Skip to content

אל אהראם המצרי: סוכני המוסד חיסלו פעיל ג'יהאד בסיני

איברהים בריקאת, שחוסל בחודש שעבר במצרים, היה מעורב בפיגוע הטרור נגד עובדי הקבלן בגדר ישראל מצרים. בעיתון המצרי נטען כי חיסולו בוצע על ידי ארבעה סוכני מוסד, שהסתייעו בסייענים בדואים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (יום א') חשף עיתון אל אהראם המצרי, כי חיסול פעיל הטרור בסוף החודש שעבר בסיני נעשה, לטענת העיתון, על ידי ארבעה סוכני המוסד הישראלי, שנעזרו בארבעה סייענים בדואים. אלה עזרו להם לחצות את הגבול ולהגיע ליעד החיסול, המרוחק 15 ק"מ מגבול ישראל מצרים.

מחסום מצרי בסיני (צילום באדיבות סוכנות מען)
מצרים הכחישה מעורבות ישראלית. מחסום מצרי בסיני (צילום באדיבות סוכנות מען)

אחד מארבעת הסייענים הבדואים, מנזיל בריקאת, נרצח לאחרונה. קבוצה המכנה עצמה "ג'מעאת אנצאר בית אל-מקדסי בסיני" נטלה על עצמה את האחריות לכך ופרסמה שמנזיל בריקאת נרצח כי הוא  וחבריו הצמידו חומרי נפץ לאופנועו של איברהים בריקאת, פעיל הטרור שחוסל.

כזכור, בסוף החודש שעבר פורסם במגפון על חיסולו של פעיל הטרור בשטח מצרים. איברהים בריקאת היה מעורב בפיגוע בו נהרג הקבלן ישראלי מחיפה, ליד הגדר הנבנית על גבול מצרים. ישראל הגיבה כי ידועים לה פרטי המחבלים וכי החשבון עמם ייסגר.  עוד פורסם אז, כי מקומיים טענו שהפעיל חוסל על ידי המוסד הישראלי. מנגנוני הביטחון המצרי הכחישו מעורבות ישראלית וטענו כי בריקאת נהרג לאחר שאירעה לטרוריסט "תאונת עבודה". תאונה, בה חומר נפץ שהרכיב על אופנועו התפוצץ.

לפי אל אהראם, הקבוצה גם פרסמה כי המוסד ניסה פעמיים לחסל את בריקאת. הניסיון הראשון להתנקש בבריקאת נכשל, כי הוא עוכב לחקירה באותה העת על ידי כוחות הביטחון המצריים. הניסיון השני, שאירע ביום שבת ה-25 באוגוסט, הצליח. סוכני המוסד, כך דווח, הצליחו לחסל את בריקאת, כשרכב על אופנועו, באמצעות מטען שהופעל בשלט רחוק. עוד פורסם, כי פעילות החיסול הזו גובתה על ידי כלי טיס ישראליים בלתי מאוישים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן