחר של טיסות", הוא אומר, אך מודה בצער: "קרוב לוודאי שאל על ובריטיש איירווייס יקחו חלק מתנועת הנוסעים שהיתה שלנו ושאותה בנינו במרוצת 50 שנה של עבודה בישראל".

הוא מציין את התסכול של עובדי הסניף בישראל בעניין זה. "אנחנו בודקים אם אכן נמשיך ליישם את ההחלטה הזו. בתל אביב לא מרוצים מההחלטה ויש לנו כאן ישיבת עבודה".

מטוס לופטהנזה. הוזמנו 168 מטוסים נוספים. צילום: ויקימדיה
מטוס לופטהנזה. הוזמנו 168 מטוסים נוספים. צילום: ויקימדיה

לדברי קרסטן, ההחלטה על המעבר למטוסים חסכוניים יותר בקו לישראל לא נפלה בקלות. "אין ספור שיחות קדמו לכך. השוק הישראלי היה תמיד שוק מפתח עבורנו בעולם, יחסית לגודל האוכלוסיה וגם שוק הנוסעים העסקיים חשוב", הוא אומר, "אבל גם אם נפסיד את כל אנשי העסקים הטסים מישראל – מה שקרוב לוודאי לא יקרה – עדיין יישאר לנו רווח של כמה מיליוני אירו כתוצאה מהמהלך".

כמנהל אזורי, מקום מושבו של קרסטן הוא בדובאי, ואתמול סיפר כי אי אפשר להתקשר בטלפון מדובאי לישראל בטלפון, כי דובאי חוסמת זאת. ללופטהנזה יחסים שבירים עם מדינות המפרץ הפרסי, המאיימות עליה במספר המטוסים והטיסות הרב שלהן. כריסטוף פראנץ, מנכ"ל לופטהנזה, דרש לא מכבר ממשלות האיחוד האירופי להטיל מגבלות על הטיסות של חברות התעופה מהמפרץ הפרסי לאירופה וממנה.

אלכסנדר פלאץ בברלין. התדירות תגדל. (צילום: עירית רוזנבלום)
אלכסנדר פלאץ בברלין. התדירות תגדל. (צילום: עירית רוזנבלום)

"רגישים לעצמאות הכלכלית שלנו"

"אנחנו צריכים לפעול לפי המצב הכלכלי, כי אין מי שתומך בנו ואנחנו רגישים מאד לעצמאות הכלכלית שלנו", מדגיש שייפר, כשהוא מכוון לחברת התעופה אייר ברלין, ש-29% ממניותיה נרכשו על ידי של איתיחאד איירווייס מאבו דאבי שגם נותנת לה אשראי, "אנחנו עובדים בתעשיה שלמעשה לא עושה כסף. נפסיד השנה 200 מיליון אירו ובשלוש השנים הבאות נשקיע תשעה מיליארד דולר כדי לשדרג את צי המטוסים שלנו, ואין לנו 'שוגר דדי' שמממן אותנו. הזמנו 168 מטוסים ועלינו לעמוד בהתחייבות הכספית שלהם".

לופטהנזה היא כבר שנים חברת התעופה הזרה עם מספר הנוסעים הרב ביותר בין חברות התעופה בישראל, ותופסת את המקום השני בפעילות בנתב"ג אחרי אל על. במחצית הראשונה של השנה היא הטיסה 213,009 נוסעים נכנסים ויוצאים, לעומת 221,149 נוסעים באותה התקופה ב-2011 – ירידה של 3.68% ו-8,140 נוסעים.

לדברי שייפר, בדיונים של 15 בכירי החברה שב ועלה שמה של ישראל על ידי כל אחד מהדוברים. "כל הצוות עשה מאמץ לבדוק את הצעד האם הוא נכון או לא. אנחנו מאמינים שהתנועה תהיה רבה יותר במסגרת השמים הפתוחים ואנחנו בעד זה. קיווינו שנוכל להציע מספר רב יותר של טיסות במקביל להחלטה על הקצאת המטוס הקטן יותר, אבל זה לא קרה. נפעל כדי למנוע ירידה בתפוסה בנובמבר".

קרסטן מונה את יתרונותיה של החברה הגרמנית, שהיא "חברה שמרנית, אך יציבה, משלמת מסים, שומרת על הסביבה ואחראית כלפי הנוסעים שלנו. כרטיס של לופטהנזה הוא כמו פנקס צ'קים", הוא מסכם.

1 Comment

  1. רוחמה
    25 באוגוסט 2012 @ 20:40

    הם בתנופת קיצוצים: בברית מילה, במושבים.
    אנטישמיים….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן