Skip to content

פסטיבל הקולנוע היהודי מציג: סיפורו של יוני נתניהו

פסטיבל "עין יהודית" יעסוק השנה בסיפורי גבורה הקשורים בהצלת יהודים בעולם וגם בקולנוע חרדי ובנושאים יהודיים מזוויות שונות - מהיסטוריה ועד סקס כשר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כרזת הסרט על יוני נתניהו

פסטיבל "עין יהודית", המתקיים זו השנה התשיעית בעיר אשקלון, מציע מבחר גדול של סרטים העוסקים בתרבות ובזהות היהודית. השנה עוסק הפסטיבל בעיקר בקולנוע החרדי, המתפתח מאוד בשנים האחרונות, ובסרטים על הגיבורים שלקחו סיכון אמיץ בהצלת יהודים.

הסרטים שיוצגו בפסטיבל עוסקים בנושאים היהודיים מזוויות שונות, החל מהיסטוריה יהודית ועד לסקס יהודי כשר. בפסטיבל יוקרנו סרטים עלילתיים, תיעודיים וקצרים מרחבי העולם. הפסטיבל מקרין את הסרטים בהקרנת בכורה ישראלית ומהווה במה כמעט יחידה להקרנתם בישראל.

הפסטיבל ייפתח ב-16 עם הסרט המרתק "אחרי – סיפורו של יוני נתניהו", המספר על מבצע אנטבה בו שוחררו חטופי מטוס "אייר פרנס", במחיר חייו של מפקד סיירת מטכ"ל, יוני נתניהו. במהלך המבצע נפצע קשה סמ"ר סורין הרשקו, שלושה בני ערובה נהרגו במהלך החילוץ, ואחת (דורה בלוך) נרצחה לאחריו בבית החולים באוגנדה. 6 בני ערובה נוספים נפצעו. כמו כן, נהרגו כל 7 המחבלים החוטפים וכ-45 חיילים אוגנדים, 11 מטוסי מיג-17 הושמדו על הקרקע.

בין הסרטים הבולטים השנה גם: "טרם זמנך", בכיכובו של ג'ייסון אלכסנדר (ג'ורג' קונסטנזה מ"סיינפלד") – קומדיה מוזיקלית המלווה את הקריירה של סיד רוזנטל, תסריטאי הוליוודי, שהפך לעורך סרטים בצנזורה; "כפרות סבבה סה טו", בהפקת יעל אבקסיס; "פינחס", סרטו של פיני טבגר (מנחה "היפה והחנון"), שגם ינחה את ערב הפתיחה; והסרט "דרכון טורקי", המספר סיפור בלתי ידוע על דיפלומטים טורקים, שהצליחו להציל מאות יהודים ונתנו להם תעודות זהות אמיתיות ומזויפות, שהקנו להם חופש.

מסיינפלד לקומדיה מוזיקלית. ג'ייסון אלכסנדר

ערב מיוחד יוקדש לבמאי המרוקאי-צרפתי, קאמל השקאר, שמביא עימו סרט מרגש במיוחד המספר על יהודי הרי האטלס, שחיו 2,000 שנה עם הברברים המקומיים, ולפתע עם הקמת מדינת ישראל עזבו כאיש אחד את כפריהם ועלו ארצה. לפני הקרנת הסרט יתקיים מופע של הזמר מיכה ביטון, ששר ומספר על ילדותו שנדדה בין ירושלים לשדרות.

בפסטיבל יתארחו יוצרים – במאים, מפיקים ושחקנים מהעולם – שיבואו להציג את סרטיהם באשקלון. במסגרת הפסטיבל תתקיים תחרות נושאת פרסים לסרט הנבחר ע"ש קרן אלעזרא לזולת, בשלוש קטגוריות: עלילתי, תיעודי וסרט טלוויזיה. בין השופטים: מיקי בנאי, עו"ד אריה ברנע ונורית יעקובס-ינון.

פסטיבל "עין יהודית" הוא אחד מכ-100 פסטיבלי סרטים יהודיים המתקיימים בעולם בשנה, ומאפשר הצצה נדירה לסיפורים אישיים, סיפורים של קהילות בעולם, ובעיקר חושף את הקהל לנקודות המבט השונות והלא יהודיות על היהדות.

במהלך הפסטיבל השנה תתקיים גם רטרוספקטיבה במסגרת חגיגות 40 שנה לחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב, שבמסגרתה יוקרנו מסרטי הבוגרים המובילים את תעשיית הקולנוע בישראל.

הפסטיבל ייפתח ב-16 באוקטובר, ויימשך תשעה ימים, עד ה-24 בחודש. כל סרטי הפסטיבל מתורגמים לעברית והפסטיבל כולו יתקיים במרכז הכנסים הבינ"ל במכללה האקדמית באשקלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן