Skip to content

הקבינט החברתי-כלכלי אישר צעדים להקמת מיזם הסיבים האופטיים

הקמת רשת תקשורת מהירה כלל ארצית של סיבים אופטיים, תאפשר תחליף את שתי הרשתות הנייחות הקיימות היום. שר האוצר: "אני מברך על ההחלטה החשובה אשר תסלול את הדרך להקמת תשתית אינטרנט מהיר מהמתקדמות בעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקבינט אישר שורת צעדים לפי הצעת שר האוצר, אשר נועדו לאפשר את הקמת רשת תקשורת כלל ארצית של סיבים אופטיים, המיועדת להחליף את שתי הרשתות הנייחות הקיימות. בין הצעדים שאושרו: אפשרות לקבלת מענק בגובה של עד 150 מיליון שקל, אשר יועבר בשנים 2014-2015. זאת לאור המלצת ועדת הבחירה ובהמשך לחבילת הקלות נרחבת בתנאי המכרז, אשר כללה: ירידה באחוז האחזקה של חברת החשמלבמיזם ל- 40%, הקלות ברישיון התקשורת ושינויים נוספים.

מנגנון מתן המענק נקבע באופן כזה שרק במידה וכדאיות המיזם תוטל בספק, וכתוצאה מכך הצעות אשר יתקבלו על גובה ההון העצמי שיעמיד היזם יהיו נמוכות, תסייע המדינה במימון הפרויקט, וזאת לשם השלמת הפריסה האוניברסלית על כל התועלות הנגזרות מכך.

השקעה של 5-4 מיליארד שקל

יש לציין כי היקף ההשקעה הכולל במיזם מוערך בכ-5-4 מיליארד שקל. על כן, גם לאחר העמדת מענק זה, רובו הכולל של המימון למיזם יגיע מהשקעתו של היזם אשר יזכה במכרז. לכן, מוצע, כי ועדת הבחירה תקבע אבני דרך לצורך תשלום המענק כאמור בשנים 2014 ו- 2015, כך שבכפוף לעמידה בכל אבן דרך שנקבעה, ישולם לבעל השליטה בחברת התקשורת שיעור מסוים מהמענק.

בנוסף, מוצע להאריך את תקופת הבלעדיות שתוענק לחברה החדשה בזכות לשימוש ולפריסה של תשתית סיבים, על ובין מתקני התשתית המוחזקים בידי חברת החשמל מתקופה של 20 שנה, לתקופה של 30 שנה, וכן הקניית בעלות לחברת התקשורת על הכבלים והסיבים שתפרוס.

רשת תקשורת אינטרנט מהירה

במסגרת המיזם עתידה לקום רשת תקשורת כלל ארצית מתקדמת של סיבים אופטיים באיכות ובזמינות חסרות תקדים. רשת זו תהווה חלופה תחרותית לשתי תשתיות התקשורת הנייחות הקיימות בישראל, ולה חשיבות ברמה הלאומית בשל תרומתה הצפויה לקידום הכלכלה, החינוך, הבריאות, הטכנולוגיה והחברה במדינת ישראל.

מדובר ברשת הכוללת עשרות אלפי ק"מ של סיבים שתונח על גבי רשת החשמל העילית, בתוואי התת-קרקעי, או בכל מקום אחר שתבחר בו חברת התקשורת המיועדת להפעיל את המיזם. הפריסה המתוכננת תאפשר גישה אופטית עד לביתו של לקוח הקצה. תשתית הסיבים האופטיים תוצע לשימוש כלל המפעילים, ללא תלות בתשתיות אחרות, ותהווה תחרות איכותית לחברות התקשורת הקיימות כיום במדינת ישראל.

"אני מברך על ההחלטה החשובה אשר תסלול את הדרך להקמת תשתית אינטרנט מהיר מהמתקדמות בעולם. מדובר במנוע צמיחה ראשון במעלה אשר ישפיע על כל תחומי החיים, ויתרום לחיזוקה של הכלכלה הישראלית", אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן