Skip to content

נתניהו פגש את מופז לפגישת עדכון – ונזף בו

"לקחתי בחשבון שתעשה שימוש תקשורתי ממה שתשמע בפגישה, ועדיין כראש ממשלה אמשיך לנהוג באחריות כלפי כל ראש אופוזיציה", אמר נתניהו למופז בטרם החלה פגישת העדכון. "אני מצפה שגם אתה תנהג באחריות רבה יותר, ממה שנהגת עד עתה". מלשכת מופז לא נמסרה תגובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום עם ראש האופוזיציה, שאול מופז, לפגישת העדכון התקופתית שבה הוא מחוייב על פי החוק. אולם בטרם החלה הפגישה, נתניהו "סגר חשבון" עם מופז על מכתבו אליו לפני כשבועיים ונזף בו.

"לקחתי בחשבון שתעשה שימוש תקשורתי ממה שתשמע בפגישה, ועדיין כראש ממשלה אמשיך לנהוג באחריות כלפי כל ראש אופוזיציה", אמר נתניהו. "אני מצפה שגם אתה תנהג באחריות רבה יותר, ממה שנהגת עד עתה". לאחר מכן נמשכה הפגישה באווירה מתוחה.

נתניהו ומופז (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
סגר חשבון. נתניהו ומופז (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

כזכור, לפני כשבועיים שיגר מופז מכתב לראש הממשלה ובו דרש ממנו במפגיע להפגש אתו בדחיפות ולעדכן אותו בנושא האיראני. "במעשיך אתה מסכן את הריבונות הישראלית, את עצמאות המדינה ואת שרידותה המדינית, הכלכלית והחברתית", כתב מופז, במכתב החריף ששיגר לראש הממשלה ותבע ממנו לקיים בדחיפות פגישת עדכון שנושאה: "כוונתך להוביל את מדינת ישראל למלחמה".

במכתבו טען מופז, כי מניעים זרים הם העומדים מאחורי הפומביות של הדיון בנושא האיראני וכי מניעים אלה "מנוגדים לאינטרסים הביטחוניים והמבצעיים שלה ומהווים שיא חדש בהשחתת המידות בכל ממדי השלטון בישראל. התנהלותך הנמשכת ביחס לגדולה שבידידותינו מעוררת תהיות לגבי שיקול הדעת המלווה את ההכנות המבצעיות עליהם אתה מרבה לדבר תחת כל עץ רענן".

מופז תבע עוד, שבפגישה ינוהל פרוטוקול שתוכנו יופץ לחברי ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. העתקים ממכתבו שלח מופז גם ליועץ המשפטי לממשלה, לשר הביטחון וליו"ר ועדת החוץ והביטחון. מופז תבע גם מראש הממשלה לקבל את הפירוט המדויק של הרזרבות והמלאים האסטרטגיים של ישראל בתחום הדלק, מטבע החוץ ומלאי הציוד בתחומי הרפואה.

מלשכת מופז לא נמסרה תגובה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן