Skip to content

נחנכה טחנת הרוח המחודשת במשכנות שאננים

"אני זוכר את הטחנה מנוף ילדותי", סיפר ראש הממשלה, נתניהו, שחנך היום את הטחנה המחודשת. "היינו משחקים כאן כדורגל בשדה מעבר לכביש. גדלנו עם הטחנה שתמיד שימשה סמל של העיר עבורנו, סמל של רוחה של ירושלים. הטחנה בירושלים מעידה על כך שהכל בירושלים ממשיך להסתובב, להתפתח ולשגשג"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הערב את טחנת הרוח המחודשת בשכונת משכנות שאננים, שנבנתה בשנת 1858 על ידי משה מונטיפיורי והפכה לאחד מסמליה של העיר. הטחנה שוחזרה בסיוע הקרן לירושלים, כספי תרומות מהולנד, ותכנית מורשת במשרד ראש הממשלה. פנים התחנה שופץ ובקומה השנייה הותקנו אבני-ריחיים המתוכננות לשוב לפעולה בעזרת הרוח.

נתניהו וטחנת הרוח המחודשת (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו וטחנת הרוח המחודשת (צילום: משה מילנר/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המאפיין את הברון רוטשילד ומשה מונטיפיורי הוא ששניהם פרצו את החומות שם לפני שפרצו את החומות כאן. מונטיפיורי תרם תרומה עצומה ליציאת היהודים אל מחוץ לחומות, ומעבר לתמיכה הכלכלית, הוא גם סייע ליהודים בידע איך לנהל מפעלים ולפתח את ישראל העתידית. אני זוכר את הטחנה מנוף ילדותי. היינו משחקים כאן כדורגל בשדה מעבר לכביש. גדלנו עם הטחנה שתמיד שימשה סמל של העיר עבורנו, סמל של רוחה של ירושלים. הטחנה בירושלים מעידה על כך שהכל בירושלים ממשיך להסתובב, להתפתח ולשגשג".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן