Skip to content

מטוס המנהלים החדש של התעשייה האווירית קיבל רישוי אזרחי

הרישוי ניתן על ידי רשות התעופה האזרחית הישראלית ועל ידי רשות התעופה האמריקנית – FAA. מטוס G280 נמנה על קטגוריית מטוסי מנהלים בגודל בינוני-גדול והוא נבנה עבור חברת גאלפסטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס המנהלים הסילוני החדש G280 מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א), קיבל את תעודת הרישוי האזרחי בטקס בהשתתפות נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א) הישראלית, רשות התעופה האמריקנית FAA (Federal Aviation Administration), חברת גאלפסטרים, צוותי הפרויקט, מנהלים ועובדים.

מטוס המנהלים הסילוני החדש G280 (צילום: תע"ש/יח"צ)
מטוס המנהלים הסילוני החדש G280 (צילום: תע"ש/יח"צ)
המטוס מבפנים (צילום" תע"א, יח"צ)
המטוס מבפנים (צילום" תע"א, יח"צ)

מטוס G280 נמנה על קטגוריית מטוסי מנהלים בגודל בינוני-גדול ( Super Midsize) כאשר תכנית הרישוי, תכנית הפיתוח וסדרת הניסויים נערכו בישראל עבור חברת גאלפסטרים אירוספייס האמריקנית (Gulfstream Aerospace Corporation – GAC), חברה בת של ג'נראל דינמיקס (General Dynamics)

"בכל שלבי הפיתוח, התכנון, הייצור והאינטגרציה של G280 באו לידי ביטוי הישגיה הטכנולוגיים המתמשכים של התע"א. קבלת הרישוי מהווה הוכחה נוספת ליכולותיה וניסיונה העשיר של התע"א בפיתוח, יצור ורישוי מטוסי מנהלים מתקדמים על פי מפרטים מקצועיים קפדניים. תודה לצוותים המשותפים של התע"א וגאלפסטרים על המאמץ, ההשקעה והמקצועיות.", ציין בטקס יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית.

"במשך תקופת הרישוי, השקיעה רת"א כ-60 אלף שעות עבודה הנדסית וכ- 150 שעות טיסה, בפרויקט המהווה חדשנות טכנולוגית במערכות כמו Fly- By- Wire , Avionics Integrated Modular ועוד. טיסות הניסוי והרישוי הוכיחו שהמטוס מבצע את כל המצופה ואפילו מעבר לזה, ועל כך מגיעה הערכה למתכנני המטוס", הסביר גיורא רום, ראש רת"א.

המטוס החדש מוביל בתחומו בכל ההיבטים המשמעותיים הן מבחינת הביצועים והן הנוחות" אמר לארי פלין (Larry Flynn), נשיא חברת גאלפסטרים.

"גאלפסטרים ותע"א גאות ונרגשות לספק את ה- G280 ללקוחות, במיוחד לאור העובדה שביצועיו טובים ממה שפורסם בתחילת הפיתוח. טווח הטיסה של המטוס עומד על 3600 מייל ימי (6,667 ק"מ) במהירות שיוט של M0.80. תוספת ה- 200 מייל ימיים מעבר לתחזית הראשונית, משפרת את תצרוכת הדלק ומוזילה עלויות התפעול ללקוחותינו. זהו המטוס היחיד בקטגוריה שיכול לטוס ללא הפסקה מלונדון לניו יורק. בנוסף, לקוחותינו יגלו כי לעיצוב החדשני של מטוס ה- G280, הרבה במשותף עם מטוסי גאלפסטרים בקטגוריית מטוסי המנהלים הגדולים מבחינת בטיחות, אמינות, נוחות ועיצוב", ציין פלין.

במהלך תוכנית הפיתוח, ביצעו מטוסי הניסוי של G280 יותר מ-700 טיסות ונצברו כ-2,000 שעות טיסה. תעודת הרישוי שהתקבלה עתה עבור המטוס "הירוק" (ללא ריהוט פנים, צבע ומערכות שמע ובידור בתא הנוסעים) מאפשרת לגאלפסטרים להשלים את הרישוי לעיצוב הפנים של המטוס STC (Supplemental Type Certificate) בתקופה הקרובה ולהתחיל לספק מטוסים ללקוחותיה במהלך הרבעון האחרון של 2012.

לאחר קבלת תעודת רישוי זמנית מרת"א ומ-FAA, החלה התע"א לספק לגאלפסטרים בחודשים האחרונים מטוסים סדרתיים לצורך גימור סופי לפי דרישת הלקוחות במרכז הגימור של החברה בדאלס, טקסס. בימים אלו מגבירה התע"א את קצב הייצור כדי לספק בהקדם את ההזמנות הקיימות ולעמוד בדרישות השוק.

דוד דגן, סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים אמר:" ה-280G הוא פיתוח של מטוס חדש לחלוטין ולכן תוכנית הרישוי הייתה נרחבת יותר וארוכה יותר מאשר ידענו בדגמים קודמים. יתרה מכך, המטוס עומד בכל היעדים שהוצבו בתחילת התוכנית, וביצועיו טובים יותר ממה שפורסם בתחילת הפיתוח. "המטוס יוכל להמריא ממסלולים באורך של 4,750 רגל (1,448 מטר) במשקל המראה מרבי, שיפור של 250 רגל לעומת התחזית הראשונית".

למטוס ה-280G ביצועים מרשימים וטכנולוגיות מתקדמות הממקמים אותו במקום הראשון מול מתחריו בקטגורית Super- Midsize ותא נוסעים מרווח המותאם לכ- 10 נוסעים בנוחות מירבית בשני אזורי ישיבה.

המטוס מצויד בשני מנועי Honeywell HTF250G, מערכת אוויוניקה המתקדמת ביותר (Fusion) מתוצרת חברתRockwell Collins , מערכת בקרה רוחבית ומערכת בקרת טיסה מסוג fly-by-wire. המטוס מרושיין למעטפת טיסה עד גובה 45,000 רגל ומאך 0.85. בזכות המנועים החזקים והתיכון האווירודינמי החדשני, יכול המטוס להגיע לגובה טיפוס ראשוני של 41,000 רגל במשקל המראה מרבי של 39,600 ליברות.

על מנת לאפשר אספקת מטוסים ללקוחות רבים נוספים פועלות, במקביל, התע"א וגאלפסטרים לרישוי מטוס ה-280G גם מול רשויות התעופה האירופאית EASA (European Aviation Safety Agency), הקנדית TCCA ((Transport Canada Civil Aviation והסינית CAAC (Civil Aviation Administration of China).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן