Skip to content

"אללה איסלאם" בערוץ 10: יאללה יחזקאלי, יאללה

דוח המבקר / טלוויזיה צבי יחזקאלי בתפקיד איתי אנגל, מסתנן למעוזי האיסלאם במערב וצפון אירופה, מראיין מוסלמים שפלשו ליבשת הקרה ומצייר תמונה מפחידה. אולי מפחידה מדי. עומרי בר-לב על הפרק הראשון בסדרה "אללה איסלאם", ששודר אמש (רביעי) בערוץ 10
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אללה ירחמו. יחזקאלי עם ראש עירייה מוסלמית בשוודיה. צילום מסך

הסרט ההוליוודי החדש, "אללה איסלם", יצא אתמול לאקרנים של ערוץ 10, בכיכובו של צבי יחזקאלי, בתפקיד איתי אנגל. מדובר בסדרה דוקומנטרית, 4 פרקים, שבה יחזקאלי ניכנס לנבכי הגטואים הסגורים של האסלאם במערב וצפון אירופה. שם הוא מתחזה לכתב עירקי, מסתנן ומראיין מוסלמים, שפלשו ליבשת הקרה.  

יחזקאלי, אותו כתב לענייני ערבים, שאנו כל כך אוהבים לראות אצל לונדון וקירשנבאום, עטה על עצמו כפיה מבצבצת, גידל זיפים ושם פעמיו אל עבר מזימת הערבים הגדולה. אלו שבאו להשתלת על צרפת, שוודיה, דנמרק, בלגיה, הולנד ועוד.  

לפי הפרק הראשון, ששודר אמש (רביעי), לסדרה יש בעיה. הוא נראית כמו סדרות שמשודרות אצל שכנינו, במיוחד בתקופת הרמדאן. סדרות שמנסות להראות כיצד היהודים השתלטו על העולם.

יחזקאלי לוקח אותנו למפגשים עם בני נוער, כאלה שכבר נולדו בשוודיה, דוברים את השפה, לומדים במערכת החינוך, וכאשר שואלים כל אחד מהם מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול, הוא עונה בלי להתבלבל: “אני רוצה להיות שהיד".

יחזקאלי מספר, שאינתיפאדת צרפת 2005 הציתה את אש המהומות בצרפת כולה, גלשה למדינות שכנות וגרמה לרשויות להבין את גודל הבעיה. מאז עזבו את הערבים לנפשם, נתנו להם כמה שכונות, שם החוק האירופאי לא מעיז להציב את רגלו.
התמונה שיחזקאלי מצייר היא תמונה מפחידה. אפילו מפחידה מידי. לרגעים זה מרגיש כאילו הסיפור קצת נופח. האם באמת רוב הערבים באירופה לא רוצים ו/או יכולים להשתלב בחברה שאליהם הגיעו? האם אותם ילדים באמת כל מה שהם רוצים, זה לחזור לחיפה הכבושה ולשחרר אותה? 

אני חלילה לא אומר שיש להקל ראש בבעיה המוסלמית באירופה, או חלילה שמשהו בתחקיר שם מוטעה. אבל משהו באיזון, שהייתי מצפה למצוא בתוכנית כזו, לא היה.

מצד שני עוד 3 פרקים לפנינו. נמתין, נראה ואז נכבוש.  

6 Comments

  1. יגיל מרחובות
    13 בספטמבר 2012 @ 0:18

    הבלבול של הכותב בין ערבים למוסלמים מעלה תמיהות לגבי מי הוא בעל הדעות הקדומות בסיפור הזה. את ערכו של סרט דוקומנטרי יש לשפוט על פי העובדות שהוא חושף ולא הרגשות שהוא מעורר (אם כי אלו בהחלט רלוונטיים להתקבלות שלו(

  2. פגוע
    9 בספטמבר 2012 @ 13:39

    ובדיוק כשחשבתי שהגענו לשיא הגזענות…

  3. נועה
    7 בספטמבר 2012 @ 22:44

    Belgistan: Sharia Showdown Looms in Brussels (CBN TV)
    http://www.youtube.com/watch?v=7awwuSUAZaQ

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 13:52

      CBN פירושו Christian broadcasting network והיא מפרסמת כתבות כאלו שהן שקריות בעליל ורבות מהן בדקתי, הם הם הממריץ של צבי יחזקאלי, אם לנוצרים אדוקים מותר לשקר למה שליהודי חילוני אסור יהיה לפי ה-CBN כל מרכז העיר של מרסיי אסור לתנועה של לא מוסלמים. פתטי

      • ישראלית
        10 בספטמבר 2012 @ 16:21

        שלום עמית,

        קראתי את טור הדעות שכתבת בMAKO
        בתור אחת שבילתה מספר שנים בהולנד אני יכולה לומר לך שתיאורו של יחזקאלי (לא מאהובי – בעיקר לאחר חזרתו בתשובה), תואם את המציאות.
        בפעם היחידה שבה הרשתי לעצמי לדבר בעברית בטראם בדרכי לעבודה, נתקלתי במוסלמי שאיים עלי מילולית וגם פגע בי פיזית רק מהיותי יהודיה – זה כל מה שעניין אותו למשמע דבריי בעברית ולאחר שווידא כי אכן עברית אני מדברת, הוא תקף אותי מילולית ומיד לאחר שטף הגידופים תקף אותי פיזית (אני אישה קטנה, בערך 150 סמ ושוקלת כמו נוצה) אושפזתי לארבעה ימים לאחר התקיפה עם צלקות פיזיות המלוות אותי עד היום…
        כמו כן, רבים מחבריי ההולנדים חשים (תחושות המתחזקות מיום ליום) כי המוסלמים החיים בהולנד בפרט ובאירופה בכלל, לא מכבדים את חוקי המקום. לא פעם הועלתה השאלה מדוע אנשים שהגיעו ממדינות עם ממשל דיקטטורי, ובעצם "ברחו" מהמדינות שלהם על מנת להגיע למדינה נאורה (לדוגמא הולנד), שומרים על אורך חיים בדלני ומשמרים את החוקים ואת תצורת החיים של המקום ממנו "ברחו"?

        אינני קיצונית בדעותיי, אני אדם המאמין בבני האדם ומקווה לשלום במדינתנו הקטנה ובכל העולם.

        הכיצד אינך רואה את ממידי התופעה?

        • עמית מנדלזון
          14 בספטמבר 2012 @ 16:46

          אני לא פוסל את האפשרות של אלימות בין דתית, למעשה אחד האירועים האלימים היחדידים כאן בעיר שלי במרסי שאוכלוסית המוסלמים שלה ענקית היתה של…חברי בית"ר שהתפרעו בהפגנת תמיכה בפלשתינים. השאלה הנשאלת באמת היא מדוע לעשות הכללות. מנסיון שלי, לא רק שאיש לא תקף אותי על היותי יהודי (אולי בגלל שאני גבוה ממך ב-34 ס"מ) אלא שגם המוסלמים הביעו התעניינות בישראל ובירושלים…. הכל תלוי את מי שואלים היכן ומה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן